Moje zkušenosti s Opel Astra H po najetí 90 000 km

Dnes jsem 7 let majitelem hranaté Astry H. Za tu dobu jsem najel celkem 90 000 kilometrů a tak jsem pár poznatků sepsal. Kdo uvažujete o koupi tohoto modelu od Opelu, ideálně v motorizaci 1.8 92kw s automatickou převodovkou, informace se vám mohou hodit.

Proč jsem si vybral právě model Opel Astra H 1.8 automat

První Opel, které jsem měl, byla Astra G v kombíku. Auto bylo spolehlivé, nadčasový design je pěkný i po letech, ale přecejen mělo své mouchy. Měl jsem ji v automatu s motorem 1.6 74kw a protože jsme do rodiny v roce 2009 potřebovali druhé auto, vybíral jsem opět něco od Opelu 🙂 Vždy se mi líbila Zafira B, ale ceny v té době byly vyšší než jsem měl v plánu, a navíc automat se dával jen do motorů 2.2 a pak jako Easytronic – robotická převodovka.

V Géčku jsem měl klasický 4-rychlostní automat a zde v háčku byl ten samý, takže jsem věděl do čeho jdu.

Vyšší kroutící moment a více kw bylo jasným impulsem, že to pojede líp.

Domluvil jsem se s Opel mistrem Romanem (všem známý RomanK) a pro auto jeli do Německa. V Čr jsem našel pouze několik kusů, bohužel ve stavu spíše žalostném a jak je známo, v Německu se o ta auta starají přecejen lépe.

Na první pohled to byla voňavka a po krátkém svezení bylo jasné, že těch necelých 8000 euro za ni dám.

opel astra h 1.8 německo

Každé auto z dovozu má svůj příběh, tento prý měla paní jako druhé v rodině a jezdila s ním s dětmi do školy a na nákupy. Nájezd 20 000km/rok tomu celkem odpovídal, auto mělo najeto cca 83 000 km a vše doloženo servisní knížkou se zápisy z autorizovaného servisu Opel. Tak jsem koupil a jelo se domů.

opel astra h přístrojovka

Jaký je automat v benzínové 1.8

Když jsem v astře s tímto motorem a automatem jel poprvé, připadalo mi to, jako kdyby řazení bylo neskutečně plynulé a v podstatě není poznat, že automat přeřadil na vyšší rychlost. Rozhodně proti géčku tam změna k lepšímu byla, nejen to, že háčko ukazuje rychlosti na přístrojovce, ale i to, jak automat řadí, mi přijde plynulejší, i když by v obou modelech měla být ta samá převodovka.

Samozřejmě kdo někdy jel v autě s novějším automatem, který má 6 a více rychlostí, pozná věk tohoto automatu na „první dobrou“. Jak ale popisuji výše, já chtěl tento model, Astra J ještě nebyla v prodeji a tak jiná volba nebyla.

Po těch letech jsem ale spokojen, řadí to ty 4 rychlosti bez problémů 🙂 Stejně jezdím v podstatě jen na „D“ 🙂

opel astra 4-rychlostní automat

Spotřeba s benzínovým automatem

Hodnota, která zajímá každého rejpala, hlavně ty, kteří s tím nikdy nejeli. Jak se ale říká, kdo se v autě s automatem jednou sveze, už nebude chtít nic jiného, pro toho je pořekadlo opravdu pravdivé.

Je třeba si zvyknout na ten vyšší krouťák, protože už na jedničku to auto vystřelí z křižovatky a prostě budete na semaforech vždy první. To je věc, která mě baví dodnes 🙂 Kroutit fofrklackem už bych nechtěl, automat je super a nic na tom nezmění fakt, že ve městě nemá Astra problém jezdit nad 10L/100. Mimo město se dá ale dostat i na 6,5L/100km, když budete jezdit na pohodu a s tempomatem.

Průměrnou spotřebu mám celoročně 8,5L/100km. Pro někoho moc, pro mě normál, když jsem měl manuál v benzínu, kolem 8 to bylo taky.

Auto je na 80% využíváno téměř denně ve městě a o víkendu na výlety. Důležitá pro mě je spolehlivost a nějaký ten litr na víc neřeším, navíc za minulý rok jsem ujel asi 8000km, takže není ani důvod myslet třeba na přestavbu LPG.

Jaké byly závady a poruchy

Již od doby, co existuje MS Excel a mám řidičák, si vedu tabulku, kolik jsem do kterého auta zainvestoval – ať už díly, „tuning“ nebo ceny za servis. Zde to není vyjímka a také jsem toho za těch několik let pár řádků popsal.

Co se měnilo a kdy

Poctivě dodržuji servisní intervaly pro můj motor, olej měním 1x ročně, i když najedu méně a samozřejmě mám dvě sady kol, letní a zimní, což také není vždy u každého motoristy pravidlem.

  • 94 000 km – stabilizační tyčky
  • 104 000 km – xenon výbojky Osram D2S
  • 121 000 km – oprava centrálu (prasklá kabeláž ve dveřích za řidičem – nemoc této modelové řady)
  • 136 000 km – oprava centrálu podruhé (opět vydrželo pouze pár tisíc km)
  • 153 000 km – přidělán plech kolem středního dílu výfuku (málem upadl, bylo nutné dát větší podložky)
  • 154 000 km – vadný pdc senzor (parkovací čidlo) zakoupen nový 1ks
  • 159 000 km – oprava kabelů dveří potřetí – komplet nová kabeláž, nový spínač kufru a lišta a nové vzpěry kufru.
  • 170 000 km – oprava klapky vnitřní cirkulace, to už je klasika jak u Opel Astra G
  • 173 000 km – umřela pravá xenon výbojka – nejdříve se zahlásila růžovým světlem a po 2 dnech kaput 🙂

Jinak s autem pouze jezdím a dolejvám benzín. Co čtu recenze na nová auta a nejen oply, tak nějak ani nechci háčko prodávat, 2 dospělí a dvě děti + hafo krámů do kufru se tam pohodlně vejde, motor jede zatím bez problémů, co to je koroze ani neznám a na to, že má auto už 11 let (je to rok výroby 2005) to je pořád sexy kočka.

opel astra h 1.8 automat

Co jsem na autě dodělal

Mám rád, když se auto alespoň trochu odliší od těch dalších, zde ale v případě stříbrné metly to jde celkem ztěžka, jezdí jich dost. No alespoň ty elektrony jsou jiné než má dalších 10 stříbrných aster v okolí. Sice je někdy problém je vyčistit, ale pokud je také někdo máte, zde popisuji jak na to.

Kola byla původní, takže to jsem měl vyřešené. Na každé své auto dávám protisluneční folie, které pomohou jak proti slunci, ale také proti nenechavcům, kteří by se do auta chtěli dostat, ale teď tam prostě není vidět.

Také se mi líbily tmavé boční blinkry, tak tam šly snad hned 14 dní ptoom, co jsem auto koupil 🙂

Rozprašovací trysky ostřikovačů čelního skla jsem měl už na Astře G, takže logicky jsem je dal i sem.

I když se říká, že kola dělají auto, pokud se podíváte do interiéru, pak u astry a Opla všeobecně OPC volant prostě musí mít i zde své místo, tak je tam.

Protože si také často a rád pustím hudbu na vyšší hlasitost a mám rád, když to trošku duní 🙂 vyměnil jsem i reproduktory v předních dveřích místo těch seriových, které sice nehrály špatně, ale ne tak jak bych si představoval.

A jelikož to s radiem CD30 mp3 nehrálo dle představ, nechal jsem si u Romana toto radio vyměnit za CD70 s navigací a rovnou i vyměnit GID displej za barevný CID.

Poslední dodělávka je modul MKJ. Ten nejen že ukáže teplotu chladící kapaliny na displeji na 2 kliknutí, ale pro mě je největší pecka ukazatel rychlosti na displeji. Takže kdo MKJ ještě nemáte, rozhodně doporučuji, za těch pár tisíc to stojí a pravidelně budete mít zdarma i aktualizace.

Zatím (nikdy neříkej nikdy) poslední vylepšení je termoreflexní čelní sklo (modré), to se k té stříbrné vyloženě hodí.

Poznámka na závěr

Několikrát mě u mojí bývalé práce i jednou u Globusu zastavili lidé, říkali že se jim auto moc líbí a ptali se, co to je za model, jak jsem spokojen a tak, to docela potěší a je důvod mít ho stále čistý (teda teď už to celkem flákám, ale pořád jej myji častěji než 90% řidičů) 🙂

Čtěte také:
Servisní prohlídka při 210 000 km u motoru Z18XE. Co vše vyměnit

15 komentářů u „Moje zkušenosti s Opel Astra H po najetí 90 000 km“

  1. Mám také Astru H, ale v provedení hatchback a s motorem 14 XEP a manuální převodovkou.
    Jsem rád, že je v tomto článku kladně hodnocena, především co se týká snížení koroze oproti starším modelům – měl jsem 18 let Kadett a ten hnil před očima, navíc do něho zatékalo.
    Ale mám jednu připomínku – na tom snímku budíků je vidět, že svítí auto s klíčkem , správně má po asi 4 sec zhasnout ….Mohlo by to signalizovat nějakou závadu. Mně také jeden čas takto svítila, ale po připojení na diagnostiku a vymazání zobrazené chyby je pokoj.

  2. Vláďo, díky za komentář. Já fotil ty budíky hned po nastartování, takže svítily všechny, pak to samozřejmě zhaslo 🙂

  3. též jsem spokojený majtel astry H v hatchbacku, jen jsem se chtěl zeptat co rozvody byly dělané? mám auto s cca 90 tisici km a docela uvažuj,i že by bylo lepší je přece jen udělat.

  4. Stando, rozvody dle pravidelných intervalů, u tohoto motoru po 90t, takže bych nečekal a měnil. Já je nechával dělat v roce 2010 při 90 000km a teď po 6 letech při 166t km.

  5. Zdravím, perfektní článek. Měl tímto dotaz ohledně ohledně kvalit robotizované převodovky v Opel Astra H 1.6. Mám možnost ji koupit za rozumné peníze, nicméně mám z toho trochu strach. Přeci jen má nějaké kilometry najeté a tento typ převodovky nebude na vrakovištích úplně častým jevem. A zatím se mi nepodařilo ji najít v nových dílech. Moc děkuji

  6. Astra H je zjevení, obrovské zlepšení přes nudného stylu předchozích modelů, úspěch, jak se zbavit nemoci jeho předchůdci, F a G a korigované její nepříliš lichotivé pověsti.

    Opel Astra byl vždycky trochu ve stínu vozu VW Golf, a to navzdory mnoha výhodám a velmi dobré ceně. Když v roce 2004 model Opel Astra H představil třetí generaci populárních hatchbacku, zdálo se, že auto má ambice a sílu vážně ohrozit hegemonii Golfu. Vůz z Russelsheimu je pro společnost velkým pokrokem a ukazuje moderní design v kombinaci s vysoce kvalitním výkonem, který se okamžitě stal jeho silným trumfem, který přilákal mnoho obdivovatelů. Opel Astra H je do značné míry skutečně vůz, který je nyní cenově dostupnější a náročnější na trhu s polopneumatikami, přitahuje moderní vzhled a nabídku motorů a řadu kulturistů.

    Na trhu Opel Astra pokračuje tradice slavné Kadetty, nedávno se setkala se svou čtvrtou generací a začala bojovat se svými kompaktními konkurenty na trhu. Jeho síla je také dobrým vztahem mezi kupní cenou a kvalitou výroby a vybavení. Uživatelé chválí německou spolehlivost. Ačkoli se vyskytují opomenutí, ale astronaut, i starší generace jsou stále v dobré kondici.

  7. Ahoj, kde by som zohnal ten farebny CID displej a aka je narocna vymena? Mam Astru H r. V. 10/2005 a mam tam teraz GID displej.

  8. Skvělá recenze, díky. Rád bych se zeptal, nikde jsem tuto informaci nenašel, jaká je tedy převodovka v 1.8i ? Robotizovaná nebo s hydrod. měničem ? Mám možnost koupit tento motor (92kw) s automatem s necelými 200 tis. a zvažuji, zda to není hloupost, aby převodovka ještě něco zvládla ….

    Děkuji za odpověd. Dan. 776306030

  9. Ahoj kolegové. Právě jsem zakoupil Astru H karavan 1,6 16V s robotizovanou převodovkou. Najeto 152 OOO. Co bych měl nechat vyměnit nebo seřídit. Jsem u tohoto vozu laik. Do teď Land Rover freelander 1. Díky za rady

  10. Dane Díky, automat co mám není robot ale klasický ověřený 4-rychl. aut. Nyní mám cca 205t km najeto a věřm že ještě pár let jezdit bude, hlavně je potřeba měnit olej v automatické převodovce, i když se píše že je tam náplň doživotní (já měnil vždy po 100t km).

  11. Ahoj všem. Miloshi skvělá recenze, krásně sepsaná a je tam vše potřebné. Jako fanoušek značky Opel od roku 1998, vítám všechny takové krásné recenze a zkušeností majitelů a to nejen modelu Astra / Zafira, ale všech. Jak sám píšeš, dnešní nové modely aut jsou kvalitou hodně jinde a jejich životnost se velmi zkracuje. Případně se jim člověk musím 100% věnovat ještě více, než dříve. Sami máme v rodině Astru G 1.4 Twinport r. 2006 – 160 000km a bez větších starostí a Astru J 1.4 Turbo – 50 000km a ta potřebuje opečovávat mnohem důkladněji. Tak ať slouží co nejdéle, bez poruch a nehod. Krásné km se značkou OPEL.

  12. Tak to je zajímavé. Díky za recenzi, chci prodat kiu a právě se mi hodně líbí Opely. Fakt vypadají dobře. Ale tahle astra asi bude top. Zase chci jít do ojetiny, protože se mi to vyplatilo.

  13. Ahoj, potřeboval bych radu. Máme golfa 4 variant 1.9tdi jsme s ním velice spokojený, ale potřebujeme druhé auto. Nejsem typ člověka co má koncern a tvrdí že je to nejlepší na světě. Já jsem zbožňoval první vectru facelift. Měl jí můj strej a musím říct že na rok 93 to bylo neskutečné auto hlavně nádherné. Co začal koncern předvádět mě už nebaví, ty rezavějící golfy 5 a 6, passaty B6, Octavie 2, touran, ale i Audi A4 B6 a B7 atd… Já nezavrhuji žádnou značku, koukal jsem i na Fiat Bravo 2, nebo Volvo V50, trochu na Ford Focus nebo Mondeo, ale vždy mi tam něco vadilo, třeba Mondeo je obrovské, palubka taky nic moc. Z Fiatů je malý výběr, Focus MK2 ta palubka taky nic moc ale co jsem si všiml, tak už taky pěkně kvetou. Volvo je takové své, i když na podvozku focuse a motor od psa který má i Ford. Astra h je prostě nádherná i po tolika letech, je to hrozně nadčasové auto. Někdy v recenzích čtu že je zastaralá,ale to není pravda. Třeba škodovka jak nám pěkně láduje ty ostré hrany. U astri mám jen trochu strach z převodovky m32, nevíš jaké motorizace jí dostali? Co jsem tak nějak zjistil, tak asi nejlepší naftový motor je od Fiatu 1.9 88kw 8v. Klidně bych bral benzín, ale nechci aby mě to sežralo, nejsem zrovna klidný řidič 🙂 a chtěl bych mít auto co nejdéle. Dál se mi líbí bytelný a jednoduchý podvozek. Koukal jste i na astru j, ale je dost těžká, tam by člověk musel mít já nevím co za motor a je taky dražší. Budu rád za jakékoliv poznatky. Vím že lidi kolem, mě odrazují od jiných značek. Ale asi vybírám auto taky srdcem. Hrozně bych chtěl i to Bravo s poctivým benzínem 1.4 s turbem, ale taky má stejnou poddimenzovanou převodovku m32. už jsem z toho magor, vybírám auto asi tři měsíce a nemůžu vybrat. Přítelkyně má že mě taky dost:-) díky za odpověď Petr

Komentáře nejsou povoleny.