Skromný návod pro opravu poškozené kabeláže zadních dveří, způsobující nefunkční centrální zamykání, stahování oken či osvětlení.
Jednou jsem takhle zjistil, že nemůžu před domem zamknout auto ani mechanicky klíčkem a ani dálkovým centrálním zamykáním. Prohlédl jsem pojistky v zavazadlovém prostoru, pojistka č.38 (25A) centrální zamykání, svorka 30 byla spálená. Po výměně pojistky a pětiminutovém odpojení baterie (nutno pro restart centrálního zamykání) šlo už auto zamknout, ale dveře za řidičem zůstaly pořád zamknuté. Nezbývalo než je otevřít ručně zevnitř a podívat se na kabelový svazek který vychází ze sloupku a přes konektor je zapojen do dveří.
Po zatlačení modrého pojistného kroužku jde konektor snadno od dveří odpojit…
Po odjištění šedého kroužku (poslouží nám k tomu malý plochý šroubováček) dostaneme lehce dolů gumovou „harmoniku“ kryjící samotné kabely…
V mém případě jsem měl dva dráty úplně přelomené a asi čtyři dráty měly poškozenou izolaci. Přetržené kabely jsem spojil pájkou a potom všechny pěkně zaizoloval…
Opačným postupem jsem vše zpětně poskládal a zapojil a centrální zamykání opět funguje u všech dveří. Celou tuto opravu jsem prováděl s odpojeným akumulátorem a trvalo mi to cca 30 min…
Ty dráty jste musel prodloužit?
Vdaka za navod, vsetky tieto navody su velmi cenne, a teším sa ze sa stale niekto venuje tymto vozidlam nakolko pre mna je to nove auto teraz kupene, sice r.v. 2006 caravan, ale pre mna nove. Urcite sa mi zidu vsetky navody.