Opel Astra H 1.6 Easytronic – automat

Atraktivní Opel Astra nenabízí pouze interaktivní podvozek, ale celou řadu dalších moderních prvků.

Opel Astra 1.6 Easytronic
My jsme měli například možnost otestovat, jak v ní pracuje nová automatizovaná převodovka Easytronic. Nejedná se o klasický „automat“, ale o robotizovanou mechanickou převodovku, kde jednotlivé rychlostní stupně řadí elektromotor, který ovládá i spojku.
Výhodou je možnost zvolit plně samočinný režim, kdy si převodovka řadí sama podle provozních situací, nebo můžete jednotlivé rychlostní stupně volit sami. Proti klasickým „automatům“ je nižší spotřeba a zlepšuje se dynamika, proto je lze s úspěchem využít ve spojení s méně výkonnými motory. S označením Easytronic jsme se již před časem seznámili u menšího modelu Corsa, a tak jsme byli zvědavi, zdali němečtí vývojáři tento systém vylepšili.

Jeden motor

Elektronickou pětistupňovou převodovku, která u firmy Opel nese název Easytronic, si můžete pořídit pouze k zážehovému motoru 1.6 16V s výkonem 77 kW (105 k) při 6000 ot/min a maximálním točivým momentem 150 N.m při 3900 ot/min. Toto spojení umožní Astře dosáhnout nejvyšší rychlost 185 km/m a akceleraci z 0 na 100 km/h za 13,3 sekundy. Dynamické vlastnosti jsou prakticky shodné jako u „šestnáctistovky“ s klasickou mechanickou převodovkou, kombinovaná spotřeba je podle výrobce dokonce o něco nižší, což můžeme potvrdit z vlastních měření.
Easytronic v Opelu Astra svým charakterem nijak nevyniká ani nezaostává za konkurencí. Je to dobrý průměr. Při automatickém režimu přichází při zrychlování se změnou rychlostních stupňů drobné cuknutí, které řidič nemůže ovlivnit a ani neví, kdy se objeví. Narušuje se tak plynulost jízdy, ale musíme přiznat, že podobné systémy u jiných značek mají tento nešvar také. Při manuálním režimu volíte rychlosti pákou na středovém tunelu (má zajímavou kulisu) pohybem nahoru a dolů. Jelikož je řidič připravený (ovládá převodovku), může ubrat plyn a přeřazení na vyšší rychlostní stupeň probíhá po určitém nácviku zcela hladce. Vzhledem k tomu, že nemusíte ovládat spojku, je také rychlejší.
Za Easytronic si připlatíte 20 000 Kč, což není přehnaná částka. Ocenili bychom však, kdyby přímo s touto převodovkou byla možnost řazení tlačítky na volantu. A ne za další příplatek.

Opel Astra 1.6 Easytronic
Motor zážehový čtyřválec
Zdvihový objem (cm3) 1598
Max. výkon (kW/k) 77/105
při otáčkách/min 6000
Max. točivý moment (N.m) 150
při otáčkách/min 3900
Max. rychlost (km/h) 185
Zrychlení 0–100 km/h (s) 13,3
Počet převodových stupňů 5
Pohotovostní hmotnost (kg) 1265
Zavazadelník (m3) 0,350
Spotřeba paliva (město/mimo město/kombinace) (l/100 km) 8,4/5,4/6,5
Rozměry: délka/šířka/výška/rozvor (mm) 4249/1753/1460/2614
Cena 569 900 Kč včetně DPH

 

Opel Astra 1.6 Easytronic – hodnocení
+ atraktivní design
+ jízdní vlastnosti
+ účinné brzy
menší zavazadelník

Článek je z dubna 2004.

Přečtěte si ještě:

Proč jsem si vybral právě model Opel Astra H 1.8 automat

2 komentáře u „Opel Astra H 1.6 Easytronic – automat“

  1. hovadiny, easytronic je hovno z dilny GM, nikdy vice, za deset ticik km, 3000€ v servisu. jenom prevodovce a easytronicu, vaše bla bla je jako kus hovna ve vetru. uvedomte se,

  2. Reakce na julko: Mám Corsu s easytronic a má nalétáno 70 000 km naprosto bez jediné závady. Ono se s tím také musí umět jezdit. Když budu kupovat Opel, tak jedině s easytronic…

Komentáře nejsou povoleny.