Dodělání dálkového ovládání na volant

Pokud jste jedni z majitelů astry h či zafiry b, kterým na volantu chybí ovladače pro radio, tempomat či palubní pc, pak tento návod je přímo pro Vás.

Jak dodělat ovládání na volant

Upozornění: Návod je určen pro volant od výrobce Takata Petri. Nejsnazší identifikace tohoto výrobce je podle spodní krytky volantu, kdy tvar kolíků musí odpovídat následující fotce:

Krytka

Jako první krok je třeba sehnat materiál. Kromě samotných ovladačů je potřeba ještě připojovací kabel. Nový kroužek nebo něco podobného není potřeba, stejně jako se nemusí tahat žádný kabel k rádiu. Signály jsou přenášeny z CIM přes CAN Bus přímo k rádiu. Nový připojovací kabel obsahuje rovnou i kontakty k rádiu a úplně tak nahrazuje starý kabel.

Volant

Je tedy třeba pořídit oba dálkové ovladače – pozor na barvu, je jich k dispozici několik. Připojovací kabel je k dostání u Opel dealera, katalogové číslo 6292683 (cena necelých 390,- Kč). Samotný postup montáže a demontáže: Nejdříve je třeba provést demontáž airbagu, návod na našem webu již také je.Jako další krok následuje výměna svazku kabelů. Je to jednoduché – starý jednoduše sundat a nandat nový, obsazení pinů klaksonu je jedno.

Teď následuje samotná montáž ovladačů. K tomu je třeba nejdřív zezadu vyšroubovat šrouby krytek (torx) a sundat je. Poté zjistíte, že tam ovladače nemůžou pasovat, protože na ně není místo. Prostor za krytkami je totiž vyplněn pěnou. Taky kolíky, které koukají z ovladačů jsou na trochu jiných místech a proto je potřeba 2 z nich oddělat. Na fotce pro srovnání jeden ovladač a krytka.

Ovladače

Nyní je třeba na místech, kde budou ovladače odstranit trochu té pěny. Jde to jednoduše pomocí nože na koberce. Chce to krájet opatrně, aby člověk neříznul do toho tvrdšího materiálu, takže je lepší po malých kouskách odkrajovat tu měkkou pěnu až do míst, kde je pevný podklad. Všechno jde jednoduše a trvá pár minut. Výsledek vypadá takhle:

Volant 2

To samý je pak třeba udělat i na druhý straně. Teď už stačí nasadit konektory a ovladače zezadu znovu našroubovat. Když se to udělá dobře, tak ovladače drží i přes chybějící kolíky výborně.

Následuje montáž airbagu a je hotovo, nyní je už jen potřeba aktivovat ovládání přes Tech 2.

Návod byl inspirován a fotky použity z textu na www.opel-problemforum.de.

DISKUSE K TÉMATU ZDE

Návod v PDF můžete stáhnout zde.