Výkonové křivky A16XER
Re: Výkonové křivky A16XER
PP umí ukazovat okamžitou spotřebu. Tohle není Kia kamaráde

- Reklama
Re: Výkonové křivky A16XER
Jo? Tak paráda!Nerez píše:PP umí ukazovat okamžitou spotřebu. Tohle není Kia kamaráde![]()
![]()
Někde jsem četl, že to neumí, už ani nevím kde. Na tý základní obrazovce jsem to neviděl, jen průměry, ptal jsem se na to i prodejce, on nevěděl... Možná by to ukazovalo za jízdy, ale v předváděcí zas PP neměli..
Re: Výkonové křivky A16XER
Zralok: Pokud to v tech otackach nedrzis, ale jen vytocis a rychle preradis, tak se nemuze nic stat. 3tis a 3.5tis neni rozdil.
Rozdil Z16XER a A16XER je v EURO norme - Z = Euro 4, A = Euro 5. Jestli jsou tam i dalsi rozdily to netusim, jinak ten motor je temer stejny.
Co se tyka grafu co jsem posilal, tak srovnavaji starsi typ motoru bez VVT (XEP) s novejsim s VVT (XER), proto ten rozdil.
Rozdil Z16XER a A16XER je v EURO norme - Z = Euro 4, A = Euro 5. Jestli jsou tam i dalsi rozdily to netusim, jinak ten motor je temer stejny.
Co se tyka grafu co jsem posilal, tak srovnavaji starsi typ motoru bez VVT (XEP) s novejsim s VVT (XER), proto ten rozdil.
Astra • 1.6 • Enjoy • Easytronic • 2009 • 17"
Re: Výkonové křivky A16XER
Rozdíl 5 až 10 Nm v celém spektru? 
- jour
- Příspěvky: 657
- Registrován: 26 říj 2010, 14:17
- Bydliště: Bratislava, Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výkonové křivky A16XER
co je divneho na tom, ze novsi motor ma lepsi hodnoty? je bezne, ze motory sa casom uz pocas produkcie este modifikuju a zlepsuju.Vlkodlac píše:Rozdíl 5 až 10 Nm v celém spektru?
Melanie - Astra Classic III. 5-dv. A16XER
Re: Výkonové křivky A16XER
Tak jeste jinak: do Astry H se davaly motory (krom jinych)
Z16XEP v letech 2004-2007
Z16XER v letech 2007-2009
A16XER v letech 2009- (do modelu Classic III)
Jinak co jsem dal nasel na netu, tak Z16XEP a Z16XER se jeste lisi i kompresnim pomerem. Z16XEP ma system Twinport (optimalizace proudeni vzduchu do motoru), Z16XER nema Twinport ale ma technologii VVT. Dalsi info napr. tu - http://translate.google.cz/translate?sl ... R_e_A16XER
Z16XEP v letech 2004-2007
Z16XER v letech 2007-2009
A16XER v letech 2009- (do modelu Classic III)
Jinak co jsem dal nasel na netu, tak Z16XEP a Z16XER se jeste lisi i kompresnim pomerem. Z16XEP ma system Twinport (optimalizace proudeni vzduchu do motoru), Z16XER nema Twinport ale ma technologii VVT. Dalsi info napr. tu - http://translate.google.cz/translate?sl ... R_e_A16XER
Astra • 1.6 • Enjoy • Easytronic • 2009 • 17"
Re: Výkonové křivky A16XER
Trochu povídání o optimálních otáčkách motoru, jak na úsporu paliva a také k šetrnosti motoru. Optimální provozní otáčky motorů Z16XER (A16XER) a též motoru Z16XEP jsou pak v rozmezí 2700 - 4000ot/min. 
Naposledy upravil(a) Stan. dne 17 zář 2015, 10:38, celkem upraveno 1 x.
Astra H Z16XEP HB 10/2006 / Astra F X16SZ HB 5/1993
- Mike.S
- Příspěvky: 722
- Registrován: 08 črc 2009, 22:36
- Bydliště: Slovácko - Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výkonové křivky A16XER
OT přesunuto sem https://www.opel-astra-h.cz/forum/viewto ... 297#p69297 
Old cars:
Škoda 120L
Škoda Felicia Combi LXi
Actual car:
..........Holden Zafira|1.8 16V|Z18XE|by Mike.S.........
Škoda 120L
Škoda Felicia Combi LXi
Actual car:
..........Holden Zafira|1.8 16V|Z18XE|by Mike.S.........
Re: Výkonové křivky A16XER
Dost poplatné době a technice, ne?Stan. píše:Trochu povídání o optimálních otáčkách motoru, jak na úsporu paliva a také k šetrnosti motoru. Velmi nízké a také vysoké otáčky motoru škodí. Optimální provozní otáčky motorů Z16XER (A16XER) a též motoru Z16XEP jsou pak v rozmezí 2700 - 4000ot/min.![]()
http://lazo.czechian.net/preusch/jizdni ... 0jizdy.htm
Nejsem žádný motorář, ale především se mi nezdá, že by "...motor pracoval nejlépe v rozsahu otáček mezi největším točivým momentem a nejvyšším výkonem". Myslím, že z hlediska jakési teoretické efektivity je ideální pracovní oblast kolem špičky krouťáku. V oblasti nad špičkou už platíme za zvýšení výkonu neefektivně (dostaneme sice větší výkon, ale se vzrůstajícími otáčkami přímo úměrně vzrůstá spotřeba).
V praxi pak, podle mě, záleží na hmotnosti vozu (a taky na těch převodech, jasně
Převodovka samozřejmě vliv má. Převádí kroutící moment motoru na kola, kde se teprve počítá. Takže auto s větším krouťákem motoru může po zpřevodování mít na kolech menší moment, než jiné s lehčím převodem. Ale to se mi zase nechce věřit, že by rozdíl v zpřevodování oktávky a astry byl takovej, aby "zabil" rozdíl 10Nm mezi A16XER a 1.6MPi/74 kW při 1750 otpm (pokud mám věřit Westlerovým křivkám, podle Jockerových křivek by to mohlo odpovídat).
