Z16XEP 77kw(XER 85kw) má tzv. dvoustupňový termostat. Na volnoběh a nízké zatížení otevírá mechanicky až při 105°C a při plném zatížení pak otevře elektricky při 90°C. Pokud jsi jel téměř na plný výkon, tak je teplota 90°C v pořádku. Při nízkém zatížení má být teplota okolo 105°C. Ventilátor má potom spínat přibližně při 113°C. Pouze pro informaci, aby tě neděsila vysoká teplota při volnoběhu.
Astra H Z16XEP HB 10/2006 / Astra F X16SZ HB 5/1993
Co jsem vyčetl z ruského překladu, tak za plný výkon pro otevření se uvažuje přibližně od polovičního zatížení a výše. Při jízdě po dálnici jsi jel určitě více než na půl plynu, tak-že teplota 90°C byla v pořádku. Zatížení si řídí sama řídící jednotka motoru a podle toho upravuje signál pro elektrické otevření termostatu.
Astra H Z16XEP HB 10/2006 / Astra F X16SZ HB 5/1993
http://translate.google.cz/translate?hl ... d%3Divnsfd
Popis funkce termostatu motoru Z18XER 103kW, který byl vyroben dle termostatu motoru Z16XEP,odklikni si odstavec motor, pak nový benz.motor Z18XER a termostat modul. Pro lepší orientaci a pochopení funkce.
Astra H Z16XEP HB 10/2006 / Astra F X16SZ HB 5/1993