Zatáhne až ve vyšších otáčkách

Uživatelský avatar
swabel
Příspěvky: 2166
Registrován: 14 čer 2009, 02:14
Bydliště: Tvrdošín - SR
Kontaktovat uživatele:

Re: Zatáhne až ve vyšších otáčkách

Příspěvek od swabel » 20 bře 2011, 11:35

A tento krat to sprav podla tohto navodu, je omnoho lepsi, ako ten, podla ktoreho si to robil naposledy :)
http://www.lucskai.adsl24.co.uk/vectra/ ... 5B1%5D.pdf
alebo tu v slovencine: http://forum.opelclub.sk/viewtopic.php?t=6318
Insignia ST A20DTH OPC Line AT + Chip, VECTRA C CARAVAN Z19DTH AT - ex, VECTRA C GTS Z19DTH AT - ex , Zafira B OPC - ex, Astra H Caravan OPC Line 2 - ex
Diagnostika GM MDI, pal. PC, SECURITY CODE, RADIO CODE, info@opel-shop.sk, +421 915850900 OPEL-SHOP.SK

Reklama
 

dark
Příspěvky: 862
Registrován: 01 črc 2009, 13:24
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Re: Zatáhne až ve vyšších otáčkách

Příspěvek od dark » 22 bře 2011, 08:53

EGR vyčištěn, klapka sání, kanálky vyčištěný. Ten selenoid se mi nepodařilo vyklepnout, ale normálně jezdí krásně bez jakýhokoliv zadrhávání. Dost mě zarazilo, že při oddělení toho spínače od té druhé části byl vnitřek uplně čistý, po sazi ani stopa :X. Sání jako takový bylo zasraný dost. Takže výsledek je, že auto je daleko živější, ale stále auto ožívá až u těch 2500 ot/min.

Dneska si pučim tátovo egr a zkusim to project. Naštěstí má stejnej motor a pokud se to nezmění, tak už mě pak fakt napadá jen ten ucpanej katalyzátor, což by vysvětlovalo i dunivější zvuk výfuku, kterej přišel s tím "línějším" nástupem akcelerace.
Opel Astra H | hatchback | 1.9 CDTi - 110 kw
DPF off, SILENCER off
Ondra-sek.cz - vše pro cestování s miminkem

Uživatelský avatar
swabel
Příspěvky: 2166
Registrován: 14 čer 2009, 02:14
Bydliště: Tvrdošín - SR
Kontaktovat uživatele:

Re: Zatáhne až ve vyšších otáčkách

Příspěvek od swabel » 22 bře 2011, 13:23

Ako ze sa Ti nepodarili vybit selenoid? Dat to na zverak, trosku ho pootvorit, tak aby selenoid smeroval medzi celuste, vyvrtat do vrchneho plastu otvor a s niecim tupym tensim vybit selenoid von! Treba pouzit viac sily...
Vnutrajsok byva stale cisty, ved tade sadze neprechadzaju a ani tam nie su otvory, kde by sa to zachytavalo.
Insignia ST A20DTH OPC Line AT + Chip, VECTRA C CARAVAN Z19DTH AT - ex, VECTRA C GTS Z19DTH AT - ex , Zafira B OPC - ex, Astra H Caravan OPC Line 2 - ex
Diagnostika GM MDI, pal. PC, SECURITY CODE, RADIO CODE, info@opel-shop.sk, +421 915850900 OPEL-SHOP.SK

dark
Příspěvky: 862
Registrován: 01 črc 2009, 13:24
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Re: Zatáhne až ve vyšších otáčkách

Příspěvek od dark » 22 bře 2011, 13:32

Mlatili jsme do toho dost, prostě se ani nepohnul. Zkoušel jsem ho mačkat, jezdil krásně. Žádný zadrhávání nic, v tom problém nebyl určitě. Dneska zkusim ten tátovo egr. Uvidíme co to udělá, neudělá. Pak budu vědět jestli mám novej egr schánět nebo vyškrtnout z možných příčin.
Dodatek, asi je to blbost ale pokud by to bylo tim egrem tak záslepka (ta částečná) nebude mít vliv už na to vid? EGR jako takovej musí pracovat aby záslepka měla efekt.
Opel Astra H | hatchback | 1.9 CDTi - 110 kw
DPF off, SILENCER off
Ondra-sek.cz - vše pro cestování s miminkem

Uživatelský avatar
swabel
Příspěvky: 2166
Registrován: 14 čer 2009, 02:14
Bydliště: Tvrdošín - SR
Kontaktovat uživatele:

Re: Zatáhne až ve vyšších otáčkách

Příspěvek od swabel » 22 bře 2011, 14:15

Zaslepka nemoze mat vplyv na to, ci mas teraz egr vadne alebo nie. Ako pises, EGR musi byt funkcny, aby zaslepka mala efekt.
Insignia ST A20DTH OPC Line AT + Chip, VECTRA C CARAVAN Z19DTH AT - ex, VECTRA C GTS Z19DTH AT - ex , Zafira B OPC - ex, Astra H Caravan OPC Line 2 - ex
Diagnostika GM MDI, pal. PC, SECURITY CODE, RADIO CODE, info@opel-shop.sk, +421 915850900 OPEL-SHOP.SK

dark
Příspěvky: 862
Registrován: 01 črc 2009, 13:24
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Re: Zatáhne až ve vyšších otáčkách

Příspěvek od dark » 10 čer 2011, 17:36

psal jsem tu před 2 měsíci, že mi auto blbě táhá. Do 3000 ot bylo skoro mrtvé a pak dá se říct mím odhadem na 75% auto jelo. Nechal jsem vyčistit overboost ventil, škrtící klapku, klapku sání, snímač tlaku, egr ventil, celou palivovou nádrž, zkontrolovat turbo (lopatky se naklání, ale venku zatím nebylo), netěsnost, diagnostiku, vyměnil váhu vzduchu. Vše OK. Auto furt na pi*u.

Před asi měsícem (to bylo tak po 3 týdnech po čištění komponentů) jedu s mojí do Prahy do kina a měl sem takovje divnej pocit, že to asi jede tak sem zkusil dát plynej a voalala auto jelo jak drak, ještě líp než předtim. Pravděpodobně tim, jak bylo vše čisté. Nedokázal jsem si to vysvětlit,a el byl sem rád. Byl to pátek a až do neděle bylo vše ok. Pak jsem zajel na pumpu, během toho vše ok, vypl sem motor, auto stálo pul hodiny, nastartuju jedu a zase líná mrcha.
Včera po asi tom měsíci kdy se to "samo" opravilo, zase jedu shodou náhod na stejnym "magickym" místě a auto jede zase jako drak. Už je to třetí den a auto furt jezdí jak má, takže jsme trhl první rekord kdy ta samooprava trvala 2 dny.

Může mi to někdo vysvětlit ? Počasim to asi nebude, jelikož zrovna dnes je o 10°C, jiná vlhkost než byl ten den kdy se mi to "spravilo" a auto furt jede jak má. Napadli mě přidřený lopatky turba, který se rozhýbali a to byl ten problém. Je to realné ? Mám zase strach kdy do toho sednu a z ničeho nic to bude mrtvý...
Opel Astra H | hatchback | 1.9 CDTi - 110 kw
DPF off, SILENCER off
Ondra-sek.cz - vše pro cestování s miminkem

dark
Příspěvky: 862
Registrován: 01 črc 2009, 13:24
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Re: Zatáhne až ve vyšších otáčkách

Příspěvek od dark » 16 čer 2011, 13:52

nikdo nic ?
Opel Astra H | hatchback | 1.9 CDTi - 110 kw
DPF off, SILENCER off
Ondra-sek.cz - vše pro cestování s miminkem

Uživatelský avatar
x-father
Příspěvky: 1457
Registrován: 05 kvě 2008, 21:12
Kontaktovat uživatele:

Re: Zatáhne až ve vyšších otáčkách

Příspěvek od x-father » 16 čer 2011, 14:29

Darku podle toho co píšeš jsi doteď pořádně nevyčistil EGR.

Já rozebíral EGR třikrát a pořádně jsem to udělal až na potřetí.

Mě to dokonce jezdilo normálně. Jen to možná víc čoudilo a začalo mě to hlásit chybu motoru.

Rozebral jsem EGR, vyčistil vnitřek a na rozebírání selenoidu jsem se vykašlal, pač mě to u něj nepřišlo zanesený. Koukal jsem na tu tyčku co tam kouká a když jsem na ní zkoušel mačkat, tak o pár milimetrů chodila. Jenže ono je to tím, že ta tyčka není se selenoidem spojená na pevno a je mezi nima pružinka. Selenoid mě v tý době zřejmě už vůbec nechodil, ale zasek se mě v poloze "zavřeno", takže se to nedusilo a jezdilo to normálně.
Smazal sem chybu a vydrželo to jen týden a začla se hlásit znova.

Na podruhé jsem to tedy znovu rozebral, odvrtal jsem vršek a vyrazil vnitřek. Jenže jsem neměl před sebou fotky rozebraného EGR, takže jsem si nevšiml, že jsem sice vyrazil tu spodní část okolo té tyčky co to drží a tu tyčku, ale samotný selenoid mě zůstal uvnitř. Jenže ikdyž jsem ho nevyrazil, tak jsem ho povyrazil trochu ven a tak když jsem to pak celé složil, tak vlastně zůstal EGR zaseknutý v poloze "otevřeno" a v tu chvíli auto skoro přestalo jet. Měl jsem problémy nastartovat, pak se vyvalil bílý kouř a auto nemělo vůbec sílu. Otáčky kolísaly a až když po několika sekundách plynu na podlaze vylezly někam přes 2000, tak to trochu jelo, ale zas to černě hulilo. Chvílema se to třeba ale zničehonic chytlo a jelo to jako by bylo vše OK, ale jen krátce.

Následovalo třetí rozebrání a vyražení selenoidu, který měl už místama narušenou nerez úpravu a kvetl. Vyčistil jsem to, trochu máznul, složil a je po problémech.

Pokud čistit EGR, tak jedině celý. Problém EGR není v těch nánosech zplodin ve spodní části, ale v zarezlém selenoidu. Ani u toho selenoidu zádné usazeniny nebyly.

Dokud to neuděláš celý jak se má, tak nebudeš jistě vědět že to EGR nedělá.

Neboj se do toho pořádně praštit. Drží to tam fest. Kdybys to nedokázal rozebrat, tak ti můžu dát tip, kde sehnat celý nový EGR za cca 2000,-.


PS: Kámoš má Astru G s 1,7CDTI a EGR mu taky zlobil. Jak se oteplilo, tak mu to přestalo aniž by to nějak řešil. Mě taky začal zlobit EGR v zimě.

Odpovědět