Motor se vytočí do otáček a chcipne

Odpovědět
Uživatelský avatar
Luigy87
Příspěvky: 103
Registrován: 06 bře 2018, 21:30

Motor se vytočí do otáček a chcipne

Příspěvek od Luigy87 »

Zdravím dneska ráno se mi stalo, že po nastartování vyskočila kontrolka auto s klíčkem. Normální OBD diagnostika, to nechtěla najít chybu a chyba nešla vymazat. Auto začalo málo táhnout, ale spotřeba byla OK. Akorát se neotvírala klapa naplno, jako na půl plynu. Ale na volnoběh to šlo vytočit, do omezovače. Když jsem s tím dojel domu při parkování mi to chcíplo. Po opětovném nastartování volnoběžné otáčky začaly skákat nahoru a dolů. Když jsem šel dolů s notebookem a OP-Comem, tak otáčky po nastartování vyletěli nahoru 3000 - 4000 a pak motor zdechnul a vyskočilo auto s klíčkem. A začalo v motoru něco pískat jako by řemen. Než jsem se stačil napojit, tak mi odešel notebook :? .
Tak jsem si tou obd diagnostikou vymazal chyby, nastartoval motor, ten vyletěl do otáček a chcípnul. A chyby ECN vyskočily tyto 155060, 155063 a 160638.
Dle obd diagnostiky jsem si všiml, že po nastartování nevyskočí napětí z alternátoru a udržuje se dle napětí na baterce. Když mám klíč do polohy jedna, kdy se mi rozsvítí kontrolky tak napětí skáče mezi 10,7V - 11,2V. To stejné po vstupu do skrytého palubního menu v autě. Dále jsem si všiml, že diagnostika má nějaké divné data z druhé lambdy. Píše, že nemá napětí. Co jsem tak ještě zkusil vystříkat kontaktolem kontakty na ECU, klapě, zapalovací lišty a čidla teploty nasaváného vzduchu, ale bez odezvy.

Nevíte co tomu je ?
Opel Astra H 1.6 16V - X16ZEP+LPG - 179tkm
Seat Ibiza 1.4 - 161tkm

Bývalé:
Opel Corsa B 1.0- X10XE+LPG - 218tkm
Opel Zafira A 1.6 16V - X16XEL+LPG - 299tkm
Peugeot 207 1.4 8V - 75tkm
Kia Picanto 1.0 - 90tkm
škoda 120LS
Reklama
 

Stan.
Příspěvky: 1519
Registrován: 16 pro 2010, 18:58
Bydliště: Jižní Čechy

Re: Motor se vytočí do otáček a chcipne

Příspěvek od Stan. »

Chyba P1550 - Všeobecná chyba snímače - přijatelnost postavení pedálu akcelerace
(Nouzový režim - elektronické řízení škrtící klapky (ventilu), regulace výkonu).
Pedál akcelerace by měl mít na diagnostice přibližně tyto hodnoty i při vypnutém motoru:
Přibližná vypčtená hodnota pedálu:
0% (volnoběh - nesešlápnutý pedál) 1 APP = 0,96V 2 APP = 0,47V
Okolo 100% (plně sešlápnutý pedál) 1 APP = 3,65V 2 APP = 1,82V

Chyba P1606 - Točivý moment motoru není přijatelný
Řídící jednotka zjistila rozdíl mezi požadovanou a skutečnou hodnotou.
Kontrola systému nasávaného vzduchu - těsnost (průchodnost)
Kontrola výfukového systému, těsnost správné dotažení - Lambda sondy, EGR, Katalyzátor
Kontrola palivové soustavy - dostatečná zásoba paliva
Astra H Z16XEP HB 10/2006 / Astra F X16SZ HB 5/1993
Uživatelský avatar
Luigy87
Příspěvky: 103
Registrován: 06 bře 2018, 21:30

Re: Motor se vytočí do otáček a chcipne

Příspěvek od Luigy87 »

Chyba odhalena, pedál funguje správně. Nevím jak, ale nějak vypadla hadice mezi víkem ventilů a škrtící klapou. Proto po nastartování vyletěl do otáček a ECU raději motor zhasla a motor divně zněl. Akorát než po nastartování jsem se dostal k motoru , tak zhasnul.
Opel Astra H 1.6 16V - X16ZEP+LPG - 179tkm
Seat Ibiza 1.4 - 161tkm

Bývalé:
Opel Corsa B 1.0- X10XE+LPG - 218tkm
Opel Zafira A 1.6 16V - X16XEL+LPG - 299tkm
Peugeot 207 1.4 8V - 75tkm
Kia Picanto 1.0 - 90tkm
škoda 120LS
Odpovědět