Dobíjení při studeném motoru

Od klimatizace až po xenony
Odpovědět
Jirka156
Příspěvky: 207
Registrován: 15 zář 2008, 22:34

Dobíjení při studeném motoru

Příspěvek od Jirka156 »

Ahoj. Řeším už několik měsíců dobíjení u své Zafiry B 1,9CDTI 110kW se 130A alternátorem Denso. Po všech možných projevech kolísání napětí, přebíjení atd. se ustálil stav po výměně alternátoru a baterie na tom, že pokud je venkovní teplota nad 11st.Celsia auto dobíjí po nastartování studeného motoru ihned 13,7-13,9V. Nyní sleduji při Testmodu, že pokud ráno klesne teplota pod oněch 11st. auto dobíjí pouze 11,7-12,1V. Obě hodnoty uvádím při volnoběhu. Toto "chabé" dobíjení mám vysledované, že trvá po dobu ujetí cca 2km, kdy auto dosáhne teploty motoru 40st. Celsia. Pak ihned dochází k nárůstu dobíjení na 13,7V. Ovšem v otáčkách. Pokud pustím nohu z plynu, klesne to opět na 12,1V. Musím ohřát vodu na cca 50st. Pak už dobíjení nepoklesne pod hodnotu 13,5V ani na volnoběh. Toto dobíjení mě před zimou, zvlášť, když jezdím do práce 6km tam a 6km zpátky, znepokojuje. Ještě že pak ob den jedu 100km vzdálenost a dobiju se dosytosti. Můžu poprosit někoho s tímto motorem Z19DTH, jestli by se mi nemrknul u sebe v Testmodu, jestli mu to při chladných ránech taky takto dobíjí. Mám podezření, že mám v okruhu chlazení žhavící svíčky jako má Škodovka u svých TDI-ček, které pomáhají rychleji ohřát okruh. Ty pak mají šílenou spotřebu proudu po dobu ohřevu. Díky za ochotu.
Reklama
 

Uživatelský avatar
Kesi
Příspěvky: 3014
Registrován: 25 říj 2008, 22:26
Bydliště: Košice (SR)

Re: Dobíjení při studeném motoru

Příspěvek od Kesi »

Ale od toho je tam regulátor aby to ustrážil. A to má 130Ah alternátor! Alternátor máš nový , alebo bol repasovaný?
Astra GTC 1,9 (110kW) No Swirl flaps. No EGR.;F 1,4 Caravan
Uživatelský avatar
Fritol
Příspěvky: 145
Registrován: 28 říj 2009, 14:17
Bydliště: Hradec Králové

Re: Dobíjení při studeném motoru

Příspěvek od Fritol »

mohla by jít baterka do kytek...
http://www.danceradio.cz:)
ASTRA-G-2.0 -X20DTL,Hatchback 5dv.1998
Diagnostika:op-com v.1.39 (CZ) / Hradec Kralové a okolí
Uživatelský avatar
RomanK
Příspěvky: 1118
Registrován: 04 kvě 2008, 13:30
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Dobíjení při studeném motoru

Příspěvek od RomanK »

Jirka156 píše:...se ustálil stav po výměně alternátoru a baterie...
Fritol píše:mohla by jít baterka do kytek...
:lol:
Diagnostika TECH 2 a GM MDI, programování a resetování řídících jednotek, zjišťování security kódů k jednotkám
http://www.carteam.cz tel: 777620300 nebo 777620301
Uživatelský avatar
Fritol
Příspěvky: 145
Registrován: 28 říj 2009, 14:17
Bydliště: Hradec Králové

Re: Dobíjení při studeném motoru

Příspěvek od Fritol »

:shock: aha to jsem přehlíd :oops: :cry:
http://www.danceradio.cz:)
ASTRA-G-2.0 -X20DTL,Hatchback 5dv.1998
Diagnostika:op-com v.1.39 (CZ) / Hradec Kralové a okolí
Jirka156
Příspěvky: 207
Registrován: 15 zář 2008, 22:34

Re: Dobíjení při studeném motoru

Příspěvek od Jirka156 »

Mám repasovaný alternátor a novou baterku.
Regulátor mám již v pořadí asi třetí nebo čtvrtý. Pravda je, že ty předchozí se měnily z důvodu trvalého kolísání napětí (na volnoběh i v otáčkách, studený i teplý motor) a následně přebíjení až na 17V. Následovala před 14dny právě výměna celého repasovaného 130A altíku a nová baterka. Od té chvíle bylo teplo, takže dobíjení bylo o.k. Nyní se ochladilo a je to tak jak jsem popsal.
Odpovědět