Astra Sedan – sedmý do party

Co se jinam nehodí pište sem
Uživatelský avatar
Oton
Moderátor
Příspěvky: 2697
Registrován: 24 srp 2008, 00:12
Bydliště: Lelekovice ,okr.Brno
Kontaktovat uživatele:

Astra Sedan – sedmý do party

Příspěvek od Oton »

zdroj:Opel magazín

* Vyvážená elegance
* Čtyři motory
* Špičkový podvozek
* Tři stupně výbavy
* Sofistikované doplňky

Opel rozšiřuje nabídku své nejprodávanější řady Astra na celkem sedm modelů: Po pětidveřovém hatchbacku, kombi Caravan, třídveřovém modelu Astra GTC, ryze sportovní verzi Astra OPC, kupé-kabrioletu Astra TwinTop a užitkové verzi AstraVan přichází Astra Sedan, postavená na bázi kombi. Delší rozvor a vyspělé technologie garantují výbornou jízdní dynamiku, komfort i vysokou bezpečnost.

Nový sedan bude posilou pro prodej velmi úspěšné modelové řady Astra (v roce 2006 se v Evropě prodalo 517 000 Aster). V horizontu konce kalendářního roku 2007 Opel očekává, že prodá více Aster v zemích střední a východní Evropy než v Německu, čímž se tento region dostane na druhé místo za Velkou Británii. Díky verzi sedan se střední a východní Evropa v roce 2008 pravděpodobně stane nejúspěšnějším regionem modelové řady Astra.

Nová Astra Sedan pokračuje v úspěšné tradici, protože už prvé dvě generace řady Astra byly k dispozici i ve čtyřdveřové verzi sedan s velkým odděleným zavazadlovým prostorem.

Modely Astra Sedan se vyrábějí v závodě Opel v polských Gliwicích, které jsou ideálním místem pro výrobu vozu vyvinutého především pro trhy střední a východní Evropy, pro něž je především určený.
Vyvážená elegance

Nová Astra Sedan má progresivní, proporčně vyvážený design a dynamické linie současných modelů řady Astra. Nejnovější přírůstek do rodiny Astra umožnil designérům ještě detailnější propracování vzhledu současných modelů. Současně ale nový model zůstává na prvý pohled Astrou. To je zásluha charakteristických stylistických prvků, jako je např. výrazný V-prolis v kapotě motoru nebo světlomety s chromovanou vnitřní strukturou.
opel-astra-sedan-01.jpg
Skvěle vyvážené proporce jsou základem harmonických linií nové Astry Sedan, která je postavena na bázi modelu kombi s rozvorem prodlouženým na 2703 mm (o 90 mm více než u hatchbacku), což umožnilo vytvoření nadprůměrného místa pro nohy vzadu sedících pasažérů. Vyklenutá linie střechy přechází plynule až do zadní kapoty, která ve své zadní části vytváří integrovaný spoiler optimalizující aerodynamiku. Koeficient aerodynamického odporu vzduchu Astry Sedan činí jen cD = 0,3.

S délkou 4,59 m, šířkou 1,75 m a výškou 1,46 m je Astra Sedan plnohodnotným rodinným sedanem s velkým zavazadlovým prostorem. Jeho základní objem 490 l (podle metodiky VDA) lze sklopením zadních sedadel zvětšit až na 870 l (při využití prostoru po horní hranu opěradel předních sedadel). Vstupní profil zavazadlového prostoru má šířku 907 mm, přičemž ložná plocha zavazadlového prostoru má největší šířku 1170 mm a největší délku 995 mm, která se po sklopení zadních opěradel prodlouží až na 1721 mm.

Interiér Astry Sedan má povrchy s ještě kvalitnějším vzhledem a jsou příjemnější na dotyk. Interiéru dominuje výrazná středová konzole, chromem přizdobené ovládací prvky klimatizace a audiosystému, nové dveřní výplně a nově řešený přístrojový panel. Špičkové verze Cosmo mají části interiéru provedené v černém klavírním laku.

Čtyři motory

Pro novou Astru Sedan jsou k dispozici celkem čtyři moderní zážehové a vznětové motory: 1.6 ECOTEC/115 k, 1.8 ECOTEC/140 k, 1.3 CDTI/90 k,1.7 CDTI/100 k.

O přenášení výkonu se starají pěti- a šestistupňové manuální převodovky, čtyřstupňová automatická převodovka a automatizovaná manuální převodovka Easytronic.

Základní motor – zážehový čtyřválec 1.6 ECOTEC – dává výkon 85 kW/115 k. V kombinaci s pětistupňovou manuální převodovkou zrychluje Astra Sedan s tímto motorem z 0 na 100 km/h za 11,7 s, její maximální rychlost činí 191 km/h. Motor dostal moderní časování ventilů prostřednictvím natáčení vačkových hřídelů „Cam-Phase“, které snižuje spotřebu paliva i množství škodlivých emisí ve výfukových plynech. Maximální točivý moment 155 Nm je k dispozici při otáčkách 4000 ot/min.

Kombinovaná spotřeba modelu s manuální převodovkou činí 6,6 l/100 km. Při propojení motoru s pětistupňovou automatizovanou převodovkou Easytronic se spotřeba snižuje až na 6,4 l/100 km.

Nejvýkonnějším agregátem pro novou Astru Sedan je zážehový čtyřválec o objemu 1,8 l a výkonu 103 kW/140 k. V zájmu optimalizace spotřeby a snížení množství škodlivin dostal tento agregát systém natáčení vačkových hřídelů. Měrný litrový výkon 57 kW/l dělá z motoru 1.8 ECOTEC jeden z nejvýkonnějších agregátů této objemové třídy. Devadesát procent maximálního točivého momentu 175 Nm je k dispozici v širokém rozmezí otáček 2200 až 6200 ot/min, což garantuje dynamickou jízdu v každém režimu práce motoru.

V kombinaci s pětistupňovou manuální převodovkou zrychluje Astra 1.8 z 0 na 100 km/h během 10,2 s a pod plným plynem se rozjíždí až na 207 km/h. Kombinovaná spotřeba činí 7,4 l/100 km. Na přání se dodává i čtyřstupňová automatická převodovka, se kterou Astra Sedan 1.8 ECOTEC jede až 188 km/h a z 0 na 100 km/h zrychluje během 11,4 s. Kombinovaná spotřeba této verze činí 7,8 l/100 km.

Nízká spotřeba je charakteristickým rysem moderních vznětových motorů značky Opel. Prvním z nich je kompaktní turbodiesel 1.3 CDTI ECOTEC o výkonu 66 kW/90 k, jehož nejvyšší točivý moment činí 200 Nm. Turbodiesel „common-rail“ je vybavený turbodmychadlem s variabilní geometrií a mezichladičem. Nová Astra Sedan 1.3 CDTI spotřebuje v průměru jen 5,1 l nafty na 100 km jízdy.Turbodiesel 1.7 CDTI Se standardně dodávanou šestistupňovou převodovkou dosahuje Astra Sedan rychlosti 172 km/h a z 0 na 100 km/h zrychluje během 13,7 sekundy.

Větší turbodiesel 1.7 CDTI má výkon 74 kW/100 k a točivý moment až 240 Nm, což je zásluha především turbodmychadla s variabilní geometrií. Motor 1.7 CDTI je propojený s šestistupňovou převodovkou.
opel-astra-sedan-motor.jpg
Špičkový podvozek

Díky sofistikovanému interaktivnímu podvozku IDS (Interactive Driving System) se zavěšením předních kol na vzpěrách McPherson a patentovanou zadní nápravou s torzní příčkou nabízejí modely Astra tradičně špičkovou agilitu a přesné ovládání spolu s vysokou úrovní bezpečnosti jízdy. Při výrobě torzní příčky zadní nápravy se využívá patentovaný systém svařování Magnetarc – ten umožňuje dokonalé spojení profilů s různou tloušťkou stěny, díky čemuž má příčka přesně definované torzní vlastnosti a její kinematika zaručuje samořiditelný efekt.

Do základní bezpečnostní výbavy patří také přední kotoučové brzdy, ABS, brzdový asistent a systém modulovaného brždění v zatáčkách CBC (Cornering Brake Control). Systém CBC optimalizuje brzdnou dráhu a stabilitu jízdy i při brždění v zatáčkách. Pokud senzory u kol zaregistrují rozdílné otáčky levého a pravého kola v zatáčce a pokud je při brždění dosaženo limitu aktivace protiblokovacího systému brzd ABS, sníží se o něco brzdný tlak u vnitřních kol. Tím vzniká stáčivý moment, který stabilizuje vůz. Standardem je elektro-hydraulický posilovač řízení EHPS, pro všechny modely je k dispozici také stabilizační systém ESPPlus.

Tři stupně výbavy

Nová Astra Sedan se dodává ve třech stupních výbavy: Essentia, Enjoy a Cosmo. Už základní stupeň Essentia si přináší důležité bezpečnostní prvky, včetně čelních a bočních airbagů, ABS a kotevních bodů ISOFIX pro uchycení dětských sedaček. Mezi komfortní a praktické detaily patří centrální zamykání, elektricky ovládaná přední okna, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a opěradlo zadního sedadla dělené v poměru 60:40.
opel-astra-sedan-02.jpg
Astra Enjoy nabízí ještě více, nechybí ani manuální klimatizace, vyhřívání zpětných zrcátek a autorádio CD30 s CD přehrávačem. Nejvyšší stupeň výbavy Cosmo obsahuje další velmi kvalitní prvky výbavy, jako jsou např. 16palcová kola z lehké slitiny, dvoutónové čalounění dveří, středová konzole v černém klavírním laku s matně chromovanými dekorativními prvky nebo kůží obšitý volant.

Sofistikované doplňky

Astra Sedan dokáže širokým spektrem výbavy uspokojit i požadavky velmi náročných klientů. Na přání nabízí také špičkové prvky výbavy modelové řady Astra, jako jsou např. bi-xenonové světlomety, zařízení pro usnadnění rozjezdů do kopce HSA (Hill Start Assist), zařízení pro rychlé odmražení skel „Quickheat” nebo zadní parkovací senzory.

Zařízení pro bezpečné rozjezdy do kopců HSA (Hill Start Assist), propojené s elektronickým stabilizačním systémem ESPPlus, zabraňuje nechtěnému couvnutí, aniž by řidič musel ovládat ruční brzdu. Po uvolnění pedálu brzdy podrží systém HSA tlak v brzdovém systému ještě po dobu asi 1,5 sekundy, což řidiči dává dostatek času pro zařazení a sešlápnutí pedálu plynu. Systém HSA stejně pomáhá i při couvání do kopce.
Reklama
 

Uživatelský avatar
FerdaXXL
Příspěvky: 505
Registrován: 17 říj 2008, 22:06
Bydliště: Mravešniště Praha a.s.

Re: Astra Sedan – sedmý do party

Příspěvek od FerdaXXL »

joooj tak tohle tema jsem uplne prehledl :shock: :o
Opel Astra H SEDAN - Enjoy 1.6XER 85 kW, Silver lighthing, Tempomat atd ....

Jako malej, to sem býval dost namyšlenej. Ale teď, teď už nemám žádnou chybu....

sori sa chibi a hrupki ...
Uživatelský avatar
CandyX
Příspěvky: 302
Registrován: 03 zář 2008, 21:30

Re: Astra Sedan – sedmý do party

Příspěvek od CandyX »

Zdar Ferdo, ako pokrocil tvoj sedanek? Uz len zaschne toner na technicaku a mas ho? U mna je sice astra uz tyzden systemovo v BA ale fyzicky stale transport z Belgie:(
Astra GTC 1,6 turbo / EDS-Motorsport 235PS/330Nm, 2.5"Downpipe, AMA intercooler & catback exhaust, Bailey blow-off, Walbro Benzinpumpe, Quaife LSD, Eibach Pro kit, Whiteline RARB, EBC groove discs + cooling ducts
Uživatelský avatar
FerdaXXL
Příspěvky: 505
Registrován: 17 říj 2008, 22:06
Bydliště: Mravešniště Praha a.s.

Re: Astra Sedan – sedmý do party

Příspěvek od FerdaXXL »

No ještě ho nemám :( Ten můj prodejce od podpisu smlouvy už moc nekomunikuje. Už jsem mu 2x psal email pokaždé ohledně něčeho jiného a žádná odpověď. Jediné co vím že auto bylo minulý týden zařazeno do výroby. Bylo mi řečeno, že auto trvá vyrobit cca 4 dny a největší zdržení, které může nastat je v barvě. Že prý jedou jednu barvu pár dní a pak zase několik dní zase jinou.

A ty už víš od svého prodejce jaký bude mít tvůj Astřík WIN číslo i když ho ještě nemáš? Na toto jsem se ho ptal v jednom z emailů. Ptám se kvůli pojištění, že bych už mohl něco dělat, abych se vyvaroval toho, že auto bude ještě týden stát na jejich parkovišti v Praze. Jsem teď bez auta, protože nějaká „čůza“ nám zrušila předek auta. Tak na to docela spěchám. Není lepší koupit ojetinu kuwa. A to ty víš od svého prodejce, kde právě se nachází tvůj Astřík? Škoda že se to nedá sledovat přes net jako u zásilek. Já si tam snad do toho Polska zajedu sám :D
Opel Astra H SEDAN - Enjoy 1.6XER 85 kW, Silver lighthing, Tempomat atd ....

Jako malej, to sem býval dost namyšlenej. Ale teď, teď už nemám žádnou chybu....

sori sa chibi a hrupki ...
Uživatelský avatar
milosh
Administrátor
Příspěvky: 6143
Registrován: 02 kvě 2008, 21:03
Bydliště: Ústecko

Re: Astra Sedan – sedmý do party

Příspěvek od milosh »

JAk sedany od oplu nemusim tak tento vyopada moc dobre :mrgreen:
SLEDUJ MŮJ OPEL YOUTUBE KANÁL ať ti neutečou nová videa, která budou letos pravidelně vycházet
Uživatelský avatar
Samothe
Moderátor
Příspěvky: 4098
Registrován: 13 črc 2008, 09:34
Bydliště: Vratimov

Re: Astra Sedan – sedmý do party

Příspěvek od Samothe »

taky se mi sedany moc nezamlouvají ale u Háčka je sedanék mnohem hezčí než HTB .. :)
Uživatelský avatar
FerdaXXL
Příspěvky: 505
Registrován: 17 říj 2008, 22:06
Bydliště: Mravešniště Praha a.s.

Re: Astra Sedan – sedmý do party

Příspěvek od FerdaXXL »

No každému se líbí něco jiného a já jsem osobně na sedany zvyklý. Je to něco mezi Caravanem a 5dr. Já když ho viděl na fotkách poprvé jako novinku tak se mi moc nelíbil, ale když jsem ho viděl na vlastní oči a prošmejdil ten zadek moje volba byla jasná. Mé přítelkyni se více líbí 5 ti dvířko. Mě se taky líbí a moc, ale pro naše účely to má malý kufr. Takže já doma prosadil praktickou stránku věci. Nehledě na to, že na zadním platě musí bejt pořádný „ovály“ a pod nimi 4 kanálovej zesilovač a když to kufr dovolí ještě subwoofer :D
sedan1.jpg
sedan3.jpg
sedan5.jpg
Opel Astra H SEDAN - Enjoy 1.6XER 85 kW, Silver lighthing, Tempomat atd ....

Jako malej, to sem býval dost namyšlenej. Ale teď, teď už nemám žádnou chybu....

sori sa chibi a hrupki ...
Uživatelský avatar
corsaczek
Příspěvky: 2416
Registrován: 16 říj 2008, 10:45
Bydliště: město piva

Re: Astra Sedan – sedmý do party

Příspěvek od corsaczek »

Mas recht, sedan vypada fakt pekne :-) Pro me by ale nebyl, protoze by se nevesel do kufru kocarek... Do sedan ho kupodivu dam aniz bych ho musel rozdelavat. Ale jak rikam, sedan je povedenej a taky je to docela rarita, moc jich na silnicich neni. U tebe zadny novinky? Treba ze auto uz je na ceste? :)
Uživatelský avatar
FerdaXXL
Příspěvky: 505
Registrován: 17 říj 2008, 22:06
Bydliště: Mravešniště Praha a.s.

Re: Astra Sedan – sedmý do party

Příspěvek od FerdaXXL »

No tak se přiznám, že na kočárek jsem vážně nepomyslel :( Jak je takovej složenej kočárek vysoký a široký ? Ten kufr vobrovskej 490 litrů, ale teď je otázka jestli ve složeném tvaru projde otvorem v kufru. Jooj to mě ta moje asi da brzo do držky co ? :D OMG
Opel Astra H SEDAN - Enjoy 1.6XER 85 kW, Silver lighthing, Tempomat atd ....

Jako malej, to sem býval dost namyšlenej. Ale teď, teď už nemám žádnou chybu....

sori sa chibi a hrupki ...
Uživatelský avatar
corsaczek
Příspěvky: 2416
Registrován: 16 říj 2008, 10:45
Bydliště: město piva

Re: Astra Sedan – sedmý do party

Příspěvek od corsaczek »

Hele zalezi co mate za kocarek. My mame takovej velkej, Inglesinu, 4 kola, nafukovaci pneu, proste takova klasika. Muzu ho zmerit, ale pudorysne se presne vejde do kufru Hatchbacku, akorat na vysku je minimalne stejne vysokej jako zadni sedadla a v tom podle me bude problem. Nicmene, kazdej kocarek se da rozdelat, a potom ho do kufru urcite das bez problemu. Me jen vyhovuje, ze muzu kocar zaparkovat do auta bez rozkladani, jen ho snizim prehozenim madla a je to - stejne snadny jako ho dat do obriho kufrt octavky combi.
Odpovědět