Nabíjet v autě nebo odpojit

Od klimatizace až po xenony
formatic
Příspěvky: 37
Registrován: 08 čer 2015, 07:27
Bydliště: Kolín

Re: Nabíjet v autě nebo odpojit

Příspěvek od formatic »

Připojení mínus nejdále od baterie je kvůli případné jiskře a plynům z baterky. Stará nabíječka mi házela jiskru při kontaktu, ale nová nabíječka nic. Píšou o tom i v návodu a dodávají comfort kabel pro připojení bez kroko svorek. Podle mě je to určitě bezpečnější připojení, nehrozí žádné uvolnění svorek větrem, dětmi, kočkou.....
Přílohy
1.jpg
Opel Astra H - Caravan - 1.7CDTI - Z17DTH - 74kW - 01/2005
Ex: Opel Vectra 95A 1.8i - hatchback
Reklama
 

Uživatelský avatar
honzap
Příspěvky: 629
Registrován: 14 bře 2014, 14:30

Re: Nabíjet v autě nebo odpojit

Příspěvek od honzap »

Vidím to na nabíječkách, co koupil táta. Nacvaknu svorky na akumulátor, zapnu nabíječku. Neděje se nic, chvíli trvá, než si nabíječka akumulátor "osahá" a pak teprve začíná nabíjet. Zajiskřit se mi ještě nepovedlo ani jednou.

Jedna má přesně takové konektory, jak dal formatic a nikdy s ní nebyl problém, tuším ctek???

Na vojně jsem byl starší zdrojař a vedl jsem nabíjecí stanici, tam se děly věci... to, že byli chytráci, co zásadně nejdřív povolovali plusovej pól a "svařovali" bylo normální, zajímavé bylo nalít kyselinu do alkalických akumulátorů (ty měly vysílačky) a nejlepší číslo bylo při nabíjení přepólovat akumulátor tuším do ZILu, ten nám parádně explodoval a byla klika, že při tom nikdo nezařval.
Likvidoval jsem sady na opravy akumulátorů a vyráběl vlastní, jak po nich důstojníci šli :mrgreen:

Zpět k tématu: s normální moderní nabíječkou je imho skoro nemožné cokoliv na autě zkazit, pokud člověk něco nešikovností nezkratuje při manipulaci se svorkami nebo něco neutrhne.
Astra H Z19DT caravan
Astra G Z16XE caravan
Fabia 1,2 HTP - služební
Omega A C24NE caravan
Omega A C20NE
formatic
Příspěvky: 37
Registrován: 08 čer 2015, 07:27
Bydliště: Kolín

Re: Nabíjet v autě nebo odpojit

Příspěvek od formatic »

Kabely přiložené k nabíječce jsem přidělal na šrouby baterky, takže bez kroko svorek jen připojím konektor. Přes zimu jsem nabíjel určitě 8x s připojeným akumulátorem. Kabel na pevno je určitě bezpečnější než kroko svorky. Parkuji venku před plotem na ulici, jen přehodím přes plot prodlužovačku. Fabia II taky bez odpojení aku a v pohodě.
Taková je moje zkušenost, nikomu nic neradím a každý se musí sám rozhodnout sám za sebe a své auto.
Opel Astra H - Caravan - 1.7CDTI - Z17DTH - 74kW - 01/2005
Ex: Opel Vectra 95A 1.8i - hatchback
Odpovědět