Nabíjet v autě nebo odpojit
Re: Nabíjet v autě nebo odpojit
Připojení mínus nejdále od baterie je kvůli případné jiskře a plynům z baterky. Stará nabíječka mi házela jiskru při kontaktu, ale nová nabíječka nic. Píšou o tom i v návodu a dodávají comfort kabel pro připojení bez kroko svorek. Podle mě je to určitě bezpečnější připojení, nehrozí žádné uvolnění svorek větrem, dětmi, kočkou.....
Opel Astra H - Caravan - 1.7CDTI - Z17DTH - 74kW - 01/2005
Ex: Opel Vectra 95A 1.8i - hatchback
Ex: Opel Vectra 95A 1.8i - hatchback
- Reklama
Re: Nabíjet v autě nebo odpojit
Vidím to na nabíječkách, co koupil táta. Nacvaknu svorky na akumulátor, zapnu nabíječku. Neděje se nic, chvíli trvá, než si nabíječka akumulátor "osahá" a pak teprve začíná nabíjet. Zajiskřit se mi ještě nepovedlo ani jednou.
Jedna má přesně takové konektory, jak dal formatic a nikdy s ní nebyl problém, tuším ctek???
Na vojně jsem byl starší zdrojař a vedl jsem nabíjecí stanici, tam se děly věci... to, že byli chytráci, co zásadně nejdřív povolovali plusovej pól a "svařovali" bylo normální, zajímavé bylo nalít kyselinu do alkalických akumulátorů (ty měly vysílačky) a nejlepší číslo bylo při nabíjení přepólovat akumulátor tuším do ZILu, ten nám parádně explodoval a byla klika, že při tom nikdo nezařval.
Likvidoval jsem sady na opravy akumulátorů a vyráběl vlastní, jak po nich důstojníci šli
Zpět k tématu: s normální moderní nabíječkou je imho skoro nemožné cokoliv na autě zkazit, pokud člověk něco nešikovností nezkratuje při manipulaci se svorkami nebo něco neutrhne.
Jedna má přesně takové konektory, jak dal formatic a nikdy s ní nebyl problém, tuším ctek???
Na vojně jsem byl starší zdrojař a vedl jsem nabíjecí stanici, tam se děly věci... to, že byli chytráci, co zásadně nejdřív povolovali plusovej pól a "svařovali" bylo normální, zajímavé bylo nalít kyselinu do alkalických akumulátorů (ty měly vysílačky) a nejlepší číslo bylo při nabíjení přepólovat akumulátor tuším do ZILu, ten nám parádně explodoval a byla klika, že při tom nikdo nezařval.
Likvidoval jsem sady na opravy akumulátorů a vyráběl vlastní, jak po nich důstojníci šli

Zpět k tématu: s normální moderní nabíječkou je imho skoro nemožné cokoliv na autě zkazit, pokud člověk něco nešikovností nezkratuje při manipulaci se svorkami nebo něco neutrhne.
Astra H Z19DT caravan
Astra G Z16XE caravan
Fabia 1,2 HTP - služební
Omega A C24NE caravan
Omega A C20NE
Astra G Z16XE caravan
Fabia 1,2 HTP - služební
Omega A C24NE caravan
Omega A C20NE
Re: Nabíjet v autě nebo odpojit
Kabely přiložené k nabíječce jsem přidělal na šrouby baterky, takže bez kroko svorek jen připojím konektor. Přes zimu jsem nabíjel určitě 8x s připojeným akumulátorem. Kabel na pevno je určitě bezpečnější než kroko svorky. Parkuji venku před plotem na ulici, jen přehodím přes plot prodlužovačku. Fabia II taky bez odpojení aku a v pohodě.
Taková je moje zkušenost, nikomu nic neradím a každý se musí sám rozhodnout sám za sebe a své auto.
Taková je moje zkušenost, nikomu nic neradím a každý se musí sám rozhodnout sám za sebe a své auto.
Opel Astra H - Caravan - 1.7CDTI - Z17DTH - 74kW - 01/2005
Ex: Opel Vectra 95A 1.8i - hatchback
Ex: Opel Vectra 95A 1.8i - hatchback