Příspěvek
od RomanK » 09 lis 2012, 23:33
Zajimavé téma. Přijde mi to ale jako nosit si přímotop do sauny vyhřáté na 100 stupňů.
Aby se zahřál motor, je tředa, aby si vytvořil teplo. Dokud není kapalina ohřátá na otevírací teplotu termostatu, do chladiče proudí pouze malý objem vody, který jej zahřeje pouze minimálně. Clona před chladičem tedy brání tomu, aby se ohříval ve skutečnosti studený chladič. Až si motor vytvoří dostatek tepla, aby teplota vody otevřela termostat, začne teprve do chladiče proudit voda, která se náporem vzduchu ochlazuje. Díky vodnímu čerpadlu putuje z chladiče zpět do motoru, který má už provozní teplotu a pokud se voda v motoru dostatečně neohřeje, tak se na výstupu motoru zase "zastaví" na přivřené komoře termostatu. Regulace je tedy dostatečně řešena funkčním termostatem. Pokud chci, aby se motor co nejdříve zahřál, nesmím z okruhu odebírat teplo přes topení v kabině auta. Do tohoto výměníku není voda z motoru nijak regulována a snaha být co nejdřív "v teple" vede k pomalejšímu ohřevu motoru. Výměník je vlastně chladič, na který fouká ventilátor studený vzduch. Zastánci clony mohou tedy vyrobit další clonu velikosti pylového filtru a umístit ji před něj. Bude to mít stejný, ne-li lepší efekt než clona před chladičem. Clona před chladičem ale má ještě jeden negativní dopad. Při jízdě vyšími otáčkami (třeba na dálnici) brání přístupu vzduchu na turbo, kterému je prakticky jedno, jestli je zima nebo léto a dosahuje vysokých teplot díky spalinám odváděným ze spalovacího prostoru. Jeho chlazení je žádoucí hlavně kvůli oleji, který jej maže.
P.S.
velikost pylového filtru Astry H je - šířka v mm: 294 výška v mm: 200
velikost pylového filtru Zafiry B je - širka v mm: 258 výška v mm: 231
Pozn. Uvedené rozměry se mohou u různých výrobců lišit
Diagnostika TECH 2 a GM MDI, programování a resetování řídících jednotek, zjišťování security kódů k jednotkám
http://www.carteam.cz tel: 777620300 nebo 777620301