Postup po havárke

Co se jinam nehodí pište sem
Laco797
Příspěvky: 83
Registrován: 13 pro 2011, 09:29

Postup po havárke

Příspěvek od Laco797 »

Ahojte, vsetci čo mi mozte dat nejake rady piste please :D

Včera sa ženská na Touaregu rozhodla, že miesto brzd pouzije na zastavenie moju milovanú astričku :(. Som sa divil že po takej rane čo som dostal odzadu (ja som stal na cervenej, takze este aj brzdu som mal zamacknutu) neni skoro nic vidiet.
Polamana znacka, nejake odreniny na narazniku, vyskocilo radio do polky a stredny panel okolo radia ostal dost nestabilny.

Teraz prosim o rady jak postupovat. Vyuzit zmluvne servisy poistovne, alebo si to nechat vyplatit rozpoctom ? Ten rozpocet byva aspon nejak okolo reality ? Co vsetko sa mohlo este stat o com zatial neviem ?

Za vsetky rady dakujem.
Opel Astra 1.7 CDTI 59kw, 5dv. hatchback. r.v.:2005
Motor: Z17DTL
Reklama
 

Uživatelský avatar
davea
Příspěvky: 60
Registrován: 04 zář 2012, 15:14
Bydliště: Brno

Re: Postup po havárke

Příspěvek od davea »

Moje zkušenost je taková, že bych si to nechal vyplatit rozpočtem. Kdysi jsem to tak udělal, rozpočet byl stanoven na základě opravy vozu v originálním servisu. Já jsem si nechal auto opravit v servise u známého, který to provedl naprosto luxusně a ještě jsem na tom vydělal. 8-)
Laco797
Příspěvky: 83
Registrován: 13 pro 2011, 09:29

Re: Postup po havárke

Příspěvek od Laco797 »

TO jo, ale ja nemám známýho :D A zahrne likvidator do rozpoctu aj to, ze mam povoleny panel v interieru, a od havarky se mi usadilo hodne cvrcku v pristrojovce ? Alebo jinak, muzu si nechat udelat kalkulaci rozpoctu, a pak se rozhodnout, jestli vemu rozpocet?
Opel Astra 1.7 CDTI 59kw, 5dv. hatchback. r.v.:2005
Motor: Z17DTL
Uživatelský avatar
milosh
Administrátor
Příspěvky: 6143
Registrován: 02 kvě 2008, 21:03
Bydliště: Ústecko

Re: Postup po havárke

Příspěvek od milosh »

Dal bych to do servisu a nespekuloval nad tim ze bych mohl vydelat. jednou jsem to tak udelal ale oprava nebyla provedena poradne a stejne jsem to musel nechat predelat takze 2x oprava a prachy navic nikde. To radsi at to udelaji poradne v Opel servisu 8-)
SLEDUJ MŮJ OPEL YOUTUBE KANÁL ať ti neutečou nová videa, která budou letos pravidelně vycházet
Uživatelský avatar
Frankie
Příspěvky: 100
Registrován: 29 čer 2011, 23:07
Bydliště: Praha

Re: Postup po havárke

Příspěvek od Frankie »

no ma zkusenost je takova , stalo se mi podobne , ale nemel jsem opla, ale jinou znacku cca 3 roky zpet , taky jsem vahal zda do servisu nebo rozpoctem , ale dle infa , ktere jsem mel , kdybych se rozhodl rozpoctem , pojistovna by mi strhla nekolik desitek procent , uz brali dopredu , ze tam nebudu davat nove dily atd. , nemel jsem cas ani chut se potom nekde dohadovat ....dal jsem do aut. servisu a vse vyresili za me .
Opel Zafira B sport , 1,7 CDTI , A17DTR , 92 kw , 2008
Laco797
Příspěvky: 83
Registrován: 13 pro 2011, 09:29

Re: Postup po havárke

Příspěvek od Laco797 »

No ja na tom vydelat nepotrebuji, mne jde jen o auto nech je ve stavu v jakym bylo pred havarii. Bojim se jedine toho, ze jelikoz to byl naraz zezadu, tak abych nemel problem s prokazanim zavad na pristrojovce :(
Opel Astra 1.7 CDTI 59kw, 5dv. hatchback. r.v.:2005
Motor: Z17DTL
Uživatelský avatar
destroyer_svk
Příspěvky: 687
Registrován: 08 úno 2011, 21:22
Bydliště: Galanta - SVK

Re: Postup po havárke

Příspěvek od destroyer_svk »

Ak mas havarijnu,tak najrychlejsi a najlepsi sposob je ten,nahlasit PU zo svojej havarijnej s tym ze mas vinnika.
Vec dat riesit do zmluvneho servisu,pozadovat formu plnenia cez kryci list (KL),zaplatis si spoluucast (ak mas v zmluve)
a nasledne Ti je spouucast preplatena poistovnou vinnika.Neprichadzas o ziadne bonusy a neviem co vsetko ...

Ak nemas havarijnu,uplatnenie si naroku skody z PZP tej herecky,avsak pri zmluvnom servise,moznost odovzdania opraveneho auta zakaznikovi az po uhradeni faktury = 1. Platba z Tvojej strany + nasledne faktura do poistovne vinnika na preplatenie.
Moznost ze poistovna neuhradi celu ciastku (spravidla ak je vacsi rozsah poskodenia a vyssi vek vozidla).
2. Ak nemas financne prostriedky,auto Ti daju az po zaplateni od poistovne servisu.
Proces likvidacie z PZP je samozrejma casovo narocnejsii ako z HP.

Rozpocet - poistovna automaticky pocita s tym ze pojdes "do garaze" cize mas ratane nizsie normohodiny na opravu ako v autorizovanom servise + rataju s tym ze nebudu pouzite originalne diely,prip. budu len opravovane,nie menene.
Z toho titulu je likvidacia rozpoctom vzdy nizsia.Stoji za uvazenie co Ti je prvorade,mat auto opravene kvalitne a s adekvatnymi dielmi alebo polepene a mat nejaku tu stovku v penazenke,ze "som zarobil".Ano,ked sa v tom vies hybat,da sa aj to.
Stalo sa Ti to v SR ci v CZ ? Na Slovensku niektore poistovne (ja viem o dvoch) dokazu vystavit KL aj z PZP,co moze byt pre klientov ktorym bola sposobena skoda,potesujuca sprava.Zavisi kde mala vodicka PZP.
Tolko v kratkosti.
Astra H Caravan Cosmo 1,9 CDTI OPC Look
VW Golf Variant VII 1,4 TSI DSG Highline
Škoda Octavia III 2,0 TDI DSG Elegance - ex
Škoda Felicia 1,3 GLX
cidla
Příspěvky: 49
Registrován: 02 led 2012, 19:50

Re: Postup po havárke

Příspěvek od cidla »

no jako zvláštní je, že ti rádio vyskočilo. Pokud ta rána nevypadá tak velká. Jako likvidátor bych s tím osobně asi problém měl a divný by mi to přišlo. Otázka jestli už někdy ta palubka nebyla nějak řešená a případně jak kvalitně vyřešená. A pokud nemáš nějakou známou opravnu dej to do autorizáku. Rozpočet určitě nebude ve výši FA z autorizovaného servisu. Částky dílů by měli být shodné, ale hodinové sazby jsou dané jako u opravy svépomocí takže na práci by jsi asi ztratil. Pokud by jsi byl šikovný a spoustu věcí zvládnul udělat nebo sehnat sám tak se ti rozpočet dle mého vyplatí...
cidla
Příspěvky: 49
Registrován: 02 led 2012, 19:50

Re: Postup po havárke

Příspěvek od cidla »

destroyer_svk píše:
Rozpocet - poistovna automaticky pocita s tym ze pojdes "do garaze" cize mas ratane nizsie normohodiny na opravu ako v autorizovanom servise + rataju s tym ze nebudu pouzite originalne diely,prip. budu len opravovane,nie menene.
Nevím jak u Vás na Slovači, ale pojišťovna rozpočet počítá dle zápisu o poškození co provádí její technik. Dle toho musí postupovat i servis takže by se něměli lišit opravované a měněné díly. Tam bych rozdíl neviděl. Ani v normohodinách ty výpočtový systém počítá dle výrobců, takže se servisem by se lišit neměly.
Laco797
Příspěvky: 83
Registrován: 13 pro 2011, 09:29

Re: Postup po havárke

Příspěvek od Laco797 »

No mam aj havarijne, ale vinnicka je taktiez vtej poistovni kde ja, cize v kooperative. Uz som raz mal havarku v Prahe a tiez to bola kooperativa, a bolo to dovcela rychle. DO tyzdna som mal auto opravene a preplatili mi aj naklady na pozicanie auta. Vtedy ma len nastvalo, ze ma prehovorili ze mi to budu vyklepavat a nie menit diel (predna kapota).

Tak asi to zoberiem do autorizaku a dam to z povinneho vinnika (kryci dopis tu funguje v pohode). Nakolko servis chce zarobit tiez, asi by nemal byt problem aby opravili aj pristrojovku. (nikdy tam nic opravovane nebolo a pred havarkou bola fakt v pohodeú). Snad zoberu v uvahu ze ten naraz som dostal ked som stal na brzde, cize to bola fakt rana. A to radio je tam nejak prychytene? Resp. to ze sa mi vysunulo von znamena aj ze sa nieco ulomilo ?
Opel Astra 1.7 CDTI 59kw, 5dv. hatchback. r.v.:2005
Motor: Z17DTL
Odpovědět