tutin píše:Tak sedím celé odpo u PC a pročítám oskazy na které mě tu upozorňujete...v jedenom jsem našel že si můžu zjistit cod závady sám....jdu do auta zmáčknu pedály otočím klíčkem ( vše dle návodu) a rožla se chyba č. 242F75...
Udělal jsem to min 3x po sobě a pokáždé tato chyba...
V seznamu zde na foru uvedených chyb žádná taková není....vždy chyba začína písmenem až potom číslo...tak teď nevím kde jsem....
U mě, když se spustila první regenerace DPF, tak jsem myslel že mi hoří auto, z pod auta se valil dým a smrad, neuvědomil jsem si to a vypnul jsem motor a tm regeneraci přerušil. Druhý den jsem auto jel schválně projet, pořádně zahřát a držet v otáčkách. Regenerace se spustila znovu, tak jsem vyrazil na cestu a dával jsem tomu za uši, všechno proběhlo O.K. Zkontroloval jsem to na OP-Comu, zanesení filtru 16% a najeté km od poslední úspěšné regenerace 25km.
Zafira B 1.9 CDTIOPC Line 110kw, Bi-Xenony, Panorama, Recaro sedačky, MKJ, MVK, Raspberry Pi - RaspBMC, parkovací kamera, Mini 0803 Ambarella, NAVI CD70, Sport, r.v.2007
Programování OP-COM, denní svícení, zamykání po rozjezdu a pod ...
Osobně si myslím, že děláš chybu, když zastavíš při regeneraci. Jak začne je nejlepší vyjet na dálnici a nad 2000 otáček to hnát kolem 20-ti km a měl by se vypálit, pokud Ti auto už nejede, tak bych zkusil vyšroubovat čidlo před filtrem (pokud máš zanesený filtr tak to pomůže), tím budou mít zplodiny kudy utíkat a měl by jsi za tuningového zvuku svého auta dojet kamkoli. Na to nemusíš auto ani zvedat u řidiče na zem a uvidíš na středovém tlumiči výfuku trubičku , která prochází matičkou dovnitř tu vyšroubovat. Pokud to pojede, máš ucpaný DPF. Spolehlivá firma je v Brně a Bystřici pod Pernštejnem (Vysočina )- I když odtamtud byla u nás již taky dvě předělaná auta. Chceš li to vyřešit volej RomanK 777 620 300 - Brno.
Tak jen tak pro zajímavost...auto už mi jezdí....byl to DPF...odešel díky tomu že odešel TERMOSTAT !!! motor se nezahřál...spaliny zasraly EGR ventil a DPF....DPF vyčištěn ňakou sračkou.....nový EGR a termostat...no maras...prý se to stává velmi často...prý si mám hlídat jestli je termostat funkční ale jak když auto nemá teploměr to mi neřekli..... takže tak asi......
Tak já mám Zafiru 1.7 cdti 92kw , msm ji teprve 2 týdny a zatím regenerace cca každých 300km. Jezdím každý den , ráno 30km , odpoledne taky. Plus nějaké couračky po okolí. Zatím vše v pohodě , snad vydrží. Doufám ale, že se najde někdo šikovný , kdo vymyslí vykuchání dpf i z tohoto motoru, už jen kvůlu spotřebě!:-)
Je mi to divný ale mám najeto, přes 4800 a regenerace dle mě neproběhla, ani pérko se nerožhnulo, při jízdě na dalnic, nebo nějaký zvuk, vydává auto nějakej speaker zvuk když to začne?! třeba jako že ma jít auto na servis, a pak vypalovat. Páč při cestách tam vidím jen světla a zaplej tempomat, zatím mi jiná situace s auten nenastala a taky mám 1,7 92kw zafiru. Vím že je to tu téma téměr na denodenním pořádku...ale manuálu by se to mělo rozsvítit. Zatím tedy asi nic, a nebo jsem si toho nevšiml?! když to ale smrdí, a kouří tak si snad toho všimnu ne?!
co vy na to?
Opel Zafira B; 1.7CDTI 92kw, r.v. 2010 Ecoflex, automat. svícení, zamyk. po rozjezdu atd...
Spirálka se rozsvítí když už máš filtr totálně zacpaný a regeneraci prostě provést musíš, tehdy bys neměl zastavovat dokud to neproběhne. Uklidním tě, já si za ty necelé dva roky co mám tohle auto regenerace všiml snad 4 x a to tehdy když se spustila v zimě při nějaké kratší jízdě.
Tiez mam Zafiru 1,7CDTI 92kW a ako som tu pisal, tak filter za vypaluje po cca 300 km. Vypalovanie postrehnem iba na zvysenej spotrebe cca 10l/100km. Ziadny hluk, ziadny smrad, ziadne znizenie vykonu, ziadna svietiacia kontrolka..... iba ta spotreba. Tak pravdepodobne sa ti filter vypaloval, len ani o tom nevies. Skus sledovat okamzitu spotrebu.
ahoj, tak to mi nenapadlo tak to asi párkrát proběhla vyšší spotřebu jsem najednou párkrát měl , myslel jsem si že si to auto "řekne" a objeví se to na budíkách nebo udělá nějaký ton, takže díky chlapy hombre a pm25
Opel Zafira B; 1.7CDTI 92kw, r.v. 2010 Ecoflex, automat. svícení, zamyk. po rozjezdu atd...
Mam A17DTJ z 2009 najazdenych 95000. Okrem zvysenej spotreby sa nijako inak vypalovanie neprejavuje. Nic nesvieti ani neblika nepipa atd. Len raz som zacitil jemne cukanie, ale nic zvlastneho.
V OPCOme som pozrel udaj o pocte km na regeneraciu, bolo tam 227 teraz je 229. Regeneracie sa mi robia od 360 do 520 km, podla zimy vonku, jazdievam 2x 85 km denne po okreskach.
regeneracia sa spusti ked presiahne saturaciu 91% a skonci s udajom 31%. Zaujimave bolo zistenie dalsieho rana, ked saturacia bola len 26%. Zaujimave, kde tych 5 % cez noc zmizlo.
Raz som spravil aj staticku regeneraciu (z 35%) a kleslo to na 0%, ale dalsia dynamicka zas skoncila na 31%.
Rad by som v OPCOme resetoval vymenu DPF filtra, aby som dosiahol realny stav km medzi jednotlivymi vypalovaniami, ale neche ma to tam pustit, zahlasi ze ECU ANSWERED bla bla bla.
Apropo, interval na Insp mam stale uz tyzden 15000 a to sa 2x stihol vypalit filter.