neda mi nereagovat.
az mi je luto vasich aut ked vidim ako ich trapite.. jazdit na benzine ako na diesli aby ste usetrili pol deci. nic neusetrite, skor naopak. viac nicite zotrvacnik a klukovy hriadel ktore zdolavaju vacsie tlaky. ked to ma nabehanych 80-100 tis. km tak citam prispevky typu "prosim o pomoc klepou mi ventily.."
benzinovy atmosfericky motor potrebuje na dosiahnutie optimalneho vykonu a spotreby OTÁČKY. skuste sa pozriet na tachometer, su tam take dve cervene ciarky. jedna je na 30 km/h a druha na 50 km/h. Pri prvej palicke sa ma radit z 2 na 3 a pri druhej z 3 na 4 a nie na 5! Osobne mam ten motor a jazdim po meste za 6,8l a motor obcas vytocim kludne aj na 3,5 az 4 tis otacok pretoze vtedy ma vysoky tocivy moment. Predtym som mal X16XER s 30 tis.km a ten motor bol lenivejsi, a pytal si o pol litra viac, pretoze neviem kto a ako s tym predtym jazdil. Tipujem, ze urite 50-kou na 5-ke.
Přesně, souhlasím. Benzínový motor, ještě navíc 16V, je třeba točit. Mimo obec mu dávám klidně i těch 3500 - 4000, ve městě řadím nahoru někde mezi 2500 - 3000. Minimum otáček co jezdím je město a vesnice na 4st. při nějakých 60ti km/h a 2000 ot.
Taky mi přijde že pod těch 2 000 ot/min je to trápení.. motor skoro brečí! Akorát se někdy stane že vytočím motor v kopci cca 12% stoupání na 3 tisíce (z 2 na 3) (víc nemužu nemam ohřaty motor) přeřadím a padne mi tam 2 tisíce a už si nadávám ale prostě jinak to nejde.. no