

Ochrana: dobrá, dostačující, mezní, slabá , nedostačující
HODNOCENÍ
čelní boční připom. celkově
body % body % pásů body %
řidič, spolujezdec 14 b 88 % 18 b 100 % 2 b 34 b 94 %
Děti 39 b 80 %
Chodci 3 b 8 %
Opel Astra je velmi pevný automobil s neobyčejně stabilní karoserií, která poskytuje dobrou ochranu cestujících. Při testu čelního nárazu ztratila Astra pouze dva body a působivý byl výkon i při bočním nárazu, kde dokonce nedošlo ke ztrátě žádného bodu. Ochrana dětí byla také dobrá a dětské sedačky vyhověly téměř všem bezpečnostním požadavkům Euro NCAP. Sedačka pro tříleté dítě užívala připevnění ISOFIX, zatímco sedačka pro mladší dítě užívala připevnění pomocí pásů pro dospělé. Ochrana chodců byla slabá.
Čelní náraz
Zádržný systém pro řidiče a spolujezdce zahrnuje jednostupňové airbagy a bezpečnostní pásy s předpínači a omezovači napínací síly. Tyto systémy pracovaly dobře, ačkoli zátěž na hrudník řidiče byla vysoká. Pedál brzdy a spojky jsou u Astry konstruovány tak, že při nárazu dojde k jejich uvolnění, čímž je redukováno riziko zranění řidičových nohou. Deformace v úrovni palubní desky a narušení v oblasti pedálů řidiče bylo minimální. Zde byla vidět snaha konstruktérů o zvýšení ochrany řidičových kolen a vrchní části nohou.
Boční náraz
Astra má velmi účinný ochranný systém proti bočnímu nárazu, který zahrnuje v sedadlech uložené boční (hrudníkový a pánevní) airbagy. Astra má také okenní airbag, který je standardně přizpůsobený k ochraně cestujících vpředu i vzadu.
Ochrana dětí
V tomto testu byly použity Opelem doporučované sedačky a to pro tříleté dítě Britax Romer Duo Plus s orientací po směru jízdy a pro mladší dítě Baby-Safe s orientací proti směru jízdy. Hlavičky obou dětí byly při čelním i bočním nárazu plně ochráněny, ale zátěž na krk pro mladší dítě a zátěž na hrudník pro starší dítě byly vyšší. V tomto automobilu se nacházel pouze nestabilní piktogram na konci palubní desky u spolujezdce a ten nevaroval před umístěním dítěte v dětské sedačce s orientací proti směru jízdy v protějšku spolujezdcova čelního airbagu.
Ochrana chodců
Pouze dvě malé oblasti víka kapoty poskytly ochranu, ale její přední hrana a nárazník automobilu se ukázaly jako velmi "nepřátelské". To bylo zklamáním vzhledem k tomu, že se jedná o novou konstrukci a Euro NCAP naléhá na Opel, aby bral tuto životně důležitou oblast více vážně.
Historie modelu a bezpečnostní výbava
Prodej nové Astry byl zahájen na jaře 2004. Její výbava zahrnuje čelní airbagy řidiče a spolujezdce, boční airbagy (hrudníkový a pánevní), boční okenní airbagy, přední pásy s předpínači a omezovači napínací síly, systém uvolnění pedálů, připomínač zapnutí pásů řidiče a spolujezdce, aktivní opěrky hlavy, ISOFIX připevnění na zadních krajních sedadlech, BA, TC a ABS.

