Nový termostat

Od klimatizace až po xenony

Moderátoři: Samothe, AstraMan, Radoš92, Frydex, Oton

Odpovědět
Uživatelský avatar
Čagi
Příspěvky: 32
Registrován: 21 pro 2018, 22:59
Bydliště: Most

Nový termostat

Příspěvek od Čagi » 17 kvě 2019, 21:03

Čau kluci, mam prosbu nechal sem vyměnit špatný termostat, ale ten nový mi ukazuje teplotu 110 stupňů není to až moc když má spínat při 105 stupňích ??
Škoda 120 1987 42000 km
Škoda Felicie 1997 65000 km
Škoda Felicie 2001 45000 km
Opel Astra G 2000 100000 km
Opel astra H 2005

Reklama
 

Uživatelský avatar
Luigy87
Příspěvky: 84
Registrován: 06 bře 2018, 22:30

Re: Nový termostat

Příspěvek od Luigy87 » 17 kvě 2019, 22:23

Jaký máš motor ?
Opel Astra H 1.6 16V - X16ZEP+LPG - 179tkm
Seat Ibiza 1.4 - 161tkm

Bývalé:
Opel Corsa B 1.0- X10XE+LPG - 218tkm
Opel Zafira A 1.6 16V - X16XEL+LPG - 299tkm
Peugeot 207 1.4 8V - 75tkm
Kia Picanto 1.0 - 90tkm
škoda 120LS

Uživatelský avatar
Čagi
Příspěvky: 32
Registrován: 21 pro 2018, 22:59
Bydliště: Most

Re: Nový termostat

Příspěvek od Čagi » 18 kvě 2019, 08:52

Sorry motor je 1.6 77kw Z16 XEP
Škoda 120 1987 42000 km
Škoda Felicie 1997 65000 km
Škoda Felicie 2001 45000 km
Opel Astra G 2000 100000 km
Opel astra H 2005

Stan.
Příspěvky: 1472
Registrován: 16 pro 2010, 19:58
Bydliště: Jižní Čechy

Re: Nový termostat

Příspěvek od Stan. » 18 kvě 2019, 10:38

Teplota je to vyšší, ale né nebezpečná. Ventilátor chladiče má pak u tohoto motoru spínat okolo 115°C.
Sleduj teplotu motoru za různých jízdních režimů. Možná Ti termostat otevírá dobře, ale motor jsi mohl
více zatížit, ale né ještě natolik, aby sepnul ventilátor. Elektricky přes řídící jednotku motoru má otevírat
termostat pak okolo 90-95°C v závislosti při vysokém zatížení motoru a také vyšší vnější teplotě vzduchu.
Astra H Z16XEP HB 10/2006 / Astra F X16SZ HB 5/1993

Uživatelský avatar
Čagi
Příspěvky: 32
Registrován: 21 pro 2018, 22:59
Bydliště: Most

Re: Nový termostat

Příspěvek od Čagi » 18 kvě 2019, 11:46

Teplota se drží stabilně na 110 i při rychlosti 80 km v hodině, při 50 spadne max na 108 a pak jde zase na 110, při zatížení do kopce se mi to otevřelo na 100 a pak to bylo zase na 110.
Myslím že i když to je nový, tak otevírá při níkém zatížení až na 110 i při napíchnutí bylo vidět že teplota v chladiči stoupala až po překročení 110 stupňů
Škoda 120 1987 42000 km
Škoda Felicie 1997 65000 km
Škoda Felicie 2001 45000 km
Opel Astra G 2000 100000 km
Opel astra H 2005

Stan.
Příspěvky: 1472
Registrován: 16 pro 2010, 19:58
Bydliště: Jižní Čechy

Re: Nový termostat

Příspěvek od Stan. » 18 kvě 2019, 14:46

Čagi píše:Teplota se drží stabilně na 110 i při rychlosti 80 km v hodině, při 50 spadne max na 108 a pak jde zase na 110, při zatížení do kopce se mi to otevřelo na 100 a pak to bylo zase na 110.
Myslím že i když to je nový, tak otevírá při níkém zatížení až na 110 i při napíchnutí bylo vidět že teplota v chladiči stoupala až po překročení 110 stupňů
Tento motor má dvě čidla teploty vody motoru. Obě jsou napojeny do řídící jednotky motoru. Jedno čidlo je umístněno dole na chladiči položka č. 4 a druhé pro regulaci teploty motoru přímo u termostatu položka č.15 https://opel.7zap.com/cs/car/a04/f/0/27-0/ nebo položka č. 3 https://opel.7zap.com/cs/car/t98/f/0/29-4/ Je třeba zjistit, zda dobře zobrazuje čidlo pro regulaci teploty vody u termostatu, nebo pozdě otevírá nový termostat.
Astra H Z16XEP HB 10/2006 / Astra F X16SZ HB 5/1993

Uživatelský avatar
Čagi
Příspěvky: 32
Registrován: 21 pro 2018, 22:59
Bydliště: Most

Re: Nový termostat

Příspěvek od Čagi » 18 kvě 2019, 16:49

Stane: Čidlo pro regulaci je nové i s tím termostatem. ted otázka v čem je problém je možné že by bylo špatné i to nové čidlo a né ten termostat ??
Škoda 120 1987 42000 km
Škoda Felicie 1997 65000 km
Škoda Felicie 2001 45000 km
Opel Astra G 2000 100000 km
Opel astra H 2005

Odpovědět