 
 Olej jsem lil Tutela Technyx 75W-85, tedy to, co tu všichni doporučili.
 
 Je sice pravda, ze Opel dava od 2012 zluty olej, ktery je asi Tutela, ale v tom roce doslo k upravam prevodovky (problematicke lozisko dostalo kanalek k mazani. Modely starsi maji furt predepsany olej puvodni - cerveny. Otazka je proc? Nechtelo se jim delat testy starych typu prevodovek s novym olejem = moc penez. Nebo ten novy olej (Tutela) neni vhodny pro starsi typy prevodovek.2014-09-28 21:48:12 V roce 2012 změnil OPEL náplň převodovky M32WR/C z důvodu potíží s ložisky z oleje GM 1940182 (červený) na olej GM 1940004 (žlutý). Nový GM 1940004 je v podstatě přebalený olej Tutela car technyx SAE 75W-85 API GL4+, dále jsem zjistil předepsaný proběh 60 000 km na výměnu původního oleje GM 1940182 neboť předčasně degraduje při kroutících momentech nad 200 Nm...... Použitím nového oleje GM 1940004 se tento jev naprosto vyloučil - u tohoto oleje dochází k degradaci až při kroutících momentech nad 2400 Nm.....
Je sice pravda, ze Opel dava od 2012 zluty olej, ktery je asi Tutela, ale v tom roce doslo k upravam prevodovky (problematicke lozisko dostalo kanalek k mazani. Modely starsi maji furt predepsany olej puvodni - cerveny. Otazka je proc? Nechtelo se jim delat testy starych typu prevodovek s novym olejem = moc penez. Nebo ten novy olej (Tutela) neni vhodny pro starsi typy prevodovek.2014-09-28 21:48:12 V roce 2012 změnil OPEL náplň převodovky M32WR/C z důvodu potíží s ložisky z oleje GM 1940182 (červený) na olej GM 1940004 (žlutý). Nový GM 1940004 je v podstatě přebalený olej Tutela car technyx SAE 75W-85 API GL4+, dále jsem zjistil předepsaný proběh 60 000 km na výměnu původního oleje GM 1940182 neboť předčasně degraduje při kroutících momentech nad 200 Nm...... Použitím nového oleje GM 1940004 se tento jev naprosto vyloučil - u tohoto oleje dochází k degradaci až při kroutících momentech nad 2400 Nm.....
 nez som sa ale dopracoval k tomuto optimalnemu rieseniu, tak som menil loziska 2x. Prvykrat preto lebo prevodovka hucala, druhy krat preto lebo sa vysypalo spodne lozisko, takze sa menili aj dve ozubene kolesa a vsetky loziska. M32 nie je zalezistost oleja, ale kvality lozisk a vymedzeni vôlí. tam je pes zakopany. a este je to auto s bleskom, takze tak...
 nez som sa ale dopracoval k tomuto optimalnemu rieseniu, tak som menil loziska 2x. Prvykrat preto lebo prevodovka hucala, druhy krat preto lebo sa vysypalo spodne lozisko, takze sa menili aj dve ozubene kolesa a vsetky loziska. M32 nie je zalezistost oleja, ale kvality lozisk a vymedzeni vôlí. tam je pes zakopany. a este je to auto s bleskom, takze tak... 
Menil jsem olej po 50tisic - cerveny, ze zvedavosti a byl jako novy, cista cervena barva. Takze pokud uz byl cerny, tak mel pres 100tisic a uz to nebyl olej, takze pokud by to i nebyla jedina pricina, tak jiste mela zasadni vliv.Jirk4 píše:Ahoj, taky přispěju svojí trochou do mlýna. Mám 1,7 cdti 81kw s touhle skříní a hučí mi to na 3. a 4. stupeň. Je to spíš takovej zvuk jako převodovka s čelním ozubením. Řadit jde lehce, páka nikterak necestuje a žádné vibrace cítit nejsou. Ani žádné jiné zvuky a rachocení. Vyměnil jsem olej, kde ho po vypuštění bylo sotva 2 litry a byl černej, jak bota. Nalil jsem 2,6l podle rad zde a ten zvuk se o dost ztišil ,ale pořád ho registruju. Když je otevřený okýnko za jízdy, slyšet to není. Takže jsou taky ložiska kaput nebo přímo ozubení?
 . Jenom se zeptam, kdyz jsi menil loziska uz dvakrat, to se za ty roky nenasel nikdo, kdo by delal loziska odolnejsi, ktera neco vydrzi? Nebo je to proste konstrukcni chyba, diky niz to zere loziska, at jsou, jaka jsou? Preci jen, kdyz uz to budu menit (jeste nevim, zatim ctu, ze to potkava jen 1.9 a vejs o 1.7 jsem jeste necetl), tak nechci spajsku otvirat dvakrat a mebit dvoje sady lozisek. Mam tomu snad rozumet tak, ze je lepsi vymenit vse az na konci zivotnosti a pak auto prodat, at se s tim pak sere nekdo jiny?
. Jenom se zeptam, kdyz jsi menil loziska uz dvakrat, to se za ty roky nenasel nikdo, kdo by delal loziska odolnejsi, ktera neco vydrzi? Nebo je to proste konstrukcni chyba, diky niz to zere loziska, at jsou, jaka jsou? Preci jen, kdyz uz to budu menit (jeste nevim, zatim ctu, ze to potkava jen 1.9 a vejs o 1.7 jsem jeste necetl), tak nechci spajsku otvirat dvakrat a mebit dvoje sady lozisek. Mam tomu snad rozumet tak, ze je lepsi vymenit vse az na konci zivotnosti a pak auto prodat, at se s tim pak sere nekdo jiny? . Mozna prehanim, cerny jak bota asi nebyl, ale rozhodne nebyl cerveny, jaky ma byt. Spis takovy temne rudy az hnedy rekl bych. Proste dost tmavej a hlavne ho tam bylo malo. Coz mne taky napadlo, ze je to duvod toho, proc to huci. Kazdipadne budu to sledovat a uvidime. Popisovane problemy, ktere tu probehly mne zatim netrapi. Jen ten zvuk. Proto se mi zatim nechce otvirat skrin a hned menit loziska. Nejde o setreni, ale nechci vyhodit 12 tis z okna zbytecne.
. Mozna prehanim, cerny jak bota asi nebyl, ale rozhodne nebyl cerveny, jaky ma byt. Spis takovy temne rudy az hnedy rekl bych. Proste dost tmavej a hlavne ho tam bylo malo. Coz mne taky napadlo, ze je to duvod toho, proc to huci. Kazdipadne budu to sledovat a uvidime. Popisovane problemy, ktere tu probehly mne zatim netrapi. Jen ten zvuk. Proto se mi zatim nechce otvirat skrin a hned menit loziska. Nejde o setreni, ale nechci vyhodit 12 tis z okna zbytecne.Takze zjednodusene receno, radeji menit olej napriklad co 40000km a sledovat to, coz vyjde levnejsi, nez. Menit sadu lozisek. Za predpokladu, ze jsem to jeste podchytil vcas. A samozrrjme davat kvalitni olej.blesk píše:Loziska si myslim jsou ok, jenom nemaji dostaecne mazani. V 2012/13 udelali lepsi mazani - jiny odlitek skrine, ale pozor, dali tam lozka unistnene v plastovem domecku a vydrzi to vic, jako kovovy domecek se spanym mazanim a jese i mozna spatnym olejem, ktery predcasne degraduje.
| Naše další fóra: | astra-g.cz | astra-j.cz | opel-forum.cz | chevroletclub.cz | hyundaiclub.net | club-fiat.com | kia-club.net | suzuki-forum.cz |