Ahojte, mám taký zaujímavý problém so stieračmi. Raz idú a raz nie. Jedine, kedy idú na 100% je na polohe 3- najvyššia rýchlosť stierania.
Na polohe 1 (dažďový senzor) a na polohe 2 nejdú. Keď stierajú na polohe 3 a prepnem na polohu 2 alebo 1, stierače ostanú stáť v ľubovolnej polohe, nedajú sa do základnej polohy. Keď sa ale hrám s páčkou a toto prepnutie spravím niekoľko krát za sebou, chytia sa-začnú stierať aj na polohe 2 alebo 1. Po čase stierania ale znova prestanú stierať, musím dať opäť polohu 3 a opakovať až kým nestierajú aj na polohe 2 alebo 1. Stane sa, že sa zaseknú počas stierania napr v polke skla a znova sa pustia. Spustenie je ale také trhané, ako by motorček ťahal a niečo mu bránilo.
Poistky sú v poriadku, menil som aj motorček predných stieračov, ale problém pretrváva. Pokiaľ by ste mali nejaké rady čo s tým, bol by som Vám veľmi vďačný.
ASTRA H r.v.2007 Z19DT
Na pol fungujúce stierače
Na pol fungujúce stierače
ASTRA H - 2007, Z19DT 88 kW
- Reklama
Re: Na pol fungujúce stierače
Začni nejdříve mechanickou částí. Odpoj motorek stěračů, pak promaž a zkontroluj ručně volnou pohyblivost hřídelek a táhel zda nejsou přidřená, ohnutá nebo natažená. Občas se stane, že nějaký vandal trhne za raménko stěrače a mechanicky se pak zasekne. Když bude odpojen motorek, tak můžeš proměřit přívodní svorkovnici k motorku, zda dostává napájení (signál) z řídící jednotky. Při měření pozor na zkrat!! Piny č.1 a 2, mají kladné napětí a Pin č.4 je -pól (kostra). Při proměřování je pohodlnější, když Ti bude někdo přepínat páčku stěračů. Uspořádání Pinů:
Pin č.1 = vysoká rychlost stěračů (bílý vodič)
Pin č.2 = nízká rychlost stěračů (žlutý vodič)
Pin č.3 = signál doběhu stěračů, propojuje - pól kostru (hnědo-zelený vodič)
Pin č.4 = - pól (kostra) - (hnědý vodič)
Pozor při měření na uzavření dveří řidiče. Některá auta mají naprogramováno, že po zapnutí stěračů na vysokou rychlost a při otevření dveří u řidiče se samočinně přepnou stěrače na nízkou rychlost a po zavření dveří se opět samočinně přepnou na vysokou rychlost.
Pin č.1 = vysoká rychlost stěračů (bílý vodič)
Pin č.2 = nízká rychlost stěračů (žlutý vodič)
Pin č.3 = signál doběhu stěračů, propojuje - pól kostru (hnědo-zelený vodič)
Pin č.4 = - pól (kostra) - (hnědý vodič)
Pozor při měření na uzavření dveří řidiče. Některá auta mají naprogramováno, že po zapnutí stěračů na vysokou rychlost a při otevření dveří u řidiče se samočinně přepnou stěrače na nízkou rychlost a po zavření dveří se opět samočinně přepnou na vysokou rychlost.
Astra H Z16XEP HB 10/2006 / Astra F X16SZ HB 5/1993
Re: Na pol fungujúce stierače
Ahoj, ďakujem za radu. Skúsim a dám vedieť.
ASTRA H - 2007, Z19DT 88 kW
Re: Na pol fungujúce stierače
Pokračovanie príbehu:
Dnes sa mi auto vrátilo zo servisu - komplet výmena spojky
a stierače nefungujú vôbec
Po výmene dvoch šedých relé je situácia nasledovná:
Poloha -1 (jeden cyklus) stierače idú, pokiaľ držím páčku v polohe
Poloha 1 (dažďový senzor) stierače stierajú neustále
Poloha 2 a 3 stierače stierajú rovnakou rýchlosťou ako na polohe 1
Dnes sa mi auto vrátilo zo servisu - komplet výmena spojky


Po výmene dvoch šedých relé je situácia nasledovná:
Poloha -1 (jeden cyklus) stierače idú, pokiaľ držím páčku v polohe
Poloha 1 (dažďový senzor) stierače stierajú neustále
Poloha 2 a 3 stierače stierajú rovnakou rýchlosťou ako na polohe 1
ASTRA H - 2007, Z19DT 88 kW
Re: Na pol fungujúce stierače
Nejdříve zkus zjistit a proměřit funkčnost obou relé, aby se zjistilo zda je závada na přívodu 12V k motorku, oxidace kontaktů a pod. nebo pak signálu v elektronice, více v SZ.
Astra H Z16XEP HB 10/2006 / Astra F X16SZ HB 5/1993
Re: Na pol fungujúce stierače
Ahoj, boli to obe réle. Už som ti písal aj správu.Stan. píše:Nejdříve zkus zjistit a proměřit funkčnost obou relé, aby se zjistilo zda je závada na přívodu 12V k motorku, oxidace kontaktů a pod. nebo pak signálu v elektronice, více v SZ.
Ďakujem za pomoc.

ASTRA H - 2007, Z19DT 88 kW