Karoserie: design musí posoudit každý sám, pro mě je naživo ještě hezčí než na fotkách a i tam se mi ohromně líbí. Velikostně ani nevypadá tak veliká, resp. o moc větší než Háčko. Diodové světlomety dělají super efekt, navíc prý šetří až 0,3 litru paliva. Xenony se rozsvěcí až za tmy (žádná novinka

Interiér: Samozřejmě asi největší rozdíl. Dostatek odkládacích ploch (vč. 1,5 litrových lahví), přihrádka před spolujezdcem o něco menší. Pocit z prostornosti velice dobrý, ale auto mnohem víc řidiče "obejme", takže se možná může zdát, že je místa méně než v H. Vzadu sem neseděl, letmý pohled říká, že místa pro kolena trochu přibylo, ale je to hodně hrubý odhad. Přístrojovka perfektně přehledná, dobře zpracovaná a hodnotně vypadající. Kontrolka benzínu (která vehementně svítila


Motor: radši bych býval jel novou 1.4 Turbo, ale což... Motor byl hodně syrový, najeto 7km, auto jen sjelo z kamionu. Navíc byla zima, takže motor byl studený. Celkově tedy žádné velké vytáčení, párkrát akcelerace na 2. rychlostní stupeň do necelých 4000 otáček. Neuvědomuji si žádný turboefekt, naopak motor zrychloval výrazně a plynule, příjemný, sportovní zvuk, který byl patrný jen při zrychlování. Na křižovatce o motorů absolutně nevíte, při jízdě taky ne, hlučnější jsou pneu a aerodynamika. Jak jsem psal, zrychlování vehementní, pocitově plynulejší, v nízkých otáčkách výraznější než 2.0 TDI 170 koní z koncernu VW. Spotřebu jsem samozřejmě neměřil, prodejce mluvil o nějakých 7 litrech při hodně klidné jízdě, 8,5 při normálním kombinovaném provozu no a neomezeně vysoké v případě plného využívání síly motoru

Řazení: 6.st., takové neoplovské, přesné, krátké, stupně blízko u sebe, páka skvěle padne do ruky, prostě žádná výhrada. Hodnotím lépe než řazení Audi A4 předchozí generace (aspoň po té krátké projížďce).
Podvozek a řízení: Auto mělo flex ride, takže adaptivní tlumiče se 3 režimy: normální, tour a sport. Normální byl taknějak normální, Tour výrazně komfortnější (řekl bych víc, než Astra H - ač. auto mělo kola 18") a Sport tvrdý jak prkno. Vím, nepíšu nic, co by se nedalo z názvů tušit, ale víc člověk při předváděčce po městě nezjistí. Můžu jen potvrdit, že flex ride není jen kvůli image, ale opravdu chování auta mění. Řízení - lehké, přesné, akorát.
Ceny: testované auto ve verzi Sport: 540.900, nyní ještě další sleva 40.000 Kč. Výbava už od základní verze dostatečná: 6x airbag, ABS, ESP, Klima, el. okna vpředu, el. zrcátka s vyhříváním, rádio CD300, 16" kola. Sport navíc: lepší rádio (7 repro), 17" alu kola, pal. počítač, ovl. rádia na volantu, Tempomat, atd. Co mi zaráží: ani Sport nemá sériově flex ride (20.000 Kč) a opět jak je u Oplu zvykem - zadní okna v elektrice u všech výbav za příplatek

Negativa: prozatím snad jen to, že ač auto narostlo o víc než 20 cm, kufr zůstal stejný, spíš průměrně velký.
Dojmy z auta: kde je tu nejbližší bankomaaaat??? Chci hooo!

Případné dotazy se pokusím odpovědět
