A-H 1.4 přestala jet + nejde nastartovat = odtah
A-H 1.4 přestala jet + nejde nastartovat = odtah
Zdravím!
Jakožto nový hrdý majitel ojeté Astry H přišlo po 2 měsících velké zklamání.
Na začátek uvedu parametry - 1.4 Z14XEP, 66 kW, rok 06, najeto dost, ale ne extrémně - 135.000 km, hatchback (serviska).
Včera jedu z práce domů a najednou začala palubovka svítit jako vánoční stromeček (asi když se blíží ty Vánoce že) - konkrétně symbol baterie (=alternátor) a zároveň elektronika (klíč), auto přestalo jet a já pochopil, že je zle, během těch pár vteřin jsem ho stihl "uklidit" do klidné uličky. Následoval pokus o nastartování - neúspěšně - ticho - ani startér netočí. Následoval potupný odtah domů.
Zkoušel jsem připojit moji levnou čtečku chybových kódů = chyba spojení - tzn. jestli to chápu dobře, tak se nehlásí ani řídící jednotka.
Zkoušel jsem podle postupu i to vyblikání kódu - mám to nahrané mobilem, ale nejsem schopen určit počet bliknutí - bliká to tak nějak pomalu s nevýraznými pauzami. Můžu poslat na mail pro identifikaci.
Souvislosti: ten osudný okamžik jsem měl zapnuto vyhřívání zadního skla (kde mimochodem "chválím" že nefunguje skoro polovina pruhů) a zrcátek - což by mohlo znamenat ten alternátor.
Dále před pár dny se začal objevovat nápis InSP, který jsem podle postupu úspěšně odstranil.
No a poslední souvislost - pár dnů po koupi jsem si zkusil dát v autoriz. serv. aktivovat palubní počítač - opět neúspěšně. Zde by mohla být souvislost s řídicí jednotkou.
Po víkendu se na ni přijde podívat servis (neautoriz.)
Kde vidíte zakopaného psa? Může toto dělat "pouze" ten alternátor, nebo to vypadá na výměnu řídící jednotky? Nebo měl někdo stejný/podobný problém?...
Díky všem
Jakožto nový hrdý majitel ojeté Astry H přišlo po 2 měsících velké zklamání.
Na začátek uvedu parametry - 1.4 Z14XEP, 66 kW, rok 06, najeto dost, ale ne extrémně - 135.000 km, hatchback (serviska).
Včera jedu z práce domů a najednou začala palubovka svítit jako vánoční stromeček (asi když se blíží ty Vánoce že) - konkrétně symbol baterie (=alternátor) a zároveň elektronika (klíč), auto přestalo jet a já pochopil, že je zle, během těch pár vteřin jsem ho stihl "uklidit" do klidné uličky. Následoval pokus o nastartování - neúspěšně - ticho - ani startér netočí. Následoval potupný odtah domů.
Zkoušel jsem připojit moji levnou čtečku chybových kódů = chyba spojení - tzn. jestli to chápu dobře, tak se nehlásí ani řídící jednotka.
Zkoušel jsem podle postupu i to vyblikání kódu - mám to nahrané mobilem, ale nejsem schopen určit počet bliknutí - bliká to tak nějak pomalu s nevýraznými pauzami. Můžu poslat na mail pro identifikaci.
Souvislosti: ten osudný okamžik jsem měl zapnuto vyhřívání zadního skla (kde mimochodem "chválím" že nefunguje skoro polovina pruhů) a zrcátek - což by mohlo znamenat ten alternátor.
Dále před pár dny se začal objevovat nápis InSP, který jsem podle postupu úspěšně odstranil.
No a poslední souvislost - pár dnů po koupi jsem si zkusil dát v autoriz. serv. aktivovat palubní počítač - opět neúspěšně. Zde by mohla být souvislost s řídicí jednotkou.
Po víkendu se na ni přijde podívat servis (neautoriz.)
Kde vidíte zakopaného psa? Může toto dělat "pouze" ten alternátor, nebo to vypadá na výměnu řídící jednotky? Nebo měl někdo stejný/podobný problém?...
Díky všem
- Reklama
Re: A-H 1.4 přestala jet + nejde nastartovat = odtah
CIM
Zprávy pouze emailem na info zavináč doopla.cz
_________________
Astra G 3dv. Z16XE Automat
Astra G 3dv. Z20LET OPC
DoOpla.cz – Opel originální díly, příslušenství a oleje Opel
_________________
Astra G 3dv. Z16XE Automat
Astra G 3dv. Z20LET OPC
DoOpla.cz – Opel originální díly, příslušenství a oleje Opel
Re: A-H 1.4 přestala jet + nejde nastartovat = odtah
Doplň si do avatara město od kud si.
Nevím jakým postupem si hledal chyby, ale správný je tu https://www.opel-astra-h.cz/forum/viewt ... f=45&t=303 .
Pro programování na diagnostice, např. při výměně cimu budeš potřebovat security code z kartičky CAR PASS.
Nevím jakým postupem si hledal chyby, ale správný je tu https://www.opel-astra-h.cz/forum/viewt ... f=45&t=303 .
Pro programování na diagnostice, např. při výměně cimu budeš potřebovat security code z kartičky CAR PASS.
Opel Astra H Caravan 1,7CDTi 74kW Z17DTH 2/2005 Elegance
http://forum.cars.cz/opel-astra-h/viewtopic.php?f=41&t=3557
OPCOM China Clon
http://forum.cars.cz/opel-astra-h/viewtopic.php?f=41&t=3557
OPCOM China Clon
Re: A-H 1.4 přestala jet + nejde nastartovat = odtah
Tak přátelé, sice jsem to nezkoušel nastartovat před výměnou baterky (teoreticky si auto mohlo "odpočinout"), ale po výměně za rezervní baterku auto startuje!
Ta v autě měla 12,1, rezervní 12,4 V. Ta baterka byla kupovaná nová - vyšší třída - Bosch S5 61A.
Po nastartování se napětí drží na cca 14,45, se světlama cca 14,35-14,4 a s tím proklatým vyhříváním kolem 14,32. To jsou slušné hodnoty nebo ne?
Teď jsem teda zmaten jestli mám auto dávat do servisu z hlediska dobíjení nebo ne. Jezdím velmi krátké trasy - 3,3 km tam + zpět. Měla by zde Astra zvládat dobíjet i když zapnu to vyhřívání? (jak byla ta celorepubliková kalamita, tak jsem to vyhřívání zapínal 2x za sebou na parkovišti na volnoběh).
V předchozím autě jsem takový problém nikdy neměl.
EDIT: Ten den auto startovalo normálně, jako vždy, žádné delší točení startérem, takže člověka nenapadne baterka. Nebo u těchto novějších aut se nekoná varování v podobě delšího točení?
Ta v autě měla 12,1, rezervní 12,4 V. Ta baterka byla kupovaná nová - vyšší třída - Bosch S5 61A.
Po nastartování se napětí drží na cca 14,45, se světlama cca 14,35-14,4 a s tím proklatým vyhříváním kolem 14,32. To jsou slušné hodnoty nebo ne?
Teď jsem teda zmaten jestli mám auto dávat do servisu z hlediska dobíjení nebo ne. Jezdím velmi krátké trasy - 3,3 km tam + zpět. Měla by zde Astra zvládat dobíjet i když zapnu to vyhřívání? (jak byla ta celorepubliková kalamita, tak jsem to vyhřívání zapínal 2x za sebou na parkovišti na volnoběh).
V předchozím autě jsem takový problém nikdy neměl.
EDIT: Ten den auto startovalo normálně, jako vždy, žádné delší točení startérem, takže člověka nenapadne baterka. Nebo u těchto novějších aut se nekoná varování v podobě delšího točení?
Re: A-H 1.4 přestala jet + nejde nastartovat = odtah
Nemusí, mě umřela baterka po 5ti letech taky ze dne na den. Ráno trochu dýl točila (normálně 1-2 otočení motoru, ten den asi 3-4). Pak jsem nastartoval ještě 2x a pak kaput.
Astra • 1.6 • Enjoy • Easytronic • 2009 • 17"
Re: A-H 1.4 přestala jet + nejde nastartovat = odtah
vsadim se že to nebylo tou baterkou a že se to zase ozve
Zprávy pouze emailem na info zavináč doopla.cz
_________________
Astra G 3dv. Z16XE Automat
Astra G 3dv. Z20LET OPC
DoOpla.cz – Opel originální díly, příslušenství a oleje Opel
_________________
Astra G 3dv. Z16XE Automat
Astra G 3dv. Z20LET OPC
DoOpla.cz – Opel originální díly, příslušenství a oleje Opel
Re: A-H 1.4 přestala jet + nejde nastartovat = odtah
Ten pojem CIM slyším poprvé. A hlavně i Google celkem mlčí, takže pravděpodobnost bude snad minimální, CIM spíše souvisí s nefunkčním tempomatem, kterej ani ve výbavě nemám.vojta píše:vsadim se že to nebylo tou baterkou a že se to zase ozve
Re: A-H 1.4 přestala jet + nejde nastartovat = odtah
Twinport píše:
Ten pojem CIM slyším poprvé. A hlavně i Google celkem mlčí, takže pravděpodobnost bude snad minimální, CIM spíše souvisí s nefunkčním tempomatem, kterej ani ve výbavě nemám.[/quote]
CIM (Column Integration Module) je důležtý elektronický modul umístněný na sloupku řízení, který obsahuje zámek zapalování, spínač směrových scětel a stěračů.
Sjednocuje následující dílčí systémy:
Immobilizér, dálkové ovládání na volantu, anténu transpordéru, zámek zapalování, páčku směrových světel, páčku tlumených/dálkových světel, páčku tempomatu, tlačítka informačního displeje, páčku stěračů, ovládání dálkového ovládání v klíčku zapalování, snímač úhlu rejdu, tlačítko houkačky, Airbagy.
Pokud se Ti to zdá málo
, tak je do toho ještě zapojen CAN (Controller Area Network)-sběrnice sítě pro řídící jednotky.
Ten pojem CIM slyším poprvé. A hlavně i Google celkem mlčí, takže pravděpodobnost bude snad minimální, CIM spíše souvisí s nefunkčním tempomatem, kterej ani ve výbavě nemám.[/quote]
CIM (Column Integration Module) je důležtý elektronický modul umístněný na sloupku řízení, který obsahuje zámek zapalování, spínač směrových scětel a stěračů.
Sjednocuje následující dílčí systémy:
Immobilizér, dálkové ovládání na volantu, anténu transpordéru, zámek zapalování, páčku směrových světel, páčku tlumených/dálkových světel, páčku tempomatu, tlačítka informačního displeje, páčku stěračů, ovládání dálkového ovládání v klíčku zapalování, snímač úhlu rejdu, tlačítko houkačky, Airbagy.
Pokud se Ti to zdá málo

Astra H Z16XEP HB 10/2006 / Astra F X16SZ HB 5/1993
Re: A-H 1.4 přestala jet + nejde nastartovat = odtah
Tak přátelé, omlouvám se za nedůvěřivost, dneska mě Astřička zklamala podruhé. Uživatel "vojta" nejspíše bude mít pravdu, že se vsadí, že to baterkou nebude a že se problém ozve znova. Ozval.
Dneska při vyjíždění z parkoviště chci po zpátečce dát za 1 a místo rozjetí to chcíplo, tak si říkám, asi sem to udusil a zkouším znova startovat.... nic, ticho..... a zase ta kontrolka elektroniky....
Při čekání na dovoz záložní baterky, jsem zatím zkusil jen odpojit a znovu připojit baterku (klíč vozím od té doby s sebou) a hle, auto ok.
Baterku mohu vyloučit, jelikož jsem si schválně pořídil zase novou a schválně ji pravidelně dobíjel. Jediná souvislost opravdu to mokro/vlhko jako tenkrát. Takže elektronika = mohly by to být ty kontakty v tom CIM modulu. (jak píše uživatel "Stan.", že modul sjednocuje i imobilizér - takže to třeba blokovalo startování)
Zítra dávám auto do autoriz. servisu ať to napíchnou a i kdyby nic nezjistili, tak ať mě ten modul vymění. Počítám tedy orientačně s 5-7ti tisíci včetně práce.
Dneska při vyjíždění z parkoviště chci po zpátečce dát za 1 a místo rozjetí to chcíplo, tak si říkám, asi sem to udusil a zkouším znova startovat.... nic, ticho..... a zase ta kontrolka elektroniky....
Při čekání na dovoz záložní baterky, jsem zatím zkusil jen odpojit a znovu připojit baterku (klíč vozím od té doby s sebou) a hle, auto ok.
Baterku mohu vyloučit, jelikož jsem si schválně pořídil zase novou a schválně ji pravidelně dobíjel. Jediná souvislost opravdu to mokro/vlhko jako tenkrát. Takže elektronika = mohly by to být ty kontakty v tom CIM modulu. (jak píše uživatel "Stan.", že modul sjednocuje i imobilizér - takže to třeba blokovalo startování)
Zítra dávám auto do autoriz. servisu ať to napíchnou a i kdyby nic nezjistili, tak ať mě ten modul vymění. Počítám tedy orientačně s 5-7ti tisíci včetně práce.
Re: A-H 1.4 přestala jet + nejde nastartovat = odtah
Auto už je doma. Cena necelých 7.000,- včetně diagnostiky, programování toho modulu a programování jednotky motoru na nejnovější verzi.
Původní CIM mám doma taky - jsou na něm dokonce 2 datumy - datum výroby xx 2011 (auto je z roku 2006, takže ten modul byl min. 1x již měněn!!), no a druhé datum mě zaráží ještě víc - xx 2013 - nevíte někdo co to má znamenat? Datum trvanlivosti CIMu??? Doporučená kontrola.... nebo co... (značka Valeo)
Původní CIM mám doma taky - jsou na něm dokonce 2 datumy - datum výroby xx 2011 (auto je z roku 2006, takže ten modul byl min. 1x již měněn!!), no a druhé datum mě zaráží ještě víc - xx 2013 - nevíte někdo co to má znamenat? Datum trvanlivosti CIMu??? Doporučená kontrola.... nebo co... (značka Valeo)