převodovka M32 identifikace vůle ložisek a jejich opotřebení

Návody ze všech sekcí na jednom místě
Odpovědět
baboon
Příspěvky: 77
Registrován: 15 bře 2013, 19:25

Re: převodovka M32 identifikace vůle ložisek a jejich opotře

Příspěvek od baboon » 24 úno 2017, 10:01

Tak snad to ještě nějaký čas vydrží, díky za reakci :)

Olej jsem lil Tutela Technyx 75W-85, tedy to, co tu všichni doporučili.

Reklama
 

blesk
Příspěvky: 39
Registrován: 11 srp 2014, 14:36

Re: převodovka M32 identifikace vůle ložisek a jejich opotře

Příspěvek od blesk » 24 úno 2017, 10:32

Taky dam asi ten, ale obecne doporuceni je davat jedine originalni olej. Tady ten pokud vim, dava Fiat jako original a stejne Fiatum a Alfam ty prevodovky odchazeji, takze nevim, jestli to necemu pomuze. Kazdpodne menim po 60tisic km. Predesla vymena byl cerveny Opel, ten ktery patri pro muj VIN.

Jak pise kolega na jinem foru:
2014-09-28 21:48:12 V roce 2012 změnil OPEL náplň převodovky M32WR/C z důvodu potíží s ložisky z oleje GM 1940182 (červený) na olej GM 1940004 (žlutý). Nový GM 1940004 je v podstatě přebalený olej Tutela car technyx SAE 75W-85 API GL4+, dále jsem zjistil předepsaný proběh 60 000 km na výměnu původního oleje GM 1940182 neboť předčasně degraduje při kroutících momentech nad 200 Nm...... Použitím nového oleje GM 1940004 se tento jev naprosto vyloučil - u tohoto oleje dochází k degradaci až při kroutících momentech nad 2400 Nm.....
Je sice pravda, ze Opel dava od 2012 zluty olej, ktery je asi Tutela, ale v tom roce doslo k upravam prevodovky (problematicke lozisko dostalo kanalek k mazani. Modely starsi maji furt predepsany olej puvodni - cerveny. Otazka je proc? Nechtelo se jim delat testy starych typu prevodovek s novym olejem = moc penez. Nebo ten novy olej (Tutela) neni vhodny pro starsi typy prevodovek.
Astra J ST 2011 1.4NET 103kw

blesk
Příspěvky: 39
Registrován: 11 srp 2014, 14:36

Re: převodovka M32 identifikace vůle ložisek a jejich opotře

Příspěvek od blesk » 24 úno 2017, 10:32

Taky dam asi ten, ale obecne doporuceni je davat jedine originalni olej. Tady ten pokud vim, dava Fiat jako original a stejne Fiatum a Alfam ty prevodovky odchazeji, takze nevim, jestli to necemu pomuze. Kazdpodne menim po 60tisic km. Predesla vymena byl cerveny Opel, ten ktery patri pro muj VIN.

Jak pise kolega na jinem foru:
2014-09-28 21:48:12 V roce 2012 změnil OPEL náplň převodovky M32WR/C z důvodu potíží s ložisky z oleje GM 1940182 (červený) na olej GM 1940004 (žlutý). Nový GM 1940004 je v podstatě přebalený olej Tutela car technyx SAE 75W-85 API GL4+, dále jsem zjistil předepsaný proběh 60 000 km na výměnu původního oleje GM 1940182 neboť předčasně degraduje při kroutících momentech nad 200 Nm...... Použitím nového oleje GM 1940004 se tento jev naprosto vyloučil - u tohoto oleje dochází k degradaci až při kroutících momentech nad 2400 Nm.....
Je sice pravda, ze Opel dava od 2012 zluty olej, ktery je asi Tutela, ale v tom roce doslo k upravam prevodovky (problematicke lozisko dostalo kanalek k mazani. Modely starsi maji furt predepsany olej puvodni - cerveny. Otazka je proc? Nechtelo se jim delat testy starych typu prevodovek s novym olejem = moc penez. Nebo ten novy olej (Tutela) neni vhodny pro starsi typy prevodovek.
Astra J ST 2011 1.4NET 103kw

Uživatelský avatar
Jirk4
Příspěvky: 159
Registrován: 01 říj 2017, 14:41
Bydliště: Most

Re: převodovka M32 identifikace vůle ložisek a jejich opotře

Příspěvek od Jirk4 » 05 říj 2017, 23:52

Ahoj, taky přispěju svojí trochou do mlýna. Mám 1,7 cdti 81kw s touhle skříní a hučí mi to na 3. a 4. stupeň. Je to spíš takovej zvuk jako převodovka s čelním ozubením. Řadit jde lehce, páka nikterak necestuje a žádné vibrace cítit nejsou. Ani žádné jiné zvuky a rachocení. Vyměnil jsem olej, kde ho po vypuštění bylo sotva 2 litry a byl černej, jak bota. Nalil jsem 2,6l podle rad zde a ten zvuk se o dost ztišil ,ale pořád ho registruju. Když je otevřený okýnko za jízdy, slyšet to není. Takže jsou taky ložiska kaput nebo přímo ozubení?
Astra H Caravan 1,7 CDTi 81kW
Škoda Fabia Combi 1,9 TDi PD 97kW-chip
Honda XL1000V Varadero


OP- COM 1.70
DELPHI
VCDS

Uživatelský avatar
jedei105
Příspěvky: 95
Registrován: 10 srp 2011, 23:58
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: převodovka M32 identifikace vůle ložisek a jejich opotře

Příspěvek od jedei105 » 06 říj 2017, 08:59

problem s prevodovkou M32 som vyriesil tak ze som ju predal aj s autom, uz rok nemam ziadne problemy :D nez som sa ale dopracoval k tomuto optimalnemu rieseniu, tak som menil loziska 2x. Prvykrat preto lebo prevodovka hucala, druhy krat preto lebo sa vysypalo spodne lozisko, takze sa menili aj dve ozubene kolesa a vsetky loziska. M32 nie je zalezistost oleja, ale kvality lozisk a vymedzeni vôlí. tam je pes zakopany. a este je to auto s bleskom, takze tak... :D
Astra H Sport Caravan, 6/2006, 1.9CDTi, 110kW, Z19DTH, IDS+, AFL, BAS, ESP....konečne som sa toho zbavil ! :D
Predtym Astra G 1.4 3dv, Peugeot 106, Astra G 1.4 5dv, Corsa B 3dv (asi tyzden :)

www.volnypad.sk

blesk
Příspěvky: 39
Registrován: 11 srp 2014, 14:36

Re: převodovka M32 identifikace vůle ložisek a jejich opotře

Příspěvek od blesk » 06 říj 2017, 11:05

Jirk4 píše:Ahoj, taky přispěju svojí trochou do mlýna. Mám 1,7 cdti 81kw s touhle skříní a hučí mi to na 3. a 4. stupeň. Je to spíš takovej zvuk jako převodovka s čelním ozubením. Řadit jde lehce, páka nikterak necestuje a žádné vibrace cítit nejsou. Ani žádné jiné zvuky a rachocení. Vyměnil jsem olej, kde ho po vypuštění bylo sotva 2 litry a byl černej, jak bota. Nalil jsem 2,6l podle rad zde a ten zvuk se o dost ztišil ,ale pořád ho registruju. Když je otevřený okýnko za jízdy, slyšet to není. Takže jsou taky ložiska kaput nebo přímo ozubení?
Menil jsem olej po 50tisic - cerveny, ze zvedavosti a byl jako novy, cista cervena barva. Takze pokud uz byl cerny, tak mel pres 100tisic a uz to nebyl olej, takze pokud by to i nebyla jedina pricina, tak jiste mela zasadni vliv.
Astra J ST 2011 1.4NET 103kw

Uživatelský avatar
Jirk4
Příspěvky: 159
Registrován: 01 říj 2017, 14:41
Bydliště: Most

Re: převodovka M32 identifikace vůle ložisek a jejich opotře

Příspěvek od Jirk4 » 06 říj 2017, 11:09

Ahoj, nechci tu placat kraviny, ale ta prevodovka asi neni chyba primo Opelu, jako spis koncernu. Nebo melu kraviny? Klidne me oprav, zadnej ucenej z nebe nespadl :D. Jenom se zeptam, kdyz jsi menil loziska uz dvakrat, to se za ty roky nenasel nikdo, kdo by delal loziska odolnejsi, ktera neco vydrzi? Nebo je to proste konstrukcni chyba, diky niz to zere loziska, at jsou, jaka jsou? Preci jen, kdyz uz to budu menit (jeste nevim, zatim ctu, ze to potkava jen 1.9 a vejs o 1.7 jsem jeste necetl), tak nechci spajsku otvirat dvakrat a mebit dvoje sady lozisek. Mam tomu snad rozumet tak, ze je lepsi vymenit vse az na konci zivotnosti a pak auto prodat, at se s tim pak sere nekdo jiny?
Astra H Caravan 1,7 CDTi 81kW
Škoda Fabia Combi 1,9 TDi PD 97kW-chip
Honda XL1000V Varadero


OP- COM 1.70
DELPHI
VCDS

blesk
Příspěvky: 39
Registrován: 11 srp 2014, 14:36

Re: převodovka M32 identifikace vůle ložisek a jejich opotře

Příspěvek od blesk » 06 říj 2017, 11:15

Loziska si myslim jsou ok, jenom nemaji dostaecne mazani. V 2012/13 udelali lepsi mazani - jiny odlitek skrine, ale pozor, dali tam lozka unistnene v plastovem domecku a vydrzi to vic, jako kovovy domecek se spanym mazanim a jese i mozna spatnym olejem, ktery predcasne degraduje.
Astra J ST 2011 1.4NET 103kw

Uživatelský avatar
Jirk4
Příspěvky: 159
Registrován: 01 říj 2017, 14:41
Bydliště: Most

Re: převodovka M32 identifikace vůle ložisek a jejich opotře

Příspěvek od Jirk4 » 06 říj 2017, 11:16

[/quote]
Menil jsem olej po 50tisic - cerveny, ze zvedavosti a byl jako novy, cista cervena barva. Takze pokud uz byl cerny, tak mel pres 100tisic a uz to nebyl olej, takze pokud by to i nebyla jedina pricina, tak jiste mela zasadni vliv.[/quote]

Ahoj, to auto jsem koupil pred mesicem se 149 tkm na hrbu. A prave kvuli tomu huceni a prevenci, jsem ten olej vymenil. Neverim na dozivotni naplne. Takze nase Saxo treba ma uz druhy olej ve skrini :D. Mozna prehanim, cerny jak bota asi nebyl, ale rozhodne nebyl cerveny, jaky ma byt. Spis takovy temne rudy az hnedy rekl bych. Proste dost tmavej a hlavne ho tam bylo malo. Coz mne taky napadlo, ze je to duvod toho, proc to huci. Kazdipadne budu to sledovat a uvidime. Popisovane problemy, ktere tu probehly mne zatim netrapi. Jen ten zvuk. Proto se mi zatim nechce otvirat skrin a hned menit loziska. Nejde o setreni, ale nechci vyhodit 12 tis z okna zbytecne.
Astra H Caravan 1,7 CDTi 81kW
Škoda Fabia Combi 1,9 TDi PD 97kW-chip
Honda XL1000V Varadero


OP- COM 1.70
DELPHI
VCDS

Uživatelský avatar
Jirk4
Příspěvky: 159
Registrován: 01 říj 2017, 14:41
Bydliště: Most

Re: převodovka M32 identifikace vůle ložisek a jejich opotře

Příspěvek od Jirk4 » 06 říj 2017, 11:20

blesk píše:Loziska si myslim jsou ok, jenom nemaji dostaecne mazani. V 2012/13 udelali lepsi mazani - jiny odlitek skrine, ale pozor, dali tam lozka unistnene v plastovem domecku a vydrzi to vic, jako kovovy domecek se spanym mazanim a jese i mozna spatnym olejem, ktery predcasne degraduje.
Takze zjednodusene receno, radeji menit olej napriklad co 40000km a sledovat to, coz vyjde levnejsi, nez. Menit sadu lozisek. Za predpokladu, ze jsem to jeste podchytil vcas. A samozrrjme davat kvalitni olej.
Astra H Caravan 1,7 CDTi 81kW
Škoda Fabia Combi 1,9 TDi PD 97kW-chip
Honda XL1000V Varadero


OP- COM 1.70
DELPHI
VCDS

Odpovědět