Žádost o pomoc

Co nenajdete na fóru v sekcích Astra H, pravděpodobně to bude zde.
Dr.Frinta
Příspěvky: 6
Registrován: 03 úno 2015, 10:43

Žádost o pomoc

Příspěvek od Dr.Frinta » 03 úno 2015, 10:46

Zdravým Opláky tak mne vlastnictví vozu Opel Zafira B 1,9 CDTI , 110Kw, 170000km donutilo poprvé zasednout k podobnému fóru s žádostí o pomoc či sdělení vlastní zkušenosti. V minulém týdnu jsem si všiml, že u motoru dochází k mírnému poklesu otáček ( 50-100), kdy jsem se domníval, že bude zanesené EGR a budu muset provést jeho pročištění. Dva dny nato se však před startem začaly ozývat při žhavení divné zvuky z palivového vedení a to velmi silné bublání nasávaného paliva a po pár ujetých kilometrech vyskočila chybová hláška s označením EC OOO175 a ECN 000156, která značí dle zjištěných informací závadu na el. magnetickém ventilu tlaku paliva. Po této chybě se zhoršilo i kolísání motoru, kdy toto je již celkem znatelné a rovněž i nechce motor naskočit. Z uvedeného důvodu jsem nejprve provedl kontrolu EGR, který vypadá bez závady a rovněž není zanesený, dále kontrola palivového filtru, kdy na tomto mám nalítáno do 10000 km, kdy rovněž z vnější strany vypadá bez zanesení a nafta v tomto čistá, dále spíš pro jistotu vyčištění váhy vzduchu, kdy nic nepomohlo. Dnes návštěva servisu s napíchnutím kdy dle počítače má být závada ve výš uvedeném ventilu a to na el. vedení. Dle technika nejspíše mezi ř.j. motoru a samotným ventilem a bude nutné proměření celého vedení. Tímto žádám o radu s uvedeným problémem, kdy si nejsem jist, že pokud by byla závada na kabelech, chování motoru by se zhoršovalo postupně, dle mne a selského rozumu by k tomuto přeci muselo dojít ihned po přerušení napájení. Rovněž jsem zjišťoval možnost vyčištění samotného ventilu na čerpadle na kterém má být nějaké sítko, které se údajně zanáší, kdy k tomuto jsem však u naftových aut na netu nic nenalezl a to ani samotné zakoupení ventilu, kdy jsem se obrátil rovněž na servis Opel v SRN, kde uvedli, že jsou schopni sehnat pouze celé čerpadlo a to za 1100E, což je řacha. Nevíte někdo co s tím nebo co vyzkoušet? Případně zda lze zakoupit samotný ventil paliva na čerpadle? Díky za každou radu.

Reklama
 

Uživatelský avatar
x-father
Příspěvky: 1457
Registrován: 05 kvě 2008, 21:12
Kontaktovat uživatele:

Re: Žádost o pomoc

Příspěvek od x-father » 03 úno 2015, 11:07

Muze byt nekde zkorodovany kontakt z vlhkosti. Zavada na kabelazi nemusi mit jen dva stavy.

Uživatelský avatar
denny
Příspěvky: 532
Registrován: 21 pro 2008, 20:45
Bydliště: Brozany u Kuňky,Pardubice

Re: Žádost o pomoc

Příspěvek od denny » 03 úno 2015, 14:24

Zkus kontrolu přepadů vstřikovačů,může být nějaký vadný a klesá ti tlak paliva na railu.
Vysokotlaké čerpadlo nové je taky hovadina a za 1100éček zlodějina,běžně se opravují nebo jsou austausch\výměnou\.Ty se pohybují do 15000,-Záruka stejná jako nové.I regulační člen do vysokotlaku se dá koupit samostaně.
Koukni taky do nádrže,jestli ti dopravní čerpadlo nesaje nějakej humus,už jsem tu několikrát čistil nasavací koš-nafta od kamaráda z kamionu.

Uživatelský avatar
RomanK
Příspěvky: 1118
Registrován: 04 kvě 2008, 13:30
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Žádost o pomoc

Příspěvek od RomanK » 03 úno 2015, 22:01

Taky bych to viděl na ucpaný sací koš. Tuhle jsme z nádrže vytahovali kus hadru. Už byl částečně rozpadlý a ucpal sítko.
Diagnostika TECH 2 a GM MDI, programování a resetování řídících jednotek, zjišťování security kódů k jednotkám
http://www.carteam.cz tel: 777620300 nebo 777620301

Dr.Frinta
Příspěvky: 6
Registrován: 03 úno 2015, 10:43

Re: Žádost o pomoc

Příspěvek od Dr.Frinta » 04 úno 2015, 14:35

Zítra mám volno tak půjdu hledat , začnu výměnou filtru a kontrolou ventilu na čerpadle a uvidíme. Zatím díky za rady ;)

Uživatelský avatar
denny
Příspěvky: 532
Registrován: 21 pro 2008, 20:45
Bydliště: Brozany u Kuňky,Pardubice

Re: Žádost o pomoc

Příspěvek od denny » 04 úno 2015, 14:58

Jen ti poradím,pokud přesně nevíš,co jdeš dělat a nemáš nastudovaný system common rail ,čistou dílnu,tak se na to raději vybodni nebo si naděláš ještě víc problémů.
Začni od začátku a ne od prostřed.Základ je přepadová zkouška,ale zase asi nemáš zařízení,že?
Tak zkoukni tu nádrž a filtr.

Dr.Frinta
Příspěvky: 6
Registrován: 03 úno 2015, 10:43

Re: Žádost o pomoc

Příspěvek od Dr.Frinta » 06 úno 2015, 21:24

Tak jsem vyměnil palivový filtr a rovněž jsem demontoval nádrž a vyčistil čerpadlo v nádrži, které vypadá jak nové. Prohlédl jsem celou nádrž a až na velmi malé množství nečistot vše OK. Tak co teď?? :o V úterý mi má servis provést kontrolu elektroinstalace k vysokotlakému čerpadlu a el. mag ventilu paliva, ale doposud se mi nepodařilo na netu nalézt k prodeji ten ventil, nevíte kde a za kolik se dá sehnat. Na stránkách fa. Automedik jsem našel několik bazarových nabídek k prodeji celého čerpadla včetně ventilu a to za celkem slušné částky od 2500-5000 tis. Tak nevím zda by se nevyplatilo vzít použité čerpadlo.

Uživatelský avatar
denny
Příspěvky: 532
Registrován: 21 pro 2008, 20:45
Bydliště: Brozany u Kuňky,Pardubice

Re: Žádost o pomoc

Příspěvek od denny » 06 úno 2015, 23:30

Na přiloženém obrázku je čerpadlo tvého vozu.Regulační ventil je to s tím štekrem.Je na něm uvedeno 10ti místné číslo Bosch ve tvaru - --- --- --- Pokud jej přečteš,tak jej lze normálně objednat,počítej s cenou cca5000,-Kč.
Přílohy
COMMON.JPG

Uživatelský avatar
denny
Příspěvky: 532
Registrován: 21 pro 2008, 20:45
Bydliště: Brozany u Kuňky,Pardubice

Re: Žádost o pomoc

Příspěvek od denny » 06 úno 2015, 23:47

Snímač tlaku paliva je tam ten ,co je na fotce v odkazu na ebay.Je to stejné i na Insignii.
Je namontován do railové rampy.Má číslo Bosch 0 281 006 158.
Zde je celá rampa
http://www.ebay.com/itm/Genuine-Vauxhal ... 1369527233

Dr.Frinta
Příspěvky: 6
Registrován: 03 úno 2015, 10:43

Re: Žádost o pomoc

Příspěvek od Dr.Frinta » 07 úno 2015, 09:17

Dík za odpověď vím o které ventily se jedná, kdy jsem je hledal u českého dodavatele ale nikde jsem je nenašel. Našel jsem na stránkách Sk, kdy cena se pochybovala kolem 150E. Mě jde o to že diagnostika ukazuje chyby 175 a 156, kdy obě mají souviset s ventilem na čerpadle ale technik říkal že se mají týkat el. připojení. Pokud se to však v kabelech nenajde tak se bude nejspíše ventil měnit a teď který zda na liště nebo na čerpadle, nebo zda chyba ukazuje pouze na ventil na čerpadle. Vzhledem k ceně ventilu jsem se díval na stránky viz. odkaz níže. Zde jsem nalezl celá čerpadla včetně ventilu za velice rozumné ceny. Mne jde o to zda chyba na ventilu nemůže být spojena např. s přidíráním čerpadla, abych tedy nekoupil nový ventil za 5000 a zjistil jsem že to nepomohlo a budu muset do nového čerpadla apod. Jedná se o častou závadu nebo ventil je většinou bezproblémový a tedy vyplatí se koupit bazarový včetně čerpadla ? Nedá se rovněž vyčistit? Bylo mi řečeno, že po demontáži má mýt na sobě nějaké sítko ale nevím zda to má cenou. Jak to znám tak v servise mi bude sděleno, že se jedná MOŽNÁ o toto nebo toto, nevím jak v tomto případě může být diagnostika přesná. Ještě jsem postřehl, že ten bublavý zvuk je slyšet nejvíce od čerpadla v nádrži. Toto je čisté, ale nemohl dojít k jeho pokažení a nesouvisí chyby s ním, kdy např špatně tlačí? :roll:
Zde je odkaz na bazarové stránky:
http://bazar.automedik.cz/opel/zafira/p ... =cena2+ASC

Odpovědět