Zrovínka mám čerstvou zkušenost s klimou a asi to bude mít ještě pokračování.
Minulý víkend jsem se byl kouknout na fajne synky do cajzlova. Defíka a tak. V Letňanech to bylo samá leštěnka a jedna rezatá (kdysi stříbrná) plechovka.

Něco tam šplíchnul a že dobrý. (390,-)
Týden na to (včera) jsme jeli s rodinkou na Moravu a sluníčko už se začalo docela opírat. Zapl jsem klimu a kompresor zapínal a vypínal jak splašenej a skoro vždy když zapl tak slabší či silnější troubení. Takový zvuk a velmi citelný pokles výkonu motoru. Vyděšeně jsem volal na všechna nádraží co s tím a pak jsem ji už raději nezapínal a dojeli jsme bez ní. Na Moravě jsem na štěstí našel servis s mašinou co to vycucla, udělala vakuovou zkoušku a znovu naplnila správným množstvím chladiva a nový olej. Napsalo to i kolik vycucla a kolik vrátila do autí. Myslel jsem že bude přeplněno, ale naopak. Chybělo 115g. U mě má být 475g vycuclo to 360g. Pro jistotu přidali i kontrastní látku, kdyby to fučelo, tak ať se hned ví kudy. Za půl hoďky hotovo a 1200,- fpr...i .
Ale už netroubí a chladí.

Každopádně nedoporučuju na klimu pouštět borca s brejlatou chobotnicí a bombou. (A to ať mé problémy má na svědomí, nebo ne a jde jen o shodu okolností.) Jak mi vysvětlili tady v servisu, tak tlaky jsou jen orientační věc, velmi závislá na teplotě okolí a motoru a že jde hlavně o množství, které sebelepší borec nemůže dát správně. (leda do úplně prázdné klimy podle váhy bomby, kterou však ten v Letňanech neměl čím zjistit.)
Takže to je má současná anabáze. A doufám že snad to už bude s klimou OK.


