Muze nejaky znalec napsat od kolika tisic km rocne se diesel opravdu vyplati? nekdo rika 20 nekdo 30t km?
RomanK ty nemas srovnani kdyz mas v ruce casto obe motorizace? Nejlepe ten rocni servis pri stejnem poctu tisic km?
Řekl bych, že obě varianty vychází tak nastejno. Samozřejmě za předpokladu, že se na motoru nic nepokazí. Co se týče servisu, u dieselu se mění navíc palivový filtr, což je záležítost 400 - 800 kč (podle motorizace), olej a olejový fitr jsou bez znatelného rozdílu.
Benzínové auto je levnější v pořizovací ceně, ale hlavně u nového, u ojetin už rozdíl není takový. Diesel je spořivější a při rychlé jízdě na dálnici je spotřeba oproti benzínu hodně nižší (hodně dělá 6. rychlost u 1.9 a některých 1.7).
Já nebudu asi objektivní, jsem zastáncem dieselu. Pocit vědět, že mi auto jezdí do 6,5 litru/100 km na 18kách a při ne zrovna spořivé jízdě, je pro mne víc než svezení benzínem.
Ale jen pro srovnání:
Při 30.000 km už může být rozdíl skoro 12500 jen na palivu, a to jsem diesel počítal u 1.9ky a benzín u 1.6ky. 1.7ka diesel může mít ještě míň a 1.8ka benzín víc.
Někteří namítnou, že benzínová ojetina je levnější než dieselová. Ano, ale když budete prodávat dráž koupeného diesela, bude to za víc peněz, než budou v tu dobu stát benzíny. Otázkou je tedy ztráta hodnoty auta za dobu jeho používání. A to si musí každý spočítat sám, jak dlouho plánuje auto mít a v jaké fázi vývoje jeho ceny ho koupí.
Diagnostika TECH 2 a GM MDI, programování a resetování řídících jednotek, zjišťování security kódů k jednotkám http://www.carteam.cz tel: 777620300 nebo 777620301
pekki píše:prumer 7,5l/100km u 1,6ky? mam ji uz pres rok a prumer 6,7
Taky dokážu jezdit s 1.9 na 16kách kolech za 5,2 litrů/100 km a počítal jsem 6 litrů/100 km. Je to o tom, kdo jak jezdí, na jakých kolech, jaké trasy (město x dálnice).
STK se dělá jednou za 2 roky a ceny jednotlivých STK a emisních stanic se můžou taky lišit. Tento parametr bych vůbec nezohledňoval.
Posoudit to z hlediska servisu je taky těžké. Benzínové i dieselové motory jsou poměrně nové (nemají tolik najeto), ještě se tolik nekazí (myšleno u modelů Astry H a Zafiry B) a nebo jezdí v rámci záruk do autorizovaných servisů. Každý motor má své mouchy, benzíny zapalovací lišty a katalyzátory na svodech, diesely EGR ventily a filtry pevných částic (DPF ale spíš kvůli druhu jízdy - hlavně město). Na autech se nejčastěji mění CIM modul a pak spotřební materiál: brzdy, čepy, filry a oleje. Taky se mění chladiče klimatizace už u aut z let 2004,2005. Ale je to kus od kusu...
Diagnostika TECH 2 a GM MDI, programování a resetování řídících jednotek, zjišťování security kódů k jednotkám http://www.carteam.cz tel: 777620300 nebo 777620301
K tomu dieselu, jezdim do prace 6km a pak nejaky popojizdeni pres den po meste i mimo, to ten dyzl fakt asi nema cenu vid Romco? V zime by se asi ani nerozehral, beno mi topi po 2km kdyz je hodne zima
Jsi na tom stejně jako já. Do práce ty 3 km a po městě jezdím starou obouchanou Corsou B s litrovým motorem. Když jedu dál, třeba Německo, jedu Zafirou.
V tvém případě bych volil benzín i kdyby jsi najel s dovolenýma a výlety s rodinou 20.000 km ročně. Sice by se diesel zahřál i na těch 6 km, ale rozhodující je spíš počet startů.
Diagnostika TECH 2 a GM MDI, programování a resetování řídících jednotek, zjišťování security kódů k jednotkám http://www.carteam.cz tel: 777620300 nebo 777620301
od doby co se nedělaj benzínový osmiventily pro mě benzín ztratil poslední trošku sympatií, diesel je prostě lepší, ten zvuk, ta síla, o šestikvaltu ani nemluvím...denně najezdím v průměru 120 km
Zprávy pouze emailem na info zavináč doopla.cz
_________________
Astra G 3dv. Z16XE Automat
Astra G 3dv. Z20LET OPC
DoOpla.cz – Opel originální díly, příslušenství a oleje Opel