Apikkk - neviem to teraz uplne presne, ale ak máš
klapky zatvorené ide o kouřivost....čiže sa tam asi zanášajú veci ako EGR, DPF....no ja každopádne ako som vymenil
klapky tak 2 mesiace na to mi klakol EGR (vyčistil som si sám , no bol uplne ttoalne zasraný) ....a DPF ( to už muselo ísť do servisu za 70 eur ) ...obe veci som mál totalne zasrané ....po vyčistení a výmene klapiek žiadny problém, ani s DPF, ani s EGR...
každopádne prelistuj fórum,RomanK tu písal niekde aký dopad má jazda s vypadnutým táhlom
EDIT : tak tu to je : v tom článku na
http://www.ms-motor-service.com/ximages ... de_web.pdf, píšou na co to má vliv - při trvale zavřených klapkách, jsou vyšší hodnoty kouřivosti při vyšších otáčkách, při trvale otevřených klapkách jsou vyšší hodnoty kouřivosti při nizkých otáčkách. To se myslím dle mého názoru časem projevit třeba na funkci ARG ventilu - ucpání což bývá další častý problém těchto motorů. A vůbec ve vytváření usazenim ve spalovacím prostoru atd.