převodovka M32 identifikace vůle ložisek a jejich opotřebení

Návody ze všech sekcí na jednom místě
Odpovědět
Uživatelský avatar
jendaland
Příspěvky: 130
Registrován: 15 zář 2013, 21:07
Bydliště: Teplice

Re: převodovka M32 identifikace vůle ložisek a jejich opotře

Příspěvek od jendaland » 25 kvě 2014, 21:35

Tak dnes jsem měnil olej v převodovce. Udělal jsem to preventivně nepozoroval jsem ty příznaky které tu byly popsány.Postup:odsál jsem staré černé kafíčko kupodivu jsem vytáhl něco málo přes litr, předpokládám že tam něco málo zůstalo. Nové origo GM kapaliny jsem nalil 2l. Zatím najeto 50km a pokud to není placebo efekt tak se mi zdá že má převodovka tišší a kultivovanější projev,uvidím jak se bude chovat časem.Naj. ca 165tis
Astra H 2006 Z19DT chip 106kw-340nm, bez DPF
S pomocí tohoto fóra dodělán tempomat,PP,ovladače na volantu atd..
OP-COM

Reklama
 

Uživatelský avatar
sladas opc
Příspěvky: 1762
Registrován: 08 kvě 2008, 09:40
Kontaktovat uživatele:

Re: převodovka M32 identifikace vůle ložisek a jejich opotře

Příspěvek od sladas opc » 25 kvě 2014, 21:48

power2 píše:sladas opc: zkoušel sem svou převodovku a ani na jednom kvaltu se mně řadička nepohne při sešlápnutí plynu. Ani náznak. Mám najetý kilčo
me se taky paka nehybe pri kazdem pridani plynu jen kdyz dam treba z 5ky na 6ku a pridam tak trosku se pohne,pak uz nic ani kdyz uberu a nasledne pridam plyn..
Opel Astra OPC

Diablo1st
Příspěvky: 146
Registrován: 02 úno 2013, 12:53
Bydliště: MY

Re: převodovka M32 identifikace vůle ložisek a jejich opotře

Příspěvek od Diablo1st » 26 kvě 2014, 08:45

jendaland píše:Tak dnes jsem měnil olej v převodovce. Udělal jsem to preventivně nepozoroval jsem ty příznaky které tu byly popsány.Postup:odsál jsem staré černé kafíčko kupodivu jsem vytáhl něco málo přes litr, předpokládám že tam něco málo zůstalo. Nové origo GM kapaliny jsem nalil 2l. Zatím najeto 50km a pokud to není placebo efekt tak se mi zdá že má převodovka tišší a kultivovanější projev,uvidím jak se bude chovat časem.Naj. ca 165tis
No neviem, či si správne postupoval keď si odsával olej. Prečo si nepoužil výpustný šrób, čo je na spodku prevodovky?
Mne takto vytiekol všetok olej, presný objem neviem, ale odhadom tak okolo 2l.

Aj to, že si nalial 2l len tak, nie je dobré riešenie. Do prevodovky sa zmestí aj viac oleja, lebo nie je zaliata celá. Preto je tam aj kontrolný šrób na boku prevodovky, aby bola zaistená predpísaná hladina olej. Neviem, čo sa môže stať, ak je tam toho olej až príliš, ale radšej by som sa na toto opýtal mechanika.
Astra H caravan,
r.v. 2006
Z19DTL (1,9CDTi, 74kW)

Uživatelský avatar
jendaland
Příspěvky: 130
Registrován: 15 zář 2013, 21:07
Bydliště: Teplice

Re: převodovka M32 identifikace vůle ložisek a jejich opotře

Příspěvek od jendaland » 26 kvě 2014, 16:55

Ahoj Diablo, tak mám brouka v hlavě ted, ale mám motor Z19DT a kontrolní šroub + výpustní jsem neviděl tak jsem asi blbě koukal.Pod baterkou byl na inbus nápustní šroub přes který jsem to tahal.
Je tu na foru nějaký foto postup jak se dostat na ty výpustní a kontrolní šroub?
Díky
Astra H 2006 Z19DT chip 106kw-340nm, bez DPF
S pomocí tohoto fóra dodělán tempomat,PP,ovladače na volantu atd..
OP-COM

Diablo1st
Příspěvky: 146
Registrován: 02 úno 2013, 12:53
Bydliště: MY

Re: převodovka M32 identifikace vůle ložisek a jejich opotře

Příspěvek od Diablo1st » 26 kvě 2014, 20:48

No je asi jedno aký motor más, ak máš M32 prevodovku. Konštrukcia bude pravdepodobne rovnaká, len možno ozubené kolieska sú iné.

Nemám žiadnu fotku a ani žiadnu použiteľnú neviem nájsť, ale ten výpustný šrób je u ľavého predného kolesa. Je dosť nízko, aby vytieklo čo najviac oleja. Nad ním je kontrolný šrób a hore pod deklom baterky je nalievací otvor.

Výpustný šrób smeruje k ľavému prednému kolesu a je troška nad nápravou (alebo nejakou výstužou nápravy), keďže ak ho povolíš olej sa valí na "nápravu".

Prepáč, nechcel som ťa nejako zneistiť, len nie je tomu ani mesiac a menil som olej, tak si ešte ako tak pamätám ako to môj mechanik robil.

Edit: tak nakoniec som našiel návod
Výmena oleja v prevodovke
Astra H caravan,
r.v. 2006
Z19DTL (1,9CDTi, 74kW)

Uživatelský avatar
mihinoo
Příspěvky: 58
Registrován: 14 črc 2013, 18:59

Re: převodovka M32 identifikace vůle ložisek a jejich opotře

Příspěvek od mihinoo » 26 kvě 2014, 22:28

jendaland píše:Zatím najeto 50km a pokud to není placebo efekt tak se mi zdá že má převodovka tišší a kultivovanější projev,uvidím jak se bude chovat časem.Naj. ca 165tis
Tiež ta nechcem strašiť ale budeš ho tam mať veľa tak vypusti čím skôr cez ten bočný odvzdusnovaci, pri vysokom tlaku by ti to mohlo prejsť cez semeringy...v pohode, dokupis 2l a zopakni si to..
Ja cítim po výmene určite hladsie radenie..no a to kafco čo vytieklo mne bol dobrý turek.. :twisted:
Astra H Combi 1.9CDTI 88kW ..
Open&Start..AFL..CID..Navi..Bluetooth..AUX..Park.senzory

Uživatelský avatar
BikerMarius
Příspěvky: 869
Registrován: 04 dub 2012, 10:10
Bydliště: Ústí nad Labem/Liberec

Re: převodovka M32 identifikace vůle ložisek a jejich opotře

Příspěvek od BikerMarius » 27 kvě 2014, 07:28

Diablo1st píše:No je asi jedno aký motor más, ak máš M32 prevodovku. Konštrukcia bude pravdepodobne rovnaká, len možno ozubené kolieska sú iné.
Dovolim si nesouhlasit :geek: stačí si projet tohle vlakno a je vidět to co mně tvdili mechanici co mně zpravili převodovku. M32ky odchází hlavně na 1,9kách a benzínovjech dvoulitrech. 1,7ček tam prej moc neměli ale je zajimave že žádného sába (i když kolik jich jezdí v porovnání s astrou) Podle nich zato může z výroby málo oleje v převodovce a nizká kvalita ložisek když se to spojí... :-( Jedno to ložisko jsem měl v ruce a čekal bych že tu bude pevnejší materiál. Sundaval jsem jednodestruktivní metodou a místo aby se uštípl nebo praskl tak se to ohlo :roll:
Opel Astra H Caravan Z19DT
Moje Astra
https://www.opel-astra-h.cz/forum/viewt ... =41&t=4563

Diablo1st
Příspěvky: 146
Registrován: 02 úno 2013, 12:53
Bydliště: MY

Re: převodovka M32 identifikace vůle ložisek a jejich opotře

Příspěvek od Diablo1st » 27 kvě 2014, 08:01

Len si troška moju vetu vytrhol z kontextu. Asi je pravda, čo vravíš, ja som však narážal na podobnú konštrukciu skrine prevodovky a rovnako umiestnený vypúšťací/kontrolný/napúšťací otvor bez ohľadu na motor. ;)
Astra H caravan,
r.v. 2006
Z19DTL (1,9CDTi, 74kW)

Uživatelský avatar
vojta
Příspěvky: 2754
Registrován: 29 led 2009, 18:24
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: převodovka M32 identifikace vůle ložisek a jejich opotře

Příspěvek od vojta » 27 kvě 2014, 09:13

ten kontrolní šroub je ale ve správný vejšce ne? tuším při objemu náplně 2,2l, jenže z výroby bylo prý dáváno o 0,5 litru méně, tzn. pod kontrolní šroub

a abyste si nemysleli že v tom jede opel sám tak mám potvrzeno že i VW koncern šetří na oleji a řeší se stejný problémy s převodovkama
Zprávy pouze emailem na info zavináč doopla.cz
_________________
Astra G 3dv. Z16XE Automat
Astra G 3dv. Z20LET OPC

DoOpla.cz – Opel originální díly, příslušenství a oleje Opel

Uživatelský avatar
BikerMarius
Příspěvky: 869
Registrován: 04 dub 2012, 10:10
Bydliště: Ústí nad Labem/Liberec

Re: převodovka M32 identifikace vůle ložisek a jejich opotře

Příspěvek od BikerMarius » 27 kvě 2014, 09:18

Diablo1st: Jo to jo minimalně obal převodovku bude stejný jen převodovy mužou být jiný podle typu.
Opel Astra H Caravan Z19DT
Moje Astra
https://www.opel-astra-h.cz/forum/viewt ... =41&t=4563

Odpovědět