Z19DT - turbo

Uživatelský avatar
vasekpetr1
Příspěvky: 228
Registrován: 06 srp 2016, 15:05
Bydliště: Hospoda (Červená) u Třebíče

Z19DT - turbo

Příspěvek od vasekpetr1 » 07 pro 2017, 16:13

Hoši, prosím nekamenujte mě, pokud vám budou mé dotazy připadat debilní, ale doteď jsem jezdil jen v benzinu a toto je můj první ropák.
Takže první dotaz:
jak lze laicky zjistit, že turbo správně funguje? Když jsem auto před rokem kupoval, tak jsem měl první pocit, že když jsem tomu šlápl za krk a zvedly se otáčky nad 2000ot/min, tak to bylo, jako když mně kopne do prd.ele :D . Prostě ten záběr byl cítit. Teď nevím, jestli jsem si už na to zvykl, ale mám pocit, že ten záběr už není tak markantní. Jako kdyby to turbo nějak nebralo. Za provozu žádné poruchové hlášky nejsou, signálky emisí a řízení motoru zhasnou po nastartování, ani sešlápnutý plyn s brzdou neukáže žádný archív ECN (vysvětluji si to tak, že zřejmě v paměti žádná porucha není). Mám BT modul ELM327 a v mobilu ScanMyOpelCAN. Zjistím něco přes něj?
Druhý dotaz:
všude se píše, že před vypnutím motoru by se mělo turbo nechat zchládnout, aby netrpělo nedostatečným dochlazením. Když jedu s motorem tak, že posledních pět minut před vypnutím se motám okolo dvou tisíc otáček, je to dostačující pro to dochlazení? Já si třeba nedovedu představit splnit tuto podmínku při cestě na dovolenou, kdy to v létě při třiceti stupních krmím na dálnici okolo 4000 otáček, odbočím k pumpě a tam to natvrdo vypnu. To musí být pro to turbo doslova vražedné.
Třetí dotaz:
Jaký doporučujete pro tento motor olej? Měl jsem tam Formula Q8 ale netuším jestli 5W/40 nebo 10W/40.

Díky za odpovědi.
Zafira B black line, Z19DT, 2008, WIN: W0L0AHM759G0031xx, 185 tkm
...a bydlím v Hospodě (
Červené )...

Reklama
 

Stan.
Příspěvky: 1519
Registrován: 16 pro 2010, 18:58
Bydliště: Jižní Čechy

Re: Z19DT - turbo

Příspěvek od Stan. » 07 pro 2017, 19:30

Výkon si můžeš laicky zkontrolovat zrychlením na rovině z 0 na 100km/h. U motoru pro Zafiru B motor Z19DT (88kW) je uváděno zrychlení z 0 na 100km/h za 12,2sec.
Pokud máš jiný motor, tak si najdi uváděné hodnoty zrychlení pro typ motoru.
Nevím jak rychle jezdíš, ale při velikosti kola 16" je na 6° rychlost 130km přibližně při 2500ot. Vzlášť když pak předpokládáš zastavení u pumpy.
Při 4000ot. to pak odpovídá na 6° přibližně rychlosti okolo 190km/h. již s odečtením odporu vzduchu.
Běžně se zde doporučuje olej GM DEXOS 2 5W-30 https://www.doopla.cz/dily/motorovy-ole ... 03-43.html
nebo 4 litry https://www.doopla.cz/dily/motorovy-ole ... -1774.html
Astra H Z16XEP HB 10/2006 / Astra F X16SZ HB 5/1993

Uživatelský avatar
vasekpetr1
Příspěvky: 228
Registrován: 06 srp 2016, 15:05
Bydliště: Hospoda (Červená) u Třebíče

Re: Z19DT - turbo

Příspěvek od vasekpetr1 » 07 pro 2017, 20:05

Stando díky, to zrychlení vyzkouším a s těmi čtyřmi tisíci jsem to trochu přepískl. Nicméně při těch 150km/hod na šestku tam ty tři tisíce asi budou, ne?
A ještě k tomu druhému dotazu: pokud se otáčky motají okolo dvou tisíc, tak to turbo skoro nebere a vypnutí by mu nemělo nijak vadit, což?
Zafira B black line, Z19DT, 2008, WIN: W0L0AHM759G0031xx, 185 tkm
...a bydlím v Hospodě (
Červené )...

Uživatelský avatar
Oťas
Příspěvky: 1507
Registrován: 19 dub 2010, 20:56
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Z19DT - turbo

Příspěvek od Oťas » 07 pro 2017, 21:18

Turbo se nevypíná, točí se pořád i když brzdíš motorem.....normál jízda kolem 2k ho dochladí.

Odesláno z mého D5803 pomocí Tapatalk
Astra H 1.9CDTI Enjoy 88kW / 280Nm kombi, nyní 104,3kW / 321Nm, Bi-xenon, bez DPF, EGR-OFF - teda přiškrcen...
OP-COM k dispozici
Astra G 1.6 16V hatchback,xenon,EGR-OFF

Uživatelský avatar
Wirda
Příspěvky: 181
Registrován: 28 bře 2016, 12:41
Bydliště: Černovice u Tábora

Re: Z19DT - turbo

Příspěvek od Wirda » 07 pro 2017, 23:31

Kdyz prijedes k benzine z dalnice,vtak to proste necjcipej a nech to blafat 2 minutky, aby se vychladilo. A kdyz vis, ze k ni chces jet, tak uz muzes zvolnit... U nafty to dochlazeni neni tak nachylny, jako u benzinu, kde jsou mnohem vyssi teploty a turbo daleko vic trpi. Pokud mas dpf filtr, pouzivej olej urceny pro motory s filtrem castic. Dexos, dexelia pro mazdy. Oba v pohode
Astra H Caravan sport Z18XE IDS+

Uživatelský avatar
BikerMarius
Příspěvky: 869
Registrován: 04 dub 2012, 10:10
Bydliště: Ústí nad Labem/Liberec

Re: Z19DT - turbo

Příspěvek od BikerMarius » 08 pro 2017, 07:30

Zase to chlazení turba, ale ne je dobře že se o to zajímáš. Je to tak jak tu píšou ostatní chladí se to tak rychle že než přijedeš na pumpu a zaparkuješ bude ochlazené. Podle mně to dává smysl když poletíš po autobahnu s využitím plnýho výkonu několik desítek minut. (teplota spalin je tak vysoká že se provede samovypálení filtru). Nevím ja je to u dnešních turbobenzínů.

K tomu "poklesu" výkonu: Taky jsem to měl/mam. Člověk si prostě zvykne a taky mně přijde že se auto trochu učí a při normalním ježdění trochu otupí reakci na plyn. Aspoň mam ten pocit, kkdyž to někde proženu a dam tomu pořádně po čuni dvojka 4000 trojka 4000, třeba cestou na Ještěd tak jsou pak reakce na plyn agresivnější. A to nemam tlačítko sport :?
Opel Astra H Caravan Z19DT
Moje Astra
https://www.opel-astra-h.cz/forum/viewt ... =41&t=4563

Uživatelský avatar
vasekpetr1
Příspěvky: 228
Registrován: 06 srp 2016, 15:05
Bydliště: Hospoda (Červená) u Třebíče

Re: Z19DT - turbo

Příspěvek od vasekpetr1 » 08 pro 2017, 09:16

Díky kluci za reakce, asi to bude tím otupením a zvykem, včera v noci, jak jsem jel z práce, tak jsem zkusil podle stopek z nuly na tu stovku a ukázaly nějakých 17 sekund, ale to může být i rychlostí řazení a na začátku mně kola trochu hrabaly. Nad dva tisíce jsem cítil, že turbo zabírá. Takže to bude asi v pořádku.
Zafira B black line, Z19DT, 2008, WIN: W0L0AHM759G0031xx, 185 tkm
...a bydlím v Hospodě (
Červené )...

Uživatelský avatar
Wirda
Příspěvky: 181
Registrován: 28 bře 2016, 12:41
Bydliště: Černovice u Tábora

Re: Z19DT - turbo

Příspěvek od Wirda » 08 pro 2017, 10:39

Je to normalni zvyk. Kdyz jsem presedl z 85 kw benzinovych na 90kw turbonafty a 320nm krotaku , tak jsem byl unesen tim zatahem. Kamarad mi rikal, neboj, to prejde. No a po pul roce mi to bylo malo. Jezdi, vem ji obcas pekne u huby, at vymetes saze a bude to dobry.
Astra H Caravan sport Z18XE IDS+

alzafir
Příspěvky: 48
Registrován: 08 říj 2010, 21:31
Bydliště: Ostrava

Re: Z19DT - turbo

Příspěvek od alzafir » 08 pro 2017, 11:45

vasekpetr1 píše:... Nad dva tisíce jsem cítil, že turbo zabírá. Takže to bude asi v pořádku.
Jestli máš jak, nahraj a pošli data toho rozjezdu z nuly na sto, koukni ti na to. Mně se to úplně dobré nezdá.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor

Uživatelský avatar
Oťas
Příspěvky: 1507
Registrován: 19 dub 2010, 20:56
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Z19DT - turbo

Příspěvek od Oťas » 08 pro 2017, 15:58

17s se mi zdá trochu moc i kdyby byla ztráta v přeřazování.....to je jak Š120....:-D
Astra H 1.9CDTI Enjoy 88kW / 280Nm kombi, nyní 104,3kW / 321Nm, Bi-xenon, bez DPF, EGR-OFF - teda přiškrcen...
OP-COM k dispozici
Astra G 1.6 16V hatchback,xenon,EGR-OFF

Odpovědět