Opel Meriva 1.3 CDTi 55kW DPF-núdzový režim
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: 24 dub 2016, 21:37
Opel Meriva 1.3 CDTi 55kW DPF-núdzový režim
Zdravím, kúpil som O Meriva 1.3 cdti 55kw, r.v.2007, 48.000km, motor keď je studený, tak klepe, zrejme 1 tryska KO, po zohriati to stíchne. Problém je v tom, že motor na voľnobeh nejde vytočiť na viac ako 3000 otáčok, svieti oranžový kľúčik-žhavenie nesvieti. Na diagnostike mi vypisuje P1901 tlakový snímač čističe částic-vysoký rozdílový tlak-stály/trvalý. Je možné, že mám upchatý dpf filter? Keď som s tým chvíľu jazdil, kľúčik niekedy zhasol a potom sa objavil , ale už mi vypísalo chybu P1901-vysoké napätie. Nemám origo diagnostiku, iba delphy. Hadičku od dpf filtru som skontroloval, nie je poškodená. Dá sa to nejak staticky vyčistiť? Ďakujem za cenné rady.
- Reklama
Re: Opel Meriva 1.3 CDTi 55kW DPF-núdzový režim
ahoj,
Při napojené diagnostice přece někde půjde vidět absolutní naplnění DPF v % vypočítané z rozdílu tlaku před a po.
Ke statické regeneraci - jde spustit z diagnostiky (jestli z Delphi-to nevím), ale I ta má nějaké svoje omezení, pokud je např. DPF už extra moc ucpaný, tak už nelze spustit a pak už zbývá jen mechanická sborka/rozborka a manuální čištění.
Při napojené diagnostice přece někde půjde vidět absolutní naplnění DPF v % vypočítané z rozdílu tlaku před a po.
Ke statické regeneraci - jde spustit z diagnostiky (jestli z Delphi-to nevím), ale I ta má nějaké svoje omezení, pokud je např. DPF už extra moc ucpaný, tak už nelze spustit a pak už zbývá jen mechanická sborka/rozborka a manuální čištění.
Nyní: Z-B, 1,9 CDTI/74 kW, Z19 DTL, r.v. 12/2007 (a Š-Felicia)
Dříve: Fiat 127, Š 105
OP-COM China 08/2010 v1.39 a 03/2012 fw 1.59 k dispozici.
Dříve: Fiat 127, Š 105
OP-COM China 08/2010 v1.39 a 03/2012 fw 1.59 k dispozici.
Re: Opel Meriva 1.3 CDTi 55kW DPF-núdzový režim
Vstriky jsem měl taky špatné, auto mělo najeto 2x tolik, jezdilo krátké městské cesty. Nevím, kolik stojí servis na 1.3, teď bych se asi vykaslal na repasi a koupil nové.
DPF asi blbne kvůli vstrikum, a jestli auto jezdilo krátké trasy (nájezd 50 000 za 10 let je i tak divnej) tak může být regenerace problémová.
Já bych to auto vrátil.
DPF asi blbne kvůli vstrikum, a jestli auto jezdilo krátké trasy (nájezd 50 000 za 10 let je i tak divnej) tak může být regenerace problémová.
Já bych to auto vrátil.
Astra H Z19DT caravan
Astra G Z16XE caravan
Fabia 1,2 HTP - služební
Omega A C24NE caravan
Omega A C20NE
Astra G Z16XE caravan
Fabia 1,2 HTP - služební
Omega A C24NE caravan
Omega A C20NE
Re: Opel Meriva 1.3 CDTi 55kW DPF-núdzový režim
Mam kolegu s 11rocnou Oktavkou diesel a nedavno prekonal 50 tisichonzap píše:... (nájezd 50 000 za 10 let je i tak divnej)...

Re: Opel Meriva 1.3 CDTi 55kW DPF-núdzový režim
Jo, a ještě doplním to, co jsem napsal výše - já bych nejdříve udělal kompletní diagnostiku celého auta pomocí TECHu či OP-COMu. Jiné diagnostiky nemusí vidět některé jednotky či nezobrazí nějaká data. Pak udělat testy důležitých akčních členů a korekce vstřiků určitě něco napoví. At víš, co se děje.
Kromě nasycení DPF v % uvidíš I průměrný interval mezi regeneracemi. Udělal bych i diag s odstupem 1 týden, jestli se mění % zaplnění DPF s najetými kilometry.
O přepálené hadičce od DPF k snímači tlaku se tu už napsalo hodně, sám jsem ji měl taky přepálenou. Nevím, jak jen to u Merivy, ale u mě to normálně nešlo vidět - jen zespoda či hodně zboku. Takže neuškodí detailní opakovaná kontrola.
Kromě nasycení DPF v % uvidíš I průměrný interval mezi regeneracemi. Udělal bych i diag s odstupem 1 týden, jestli se mění % zaplnění DPF s najetými kilometry.
O přepálené hadičce od DPF k snímači tlaku se tu už napsalo hodně, sám jsem ji měl taky přepálenou. Nevím, jak jen to u Merivy, ale u mě to normálně nešlo vidět - jen zespoda či hodně zboku. Takže neuškodí detailní opakovaná kontrola.
Nyní: Z-B, 1,9 CDTI/74 kW, Z19 DTL, r.v. 12/2007 (a Š-Felicia)
Dříve: Fiat 127, Š 105
OP-COM China 08/2010 v1.39 a 03/2012 fw 1.59 k dispozici.
Dříve: Fiat 127, Š 105
OP-COM China 08/2010 v1.39 a 03/2012 fw 1.59 k dispozici.