Odlučovač pevných částic

Moderátoři: Samothe, AstraMan, Radoš92, Frydex, Oton

Odpovědět
Stan.
Příspěvky: 1473
Registrován: 16 pro 2010, 19:58
Bydliště: Jižní Čechy

Re: Odlučovač pevných částic

Příspěvek od Stan. » 29 dub 2017, 11:44

Ve výpisu VIN je to po kódem K13 - používá se s filtrem pevných částic ve výfukovém systému
Nebo jak píše Jakub, na štítku u dveří spolujezdce v rámečku je 0,5 (viz zde v rámečku je 1,30).
http://www.opel-astra-h.cz/forum/downlo ... &mode=view
Astra H Z16XEP HB 10/2006 / Astra F X16SZ HB 5/1993

Reklama
 

vandave
Příspěvky: 5
Registrován: 28 dub 2017, 22:20

Re: Odlučovač pevných částic

Příspěvek od vandave » 29 dub 2017, 12:07

super, to jste me potesili. a ta 88kw bez dpf teda existuje? na fb opel klubu mi radili, at to neresim a po koupi vykucham, coz nechci, protoze na stk bych to musel pokazde vratit a prehravat software a neda se s tim jet do nemecka, kde pry po tom jdou. pokud to jde, tak se snazim jit podctivou cestou.

Stan.
Příspěvky: 1473
Registrován: 16 pro 2010, 19:58
Bydliště: Jižní Čechy

Re: Odlučovač pevných částic

Příspěvek od Stan. » 29 dub 2017, 14:29

Ano existuje 88kW bez DPF, na štítku je konkrétně motor Z19DTJ (16ti ventil bez DPF). Existuje také motor 88kW bez DPF Z19DT (8 ventil).
Nevím ale zda třeba později v průběhu výroby nebyly DPF dosazovány i u těchto motorů, proto se informovat přímo dle štítku nebo VIN.
To že nechceš auto s vykuchným DPF se nedivím, jelikož již bylo také ve zprávách, že jezdí tisíce aut s vykuchaným DPF a tak se to začne sledovat a stíhat jak na STK,
tak i při běžných silničních kontrolách (údajně stačí dát ruku v rukavici na výfuk a pokud bude černá od sazí, tak jsou problémy s DPF).
Astra H Z16XEP HB 10/2006 / Astra F X16SZ HB 5/1993

Uživatelský avatar
vasekpetr1
Příspěvky: 205
Registrován: 06 srp 2016, 15:05
Bydliště: Hospoda (Červená) u Třebíče

Re: Odlučovač pevných částic

Příspěvek od vasekpetr1 » 29 dub 2017, 16:30

Stan. píše: ... Existuje také motor 88kW bez DPF Z19DT (8 ventil)...
Nesměle se hlásím, že já mám uvedený motor a je i s DPF :D viz můj příspěvek i s fotkou štítku ve vláknu ;) .
Zafira B black line, Z19DT, 2008, WIN: W0L0AHM759G0031xx, 185 tkm
...a bydlím v Hospodě (
Červené )...

vandave
Příspěvky: 5
Registrován: 28 dub 2017, 22:20

Re: Odlučovač pevných částic

Příspěvek od vandave » 29 dub 2017, 19:51

Ale zafiru, to je jak tento motor u fiatu, Croma 2 88kW má dpf vždy, Bravo 2 a stilo se stejným motorem ho muze mít, ale i nemusi.

ted mám právě stilo kombi 1.9 85kw, což je předchudce mjtd/cdti 88kw. s motorem jsem spokojený, ale už chci novější auto a zase kombi, takže uvažuju o astře.

celda1970
Příspěvky: 11
Registrován: 21 čer 2017, 13:02

Re: Odlučovač pevných částic

Příspěvek od celda1970 » 11 črc 2017, 20:37

Tak já dnes od koupě Astry H caravan 1.7 cdti 81kw 2009 naj. 161 tis projel první regeneraci FAP.....mám opcom 8/2010 ještě z vectry b .
Už mi fap ukazoval saturaci 99% tak jsem opcom nechal běžet a vyjel....po asi 10km a chladící kapalině nad 80st a fap 100% se regenerace spustila.....trvala asi 10 min......po skončení je fap na 34%...ale ukazuje najezd od poslední regenerace 209 km...uvidíme kolik km mi ukáže při další regeneraci.
Astra H Caravan 1.7 cdti 81kw 2009 Z17DTJ

Uživatelský avatar
honzap
Příspěvky: 620
Registrován: 14 bře 2014, 15:30

Re: Odlučovač pevných částic

Příspěvek od honzap » 13 črc 2017, 16:50

Auta prodávaná v ČR docela dlouho dpf neměla. Třeba můj stařeček z roku 2009 ho nemá, v Německu to byl tou dobou už nějaký ten pátek standard.

Nechápu ale smysl rady "kup ho a vykuchej ho" - s nefunkčním dpf jednak klesá cena vozu někam k tašce hrušek, jinak pokud je funkční, nevidím důvod se v něm rýpat.
Astra H Z19DT caravan
Astra G Z16XE caravan
Fabia 1,2 HTP - služební
Omega A C24NE caravan
Omega A C20NE

Hollywood2010
Příspěvky: 11
Registrován: 19 bře 2016, 00:51

Re: Odlučovač pevných částic

Příspěvek od Hollywood2010 » 23 dub 2018, 08:18

Po dvou letech od čištění, se mi začal pomalu, ale jistě zacpávat dpf po přerušené regeneraci. Ještě než začnu, tak všem musím doporučit, jak už tady zaznělo MKJ od PEPAse, protože to je věcička k odhalení problémů i bez diagnostiky (podle teploty výfukových plynů, saturace a tlaku na čidlech) k nezaplacení a má navíc hodně dalších nastavení + PEPAs počeští i display, prostě bomba. Dodal jsem si bobříka odvahy, koupil jsem 2 kg (myslím, že by stačilo i 1 kg) hydroxidu, vymontoval dpf z auta a teď jsou dvě varianty udělat roztok (touto cestou jsem nešel) nebo vždy trochu zasypat a prolít teplou (ne horkou, jako se má) vodou. Takto se naplní celý filtr i s katalyzátorem. Nechal jsem do druhého dne, poté vylil mazut, co z toho tekl a vystříkal opatrně vapkou z obou stran pod menším tlakem, aby se neodporoučely mřížky. Hlavně katalyzátor je na to háklivý o filtru samotný ani tak nejde. Potom sušení na sluníčku + horkovzdušná pistole na 60 stupňů (někde jsem vyčetl, že by neměla přesáhnout 80, tak jsem to nepokoušel). Když mi renovovali filtr v jednom servisu, tak tam ho na „sprosťáka“ uřízli na obou stranách flexou a vyčistili, ale mně se to moc nelíbilo, tak jsem šel jinou cestou. Ke katalyzátoru je všechno v pohodě, ale filtru je trubka delší, takže jsem u filtru trubku uřízl na ni jsem navařil misku a na dpf hlavici pro spojování upínačem. Pokud si to koupíte s průměrem 60 mm, tak koncovky krásně nasunete na trubky a je hotovo. Budoucí vyndání filtru zabere odhadem 10 minut a skoro nic nemusíte vyndávat, pouze vpředu 3 šrouby na přírubě, odpojit tlakové hadičky, vyšroubovat čidlo a nově odmontovat upínač, nehledě k tomu, že můžete takto vyměnit za jiný filtr (sehnal jsem člověka, který je tahá z Německa, což je asi lepší varianta, než ho koupit na vrakáči u nás nebo nový od JMJ asi za 6 500,- Kč, ale je to opravdu asi jen náhražka filtru, protože je poloviční a kamarád mi říkal, že mu tam vydržel rok a odporoučel se. Němci většinou vyhazují ještě dobré věci, tak tomu bych asi věřil). Poté kondiční jízda, aby se zahřál motor, vymazat chybové kódy (hazí to většinou diferenciální tlak, obecnou chybu žhavení a problémy se vzduchem – vždycky, alespoň u mě to byl jen ucpaný filtr) a pustit statickou regeneraci (ta vyházela pár kapek vody a trochu zajrajtu z filtru) a je hotovo, nechci to zakřiknout, ale auto jede jako nikdy předtím. Uvidíme, co to moje čištění provedlo s emisemi, na technickou jdu asi za dva měsíce, ale předpokládám, že to bude v pohodě. Samozřejmě je nutné, aby bylo ostatní v autě v pořádku zejména žhavicí okruh, vstřiky, váha vzduchu a čistý EGR (vyčištěno úplně stejně hydroxidem – trochu sice zreaguje hliník, ale ventil je jako nový). Teď má auto normální tlak -1 kPa při volnoběhu (předtím 19 kPa) a při 2 500 otáčkách 3 kPa (předtím už MKJ ani neměřila, protože maximum je 94 Kpa, což tam bylo). Astra H 1,9 CDTi 74 kW. Kdo bude potřebovat pošlu foto.

Uživatelský avatar
Bracho90
Příspěvky: 652
Registrován: 14 dub 2013, 22:23
Kontaktovat uživatele:

Re: Odlučovač pevných částic

Příspěvek od Bracho90 » 02 črc 2019, 22:39

Ahojte dorabal niekto ledku na kontrolu dpf na hacko? Ak ano nemate foto ktore kable su to presne nech to nemusim hladat? Na internete som nasiel navod iba na insigniu. Dakujem.
Opel Astra Combi
1.9Cdti 74kw
R.V:2007

Odpovědět