Dobrý den,
rád bych se zeptal, zda má někdo zkušenosti s tímto problémem.
Před 3 týdny jsem byl na kompletním servise s autem Opel Zafira B, 1.9 CDTI, 150PS, rok výroby 2007. Kromě základních úkonů provedli mechanici i diagnostiku motoru (svítila kontrolka elektroniky motoru) a zjistili problém s EGR/AGR ventilem. Podle jejich slov došlo v posledních měsících k takovému zanesení sazemi, že se v závěru spálil i systém klapky, která ventilem vpouští oxidy dusíku a vzduch, BYLA TEDY NUTNÁ KOMPLETNÍ VÝMĚNA systému. Cena se pohybovala i s prací kolem 6000,-. Poté motor fungoval asi týden bez větších problémů, ale v posledních pár dnech se mi stává, že po nastartování motor "škube" (otáčky kolísají na pomezí 700 - 900; to se nikdy předtím nedělo), v průběhu následné jízdy se nic výrazného sice neděje, ale při dobrzdění na křižovatce, vyřazení na NEUTRÁL a puštění spojky se děje něco podobného (avšak v tuto dobu už je zmiňované kolísání větší 500 - 900 ot/min). Jak už jsem uváděl; motor sebou "škubne"/"cukne".
Může to být problém s vyměněným AGR ventilem nebo co jiného vás napadá?
Díky za případné tipy a nápady.
DOTAZ - kolísání otáček motoru 1.9 CDTI 150PS /Opel Zafira B
- Reklama