Nový výchozí a hlavní web pro všechny fandy značky je OPEL-FORUM.CZ,
kde najdete jak kategorii Opel Astra H tak i Zafira B.

Toto forum bylo uzavřeno. Je možné pouze prohlížení.



Spotreba benzinu 1.4, 1.6, 1.8, 2.0

Odpovědět
Uživatelský avatar
irmscher
Příspěvky: 1226
Registrován: 15 říj 2010, 17:20
Bydliště: Praha 10, Praha 22
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotreba benzinu 1.4, 1.6, 1.8, 2.0

Příspěvek od irmscher » 04 kvě 2018, 15:26

nějaká ta spotřeba při 177kw v OPC :-)
Přílohy
Obraz1205.jpg
13072010090.jpg
http://www.astraopc.estranky.cz/ Astra OPC
na peklo se zvoní tlačítkem SPORT

Reklama
 

Uživatelský avatar
Wirda
Příspěvky: 181
Registrován: 28 bře 2016, 12:41
Bydliště: Černovice u Tábora

Re: Spotreba benzinu 1.4, 1.6, 1.8, 2.0

Příspěvek od Wirda » 04 kvě 2018, 22:33

Co dělám špatně? Z18xe a 8.3L. :D
Astra H Caravan sport Z18XE IDS+

marek_rbk
Příspěvky: 7
Registrován: 10 črc 2018, 11:02

Re: Spotreba benzinu 1.4, 1.6, 1.8, 2.0

Příspěvek od marek_rbk » 10 črc 2018, 14:00

Po nastartovani mi ukazuje spotrebu 3l/h a postupne ako sa motor zohrieva, za 2-3 min. klesne na 1l/h. Je to normalne?

Obcas mi motor nechyti na prvy krat, len toci starter. Alebo obcas chyti, ale otacky klesaju, musim pridat plyn, aby to nezdochlo. Cim to moze byt?

Sviecky boli menene.
Zafira B 1.6 A16XER 2010 + LPG

Uživatelský avatar
david64
Příspěvky: 200
Registrován: 05 pro 2013, 22:29
Bydliště: Uherský Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotreba benzinu 1.4, 1.6, 1.8, 2.0

Příspěvek od david64 » 10 črc 2018, 14:17

Marek_rbk: Spotřebu hned po startu a po ohřátí mám zhruba stejnou jako ty, taky jsem si toho všiml. Po úplném zahřátí na provozní teplotu (po jízdě) se mi to na volnoběhu ustálí asi na 0,7-0,9 l/h.
To, že by mi motor nechytl napoprvé, se mi zatím nestalo, to je divné ale nejsem takový odborník abych soudil jestli je to normální nebo ne. Zeptal bych se na to v servise.
Kolísání otáček po startu pozoruju taky, ihned po startu mám tak mi to kolísá kolem 1000 ot/min a 1x až 2x po startu otáčky mírně poklesnou (asi na 800/min?) ale automatika to nějak dorovná a pak už kolísají míň a ustalují se takže mi to nezdechne. Ale je mi taky divné že to skoro vždycky po startu tak divně zakolísá. Jestli je to normální- nevím. Taky by mě to zajímalo protože to nepůsobí moc dobře.
Já mám Astru s tím samým motorem jako ty, A16XER.
Astra H Classic, r.v.2012, hatch. 5dv., 1.6 16V (85 kW) A16XER, audio CD30MP3 + USB Dension, najeto 44 000km, 6,6 l/100km

Stan.
Příspěvky: 1519
Registrován: 16 pro 2010, 19:58
Bydliště: Jižní Čechy

Re: Spotreba benzinu 1.4, 1.6, 1.8, 2.0

Příspěvek od Stan. » 10 črc 2018, 19:07

david64 píše: Kolísání otáček po startu pozoruju taky, ihned po startu mám tak mi to kolísá kolem 1000 ot/min a 1x až 2x po startu otáčky mírně poklesnou (asi na 800/min?) ale automatika to nějak dorovná a pak už kolísají míň a ustalují se takže mi to nezdechne. Ale je mi taky divné že to skoro vždycky po startu tak divně zakolísá.
Davide zjednodušeně, studený motor hned po startu má bohatší směs (automatický sytič) a otáčky cca 1100ot. Regulace funguje pouze za základě přednastavené mapy (přibližná regulace). Je otevřená smyčka regulace lambda sondy, to znamená že se palivo reguluje pouze přibližně (chudá/bohatá směs) a otáčky pak kolísají.(Otevřená regulační smyčka - při čekání na začátek činnosti lambda sondy)
Po ohřátí motoru, přibližně 40°C na základě vyhodnocení ECU se uzavře regulační smyčka lambda sondy. Motor se pak již reguluje na základě údajů z lambda sondy a otáčky se usadí. (Uzavřená regulační smyčka - běžný provozní stav a vstřikování je řízeno na základě údajů z lambda sondy). Volnoběžné otáčky po zahřátí motoru cca: 800ot.
Astra H Z16XEP HB 10/2006 / Astra F X16SZ HB 5/1993

Uživatelský avatar
Wirda
Příspěvky: 181
Registrován: 28 bře 2016, 12:41
Bydliště: Černovice u Tábora

Re: Spotreba benzinu 1.4, 1.6, 1.8, 2.0

Příspěvek od Wirda » 10 črc 2018, 21:37

Po startu je jak je psáno výše. Pokud ihned po startuse zapnou světla,větrák běží na vyšší stupěň, tak si motor zakolísá i když "přepne" napájení a zatížení odběru na alternátor a odstřihne baterii, která se tímto začne dobíjet. Protože po otočení klíčku do druhé polohy vše běží na baterii. Tento jen také pozoruji. Kolikrát mi chvilku po stratu zakolísá na oných 800ot/min. A krokový motore dorovná na těch 1100 ot. Pak u už to drží a pomalu to opadne. Když nezapnu světla a venzilátor mám na 1-2 stupeň, drží to v pořádku.
Astra H Caravan sport Z18XE IDS+

Odpovědět