No a čuměl jsem jak puk, když jsem zadal VIN a číslo protokolu a neustále na mě vybíhala hláška "Vozidlo nenalezeno", a to ani po několika pokusech. Vyhrabal jsem tedy protokoly z STK (kdo další si je ještě tak poctivě schovává?) a nestačil jsem se divit. Nějaký pologramot udělal při opisování VIN z TP do systému chybu místo 2 napsal 5. Byl jsem už na dvou TK (po 4 letech a po 6), v obou případech to samé, takže se evidentně první chyba táhne dál. Jsem zvědavý, co mi na to řeknou příště (bohužel až za rok). Už se těším až budu auto nekdy v budoucnu prodávat, to budu vypadat jako ten největší haj-toaletní mísa.
No a poučení z toho, jak tato slavná kontrola funguje:
1. První údaj je z první technické prohlídky. U nového auta v ČR je to po 4 letech, u ojetého při dovozu. Pokud tedy chcete stočit tachometr, tak před první STK. Vzhledem k tomu, že se spousta leasingových lítaček prodává po 5 letech, není až takový problém na to myslet a zavčasu si budoucí ojetinu omladit.
2. Auto vůbec nemusí v systému být.
3. STK evidentně nejsou nijak napojeny na registr vozidel a tudíž si neumí zkontrolovat, jestli takové auto vůbec má existovat, nebo ne. Dost velký prostro pro legalizaci krádeží.
4. Kontrola VIN během STK je úplně k ničemu, dvakrát po sobě si toho nikdo nevšiml.
5. Až zase příště vymyslí stát nějakou ochranu pro své občany, začněte plakat rovnou

Zjistili jste taky někdo nějaké podobné zajímavosti
