Prvním vozem, který jsem měl v rámci této akce, byla skvělá Škoda Fabia (A04-první generace) Combi 1.4TDI 59kW - výborné auto, se kterým jsem za rok najel okolo 20.000km. Jedinou nevýhodou byl poněkud traktorový zvuk a poměrně úzké pásmo využitelných otáček. Komu ale nevadí, že musí častěji řadit, nemůže si stěžovat. Na tohle auto dodnes rád vzpomínám. Zvažoval jsem po roce jeho odkup, samozřejmě úvěr. Ze zůstatkové ceny a napočítaných splátek se mi ale tehdy zatočila hlava, takže jsem myšlenku rychle zavrhl.
Rozhodl jsem se tedy pro výměnu vozu za nový. V té době jsme již čekali rodinu, v nabídce byla nová krátká Fabia nebo Roomster, nová Fabia combi v nabídce nebyla a není. No a octavia (v době rozhodování příliš drahá). Takže Fabii nebo Roomster. V nabídce jen 1.2HTP. Co s tím ? Do krátké Fabie nedám kočárek, s Roomsterem HTP se budu s daným motorem asi trápit. Nakonec jsem se rozhodl, že kočárek je docela důležitý a rok s haťapkou nějak přežiju. Pak si vyberu oktávku combi 1.9TDI.....
Chyba lávky. Přišla už zmiňovaná změna podmínek a konec idylky. Je potřeba se poohlédnout po něčem rozumném (nejlépe kombík), předpokladem je nové auto, ojetinu nechci - příliš jsem se namlsal dvěma novými auty v řadě.... Nejprve samozřejmě pokukuji mezi našimi produkty (škodovky mám tak nějak rád), líbila by se mi octavia combi, ale proboha kam chodí na ty ceny. I při započítání zaměstnanecké slevy je cena příliš vysoká. Roomster po ročním užívání chválím (až na motor), ale přece jen by to chtělo něco většího - nějaký ekvivalent octavie combi s motorem, se kterým lze bezpečně předjíždět. Začínám si hrát s hříšnou myšlenkou - což se takhle porozhlédnout u konkurence ?
Ford Focus combi a Kia Cee´d SW. To byla auta, mezi kterými jsem se rozhodoval. Nakonec jsem se po týdnech lovení recenzí rozhodl pro Cee´d SW 1.6 CRDi 85kW. Cena poměrně solidní za pořádný kus auta. Mám kamaráda, který mi doporučil svého kamaráda
 , který se živí profesionálním dovozem nových aut z Německa.
, který se živí profesionálním dovozem nových aut z Německa.Jedu k němu s jasným požadavkem. Není problém, nakoukneme do německých skladů a ozveme se Vám. Cee´d je dobré auto, ale máme tady jedno auto, na které byste se měl podívat ....
.... nový Opel Astra H Caravan 1.8 ECOTEC 103kW, výbava Enjoy, mimo jiné ESP, 6 airbagů, tempomat, multifunkční volant, klimatizace, dálkový centrál, .... Hmmm, to vypadá slušně a hlavně ta cena, více než lákavá, nechám si to projít hlavou. Stačila mi k tomu tehdy jedna noc
 Druhý den už jsem volal, že ho beru. Byla to láska na první pohled.
 Druhý den už jsem volal, že ho beru. Byla to láska na první pohled.Tak začal můj příběh s astřičkou. Teď už mám najeto skoro 10.000km, motor je skvěle zajetý. I když bohužel nemám PP (mám jen TID, ale po ukončení záruky zvažuju upgrade), je jednoduché si spočítat dlouhodobý průměr 8.0 l / 100km. Dynamika je skvělá, konečně auto, se kterým se dá bezpečně předjíždět
 Když jedu lehkou nohou po okreskách a využívám setrvačnost  (doběh) a dodržuju rychlostní omezení, daří se průměr 6.5 l / 100km, rekord mám 5.5 l / 100km, ale to už se nedá vydržet
 Když jedu lehkou nohou po okreskách a využívám setrvačnost  (doběh) a dodržuju rychlostní omezení, daří se průměr 6.5 l / 100km, rekord mám 5.5 l / 100km, ale to už se nedá vydržet  Dálnice na lehkou nohu je tak za 7.5 l / 100km.
 Dálnice na lehkou nohu je tak za 7.5 l / 100km.Příslušenství:
- hliníková kola Ronal R47, 7,5x16"
- slunenční folie na všech oknech kromě čelního (samozřejmě přední boční jsou více propustná). Ještě jsem zvažoval polepy sloupků na černo, ale nakonec jsem se rozhodl nechat je v barvě vozu.
- dělicí síť (jezdíme často dálky k manželčiným příbuzným na SK, tak poměrně hodně využívám kufr. Auto mělo přípravu pro upevnění dělicí sítě, takže jsem zainvestoval a koupil si origo síť. Když člověk jede po dálnici s kufrem plným až po strop, tak ta síť dodá pocit bezpečí)
- pár dalších prkotin (loketka Armster, vana do kufru, hasičák, origo vnitřní panoramatické zrcátko, kapsáře na přední sedačky) ...
Připojil jsem pár foteček s GéTéčkem, se kterým přijel sousedův brácha. Jako druhý auto do rodiny, proč ne ... ?

Další fotky mám v galerii na hlavní stránce:
https://www.opel-astra-h.cz/galerie/pete/
Tak, konec slohovky





 Mně se na nich líbí, že mají uprostřed každého paprsku zlom v ploše, tolik typický pro design Astry H. Navíc auto má celkově dost výrazné hrany, proto hranatější design kol
 Mně se na nich líbí, že mají uprostřed každého paprsku zlom v ploše, tolik typický pro design Astry H. Navíc auto má celkově dost výrazné hrany, proto hranatější design kol 

 
 
