Caravan sport

Na co vše si dát pozor, rady při koupi ze zahraničí a další
Uživatelský avatar
Wirda
Příspěvky: 181
Registrován: 28 bře 2016, 12:41
Bydliště: Černovice u Tábora

Re: Caravan sport

Příspěvek od Wirda » 25 kvě 2016, 18:03

1.6 bude jen nouze, kdybych nemohl sehnat 1.8. Měl jsem VeBe 1.8 85kw a bylo to tak akorát. Nyní jsem namlsanej 2.0 90kw a 320Nm turbonafta. Takže pokles na základní motorizaci byl asi hodně znát :D
Tak mě někdo prosím osvětlete ty motory s časováním ventilů. Jestli je tu nějaký majitel, nebo opravář.
A případně na co si u Astry dát obzvlášť pozor při prohlídce.
Jasné, že firmy typu AAA jsou zloději a taky jim nevěřím a vyhýbám se obloukem. Ideální sokromá osoba, nebo osvědčený malý bazar, dopořučení.
Koukám po Astře teprva pár dní, takže jsem ještě nenašel všechny kouty, kde by se dala koupit slušná kára.
Spíše sbírám informace ohledně motorů a všeobecný rozhled o autě. Jako každý, bude mít mouchy. To je jasný. Ale mě ten Oplík nějak vyhovuje nejvíc a je to taková srdcovka.
Astra H Caravan sport Z18XE IDS+

Reklama
 

Defender
Příspěvky: 84
Registrován: 14 říj 2014, 08:32
Bydliště: Praha

Re: Caravan sport

Příspěvek od Defender » 25 kvě 2016, 23:31

Mám 1.6 s 85 kW a 116 koňma v benzínu, takže to aasi takovej velkej rozdíl proti 2.0 nafta s 90kW asi nebude, navíc proměný časování má z počátku krouťák jak diesel ale ! Připrav se na to že s rozvodama měníš i časovače a možná i čidla, takže po 150 T km tě to stojí +- 11T za matroš bez práce, a to jsem ještě levnej a navíc jsou to motory vyráběné od r 2006 což asi nesplňuje tvoje kritérium dostupnosti vozu v ceně 8-)
Opel Astra TwinTop 1.6 85kW
Mobil : 602318645

Uživatelský avatar
Westler
Příspěvky: 907
Registrován: 04 led 2010, 18:26
Bydliště: CR - Morava

Re: Caravan sport

Příspěvek od Westler » 26 kvě 2016, 01:08

U auta z dovozu je vzdy vyssi riziko stocenyho tachometru, na tvym miste bych se spis koukal po autech z CR, i kdyz zpravidla nemivaji takovou vybavu.

U obsahu 1.6 i 1.8 jsou 2 varianty podle roku. Starsi Z18XE ma 92kw (Z16XEP 77kw obsahuje system TWINPORT - variabilni delka sani), zatimco novejsi Z18XER ma 103kw (Z16XER 85kw) a system VVT (promenne casovani ventilu).

Jde o celkem spolehlive motory, u XER obcas zlobi prave system naklapeni vacek (jednak se meni ventily-solenoidy, pokud nepomuze pak i cela "kola" na vackovych hridelich coz je drahe), zapalovaci civky a pak taky tesneni pod vymenikem voda/olej. Vyhodou uvedeneho motoru je ze nema palivovy filtr ani EGR ventil, nevyhodou pak absence hydrostelu, kdy je po cca 150tis km nutne nechat promerit vule ventiu.

Pokud by ses nakonec rozhodl pro naftovou Astru, tak pozor hlavne na odchazejici alternatory (tusim pouze u 1.9), ucpane DPF filtry a prevodovky M32.

Jinak relevantni info lze na netu najit snadno:
:arrow: http://www.tipcars.com/magazin-opel-ast ... -4766.html
:arrow: http://www.auto.cz/bazar-opel-astra-h-93162

K Defenderove prispevku asi toto:
Proti 90kw nafte to pojede zcela jinak - o mirnem zatahu motoru (155Nm vs 320Nm) se da mluvit az kolem 3500ot a vyse... a pokud VVT system nezlobi, neni nutne cokoliv menit pri vymene rozvodu.
Astra • 1.6 • Enjoy • Easytronic • 2009 • 17"

Uživatelský avatar
honzap
Příspěvky: 629
Registrován: 14 bře 2014, 14:30

Re: Caravan sport

Příspěvek od honzap » 26 kvě 2016, 10:19

taky bych se rozvodů nebál... když budu brát v úvahu nájezd 20-30 tisíc km / rok, tak se budou dělat po pěti, sedmi letech a to asi nemá význam řešit.

dokonce se najdou jedinci, co je dělají preventivně / dřív, takže to satan zlo není ;)
Astra H Z19DT caravan
Astra G Z16XE caravan
Fabia 1,2 HTP - služební
Omega A C24NE caravan
Omega A C20NE

Uživatelský avatar
Wirda
Příspěvky: 181
Registrován: 28 bře 2016, 12:41
Bydliště: Černovice u Tábora

Re: Caravan sport

Příspěvek od Wirda » 26 kvě 2016, 12:48

Ok, to jsou informace, které oceňuji. Twin port a novší xer motory bez egr mají ty kouzelný kanálky,které nahradily egr? Co když se ucpou, tak je třeba rozebrat půl motoru a precně čistit? Zlááátý egr. Tak jsem střihnul plech a byl klid. Ani elektronický ventil nic nepoznal.
Jak je to se spotřebou oleje? Ty starší motory celkem na to trpěli. O moje VeBe 1.8 si upíjela celkem svižně, když jsem jí točil.
A jak je to s temí servisy? Jezdíte do autorizáku, nebo je tu nějaký šmat? Já jezdil s Mazdo za jednim šikulou ke Znojmu. Nejlepší co může být. Maximální péče a poctivý přístup, a lidové ceny za práci a ten fofr.
Nyní mi volal kupec a příští týden prodám auto, takže to začíná být velmi aktuální, to jsem nečekal. 8-)
Astra H Caravan sport Z18XE IDS+

Uživatelský avatar
Wirda
Příspěvky: 181
Registrován: 28 bře 2016, 12:41
Bydliště: Černovice u Tábora

Re: Caravan sport

Příspěvek od Wirda » 02 čer 2016, 19:21

Tak mě milí klubáci můžete pomalu považovat za svého.
Byl jsem se podívat v pondělí na tu Astruli do toho Kolína, co jsem odkazoval na první stránce. Teď už se na ní nepodíváte, páč jí mám rezervovanou a v pindělí se s ní jedu oženit ;)
Můj dojem byl zprvu skeptický. V bazaru nevěřím nikomu a po telefonu kor. Ale tady se žádný sladný řečičky nekonali. Po otázce zda auto mají a mohu se dojet podívat mi bylo řečeno že ano, poté pár odpovědí na mé otázky, ale žádné vnucování, extra chválu a to musíte vidět! Jsem nezaznamenal. Zkrátka normální jednání. Po dojetí na místo Tam stála krásna černá kočka!
Tak jsem se dal do řeči se zástupcem majitele, vyjel mi s ní z řad a začal jsem šmátrat a lustrovat. Ač na fotce vypadal lak nárazníku na stříkání, tak není, ani kapota. Na laku jsou drobné oděrky od kamínků a šmouhy po mytí, což by na zánovním laku asi nebylo.
Díly pasují na sebe souměrně. malinko se dělají puchyřky na spodním lemu předních blatníků u prahů. Takže měněný nejsou určitě.
Motor není ani slyšet, jak si ševelí. Nic necvaká, nebouchá, neskřípe, nekolísá. Housle.
Následovala projíždka. Netřeba moc komentovat. Sám mě zavedl na rozbitou cestu a poté na státovku. Tady není co vytkout. Žádné rány, odskoky, vůle. Jen mě čekají destíčky na předku a asi si udělám olej. Po návratu do areálu mi zajel do servisu, který mají svůj. Nebýt otevřený vrata, myslel bych si, že je to jen garáž. Tam mi auto zdvihl a já si prolezl spodek. Musím uznat, že na 12 let starý auto a 170tis./km jsem byl velmi překvapen, v jak pěkném stavu je. Trochu rez na nosníkách motoru v podbězích (slabé místo) a trochu orezlé ramena, ale závity šroubů, kastle, trubičky, kabeláže... Všechno v pořádku. Jasně, trochu nazrzlé to je, ale nic drastického. Dnešní 3 roky starý auto z japonska je na kaši. Tohle? Pověnuju se troche podvozku a bude jak z alabastru.
Klima funguje, ostatní elektronika taky. Interíér působil zachovale a né předevčírem drasticky vyčištěn... Přístup byl překvapivě v pohodě, žádný sladký omáčky kolem. Bazar je malý, zastrčený a žádný fintítka, fáborky a jiné poutací blbosti. Takové nenápadné, za betonovým plotem v areálu bývalého Parama. O pár metrů vedle je jiný bazar a hotová pouť... Navíc za mé návštěvy přišel zákazník, který od nich auto má a chce nějaký pracovní. Tak asi dobří holuby se vrací. Uvidíme. Podám info po cestě domů.
Astra H Caravan sport Z18XE IDS+

Odpovědět