Stránka 4 z 9
Re: Kedy menit brzdy
Napsal: 12 srp 2011, 19:24
od pmo
to je možný, ale pro BMW vyrábí třeba brzdové třmeny a jiné, tzn. značka je to kvalitní
Re: Kedy menit brzdy
Napsal: 15 srp 2011, 16:15
od Werewolf
Mě tak napadla otázka, jak je to s opotřebením vzhledem k průměru kotouče?
Větší kotouč = brzda působí menším tlakem, ale kotouč se tře větší rychlostí
Menší kotouč = brdza působí větším tlakem, ale při menší rychlosti tření
Na větším kotouči urazí destička delší vzdálenost po ploše kotouče, ale s menším tlakem než u menšího kotouče.
Opotřebují se tedy obě stejně?
Re: Kedy menit brzdy
Napsal: 15 srp 2011, 20:24
od Kesi
Prečo si myslíš že na väčšom kotúč pôsobí brzda menším tlakom
Predstav si to skôr ako páku, väčší priemer väčšia páka = väčší brzdný účinok.
Re: Kedy menit brzdy
Napsal: 15 srp 2011, 20:59
od Midzi
ani sila ani paka ale trecie sily. Vacsia plocha znamena vacsiu treciu silu. A to je ta sila, ktora posobi proti pohybu a spomaluje
Re: Kedy menit brzdy
Napsal: 15 srp 2011, 21:05
od Kesi
Midzi píše:ani sila ani paka ale trecie sily. Vacsia plocha znamena vacsiu treciu silu. A to je ta sila, ktora posobi proti pohybu a spomaluje
Ale brzdové platničky majú rovnakú plochu
Viď napr.:
Brzdný kotúč
je mechanicky spojený s brzdeným strojom. Pohybová energia brzdeného stroja sa teda prenáša na brzdný kotúč, ktorý ju pomocou segmentov premení na teplo. Teplo je odvádzané okolitým prúdiacim vzduchom. Kotúč je obvykle vyrobený z ocele, niekedy obsahuje otvory pre zväčšenie chladiacej plochy. Kotúč sa niekedy vyrába aj s vnútorným chladením (ventilovaný kotúč).
Kotúč môže mať rôzne rozmery, pričom platí čím väčší priemer, tým väčší brzdný moment a menšia potrebná trecia sila. Vo vysokovýkonných strojoch sa ako materiál na kotúč používa kompozit (napr. z aramidových, alebo uhlíkových vlákien) alebo keramika.
Re: Kedy menit brzdy
Napsal: 15 srp 2011, 22:39
od Midzi
tak to som nevedel, myslel som si ze sa meni aj velkost platniciek.
Re: Kedy menit brzdy
Napsal: 15 srp 2011, 23:48
od Werewolf
A jak napsal tak i třecí síla - tlak, kterým tlačí destička na kotouč. Ano - jako páka je sice větší brzdná účinnost a právě proto snižuji přece tlak na pedál, pokud za určité situace potřebuju brzdit určitou silou, tak při většim kotouči při použití stejné síly bude brzdný účinek větší, než by byl žádaný, proto musím snížit tlak působící destičky na kotouč pedálem tak, aby intenzita brždění odpovídala mým požadavkům v té oné určité situaci.
Takže zpět k otázce, je tedy pravda, že by mělo být opotřebení v obou případech (velký vs. malý) kotouč stejné?
Můžu to přirovnat k následujícímu příkladu: Vezmu si metr smirkového papíru a lechce přes něj přejedu prstem. Trochu si ho ošoupu. Pokud budu na smirek více tlačit, tak si ho stejně ošoupu na menším kousku jak na metru...

Vím, že je to diskuze o ničem, ale proč řešit jen důležité věci

Re: Kedy menit brzdy
Napsal: 16 srp 2011, 10:24
od tomert23
ked ostáva brzdový strmen na povodnom mieste tak sa ti páka nemení je jedno aký tam je kotúč nie?

,
Re: Kedy menit brzdy
Napsal: 16 srp 2011, 10:30
od JohnyBA
a aky by to malo vyznam ak by bol vacsi kotuc ale dosticky rovnake a na tom istom mieste?

, podla mna su dosticky vacsie, mozno su sirsie a kratsie takze plocha je rovnaka ale paka je vacsia
Re: Kedy menit brzdy
Napsal: 16 srp 2011, 10:43
od tomert23
ale páku zvacsís len ked posunies strmen smerom von od stredu kola nie?inak sa páka nemení
