Tak dnes mi namontovali tempomat v Opelu.
a zeptal jsem se na názor přijímacího technika na to vymačkávání spojky. Nevěděl, prý těžko říci. Tak holt co človek co jiný názor....
Tak to budu dělat po svým, tj. s vymačkáváním spojky....
P.S. a parkuju tak, že zatáhnu ručku a na "ní auto drží". Až pak do-zařadím kvalt. To kdyby náhodou prdlo lanko. Nevisí mi tak auto na rychlosti a je tam pojistka kdyby lanko dosloužilo.
Astra H Caravan, 1.9 CDTI (Z19DT), 88 kW, 8V, ESP, tempomat, vyhř. před. sedadla, 12V i v kufru, Flex organizer, r.v. 02/2008,"and much more"-enjoy.
No jednak se rikalo, ze to ulehci starteru, protoze nemusi tocit s motorem i celou prevodovkou. Nekde sem uz slysel, ze je to prezitek z dob skodovek a jejich slabych starteru, ale myslim, ze hlavne v zime, kdyz je auto cele promrzle je to znat. Ja kdyz mel auto treba dva dny venku a bylo treba deset pod nulou, tak auto startovalo tak ztuha, ze podpetim zhasinal i GID behem startovani.
Jinak hlavni vyhodu vidim taky v tom, ze cas od casu si clovek treba neuvedomi, ze tam ma kvalt a v mysli si, ze tam ma neutral. Kdyz automaticky vzdycky pri startovani vymacknu spojku, tak se me nemuze stat, ze bych pak nekde poskakoval na starteru.
Proste kdykoliv startuju, tak automaticky drzim seslaplou spojku a brzdu.
ja som si tiez zvykla startovat auto so zmacknutou spojkou a brzdou. vacsinou mam nielen zatiahnutu rucnu, ale aj zaradenu rychlost. alebo len zatiahnutu rucnu.
tie nohy mi automaticky slapaju na pedale, nastastie nie na plynovy
MAZDA 3, G120, Titanium Flash, RT, 2014
ex Opel Astra H 1,4 16V 2005
Radovan píše:
P.S. a parkuju tak, že zatáhnu ručku a na "ní auto drží". Až pak do-zařadím kvalt. To kdyby náhodou prdlo lanko. Nevisí mi tak auto na rychlosti a je tam pojistka kdyby lanko dosloužilo.
Jaké lanko máš na mysli? Od ruční brzdy?
Opel Meriva B 1.4 88 kW
Opel Astra G HTB 5D 1,2 16V 48 kW X12XE - Supersport + historie Opel Astra H Caravan 1,7 CDTI 74 kW Z17DTH
Při parkování z kopce u dvouhmotového setrvačníku používat ruční brzdu a zařazení rychlosti brát jen jako pojistku. Je třeba pouštět pedál spojky jako poslední, aby váhu auta držela ruční brzda.
U normální setrváků je to jedno.
Astra H 1.9CDTI Enjoy 88kW / 280Nm kombi, nyní 104,3kW / 321Nm, Bi-xenon, bez DPF, EGR-OFF - teda přiškrcen... OP-COM k dispozici
Astra G 1.6 16V hatchback,xenon,EGR-OFF
Při parkování z kopce u dvouhmotového setrvačníku používat ruční brzdu a zařazení rychlosti brát jen jako pojistku. Je třeba pouštět pedál spojky jako poslední, aby váhu auta držela ruční brzda.
U normální setrváků je to jedno.
Edit: převzato z volvoclubu.
pokud máš auto zabržděno jen se zařazeným kvaltem, což je obvykle 1° nebo zpátečka tak z principu nejlehčího daného převodu vyvíjíš permanentně tlak na pružiny v dvouhmotovém setrvačníku, které se časem vymačkají=unaví a vznikne vůle jenž způsobuje klepání na volnoběh. Pokud napřed zatáhneš ručku (auto si ve svahu tzv. sedne) a pak dáš kvalt jako pojistku tak je to něco jiného protože je sice v převodovce zařazená rychlost a sepnutá spojka, ale na motor nepřenášíš žádný moment - ten pobrala v první fází ruční brzda.
Bohužel výrobce nám dnes nabízí "blbuvzdorná vozidla" která popírají zdravý technický rozum. Např. posledních pár novějších aut s kterými jsem jel tak nejdou nastartovat bez vyšlápnuté spojky. Speciálně u turbodieselů, kde je obrovská axiální síla na klikovku od "tvrdé" spojky tak dochází při startu k vědomému ničení axiálních ložisek jenž v danou chvíli nejsou kvalitně mazané.
Astra H 1.9CDTI Enjoy 88kW / 280Nm kombi, nyní 104,3kW / 321Nm, Bi-xenon, bez DPF, EGR-OFF - teda přiškrcen... OP-COM k dispozici
Astra G 1.6 16V hatchback,xenon,EGR-OFF