To corsaczek, Westler: Ja sa svami hadat nebudem, ci to ide cez riadiacu jednotku alebo nie - to neviem ... Ja mam nasledovnu skusenost. Ako som uz pisal o tom basli, bol som sam prekvapeny ze ako sa to ustalilo (1 - LED bola u mna 4°C). Ziadna riadiaca jednotka, len obyc 2 kable napichnute na senzor teploty (je to obyc. NTC senzor - rastie teplota klesa odpor a opacne). A preco je ta rucicka ako pribita? Viem si to predstavit tak ze ten chladic je tak dostatocne vykonny ze stiha uchladit viac tepla (teploty) ako je vytvorene (ma vzdy dostatok chladnej vody), a reguluje to termostat - z toho dovodu to moze byt "perfektne" regulovane - napr. ±1°C co na rucicke nezbadate. Mne osobne, ked si ukazem v menu teplotu tak sa mi meni podla cesty do kopaca / z kopca v rozmedzi 98-100°C. Preco by to nenaprogramovali na konstantnu hodnotu?
Dalej na slovensku chodim cez Pezinsku babu (z roviny cca 120m nad morom je kopec "Pezinska baba" na 670m a porom zase 120m. na dlzke cca 10km) a tam to bolo pekne vidiet ze teplota stupa / klesa ... nie je konstantna. Inde som ani ja nevidel ze by sa rucicka teplomeru pohla (Opel Vectra B).
Prajem pekny den.
M.
Opel Astra H 1.6 16V 85kW Z16XER Enjoy 7/2009 sedan
+ Sada Enjoy Plus, Metalická barva, Rádio CD30 MP3 - 7repro, Přední mlhová světla, Ráfky z lehkých sliltin, Palubní počítač, Tempomat, ....
2MrMarian: Takze ten tvuj "bastl" ukazoval vzdy stejnou teplotu (plus minus 2°C) jako v servisnim menu? A ta teplota byla presne 98-100°C i kdyz jsi stal v kolone a zapla se sahara?
Jeste jinak: situace: jizda ve VW (skoda, audi, to je jedno), kolona, po chvili se spusti sahara a raficka stale na 90°C jak byla pri jizde. Porad ti to neprijde divne?
To Westler: Neviem ako to je u VW ... nikdy som nemal (jazdil som na BMW 3 a Audi 4 ale to je ine kafe) ... a sme na Opel foru. Ano, moj bastl sa ustalil tak ako aj teplota v servisnom menu - nekolisala teplota viac ako 4°C. V kolone som to nemal moznost vyskusat nakolko som to mal kratko - bolo to neesteticke.
Ak zapne sahara (ako pises), tak teplota tam musi byt vacsia a predpokladam ze aj vyssiu teplotu ukazuje - ak ukazuje stale rovnaku tak to je nejak modifikovane ako tvrdis. Mne to na Vectre ukazovalo presne - ako som pisal do kopca (rastla teplota) a z kopca (klesala), aj v kolone a pod.
Mozno by si si mohol zobrat jeden blby voltmeter a napojit sa na teplotne cidlo a vyskusat to, ak ti to potom bude kolisat viac ako +-2C budes mat asi pravdu, a uznam ze to ide cez riadiacu jednotku a hodnota je nejak umelo ustalena - OK? Rob to vsetko na Opel Astra (sme na tom foru) ... nie na skodovke a pod.
Prajem pekny den.
M.
Opel Astra H 1.6 16V 85kW Z16XER Enjoy 7/2009 sedan
+ Sada Enjoy Plus, Metalická barva, Rádio CD30 MP3 - 7repro, Přední mlhová světla, Ráfky z lehkých sliltin, Palubní počítač, Tempomat, ....
No me teda teplota v serisnim menu kolisa. Bezne se drzi na cca 89 stupnich, ale treba pri rychle jizde jizde po dalnici, kdy jedu na plny plyn leze cca o 10 stupnu vys a drzi se tam. Jakmile sundam nohu z plynu, tak teplota po chvilce spadne zpatky na 89. Lepe receno nekdy je videt, ze pada pada a treba slitne i o neco pod asi nez zareaguje termostat a pak zas vyleze na stadard.
Pepas a co udělat varianty dvě? Jednu pro majitele aut bez PDF a jednu pro ty co tolik štěstí neměli a mají ho. Ukazovaly by se procenta zanešení filtru a tak by šlo odhadnout za jakou dobu nastane v motoru požár
Haczek píše:...ukazovaly by se procenta zanešení filtru
jde o to, aby se na displeji kvůli přehlednosti nezobrazovalo zbytečně moc údajů; zatím nevím, kolik místa v oknech bude a jaké možnosti formátování údajů budou k dispozici. Nicméně zrovna míra zanesení DPF filtru je zrovna zajímavý údaj podle kterého by se dal možná včas naplánovat delší výlet, během kterého by si autíčko mohlo ulevit od sazí. No, uvidíme…
http://www.PepaS.cz- vše o češtině, slovenštině a o Modulu Komfortní Jednotky pro OPEL
Já jen doplním Tomáše, že by se u aut s DPF mohlo jednat o tři údaje:
Saturace filtru v %
Diferenciální tlak v kPa
stav regenerce v %
Tyto tři údaje by postačovaly k tomu, aby uživatel věděl jak je filtr zanesený, díky dif. tlaku by věděl, že se třeba filtr zanáší rychleji než počítá jednotka (v takovém případě pomůže včasná statická regenerace), že se mu začal vypalovat filtr a že dokud regenerace nedosáhne 100%, neměl by zastavovat a měl by držet vyšší otáčky motoru. Jako doplňující info by mohl být údal kolik km se najelo od poslední regenerace.
Diagnostika TECH 2 a GM MDI, programování a resetování řídících jednotek, zjišťování security kódů k jednotkám http://www.carteam.cz tel: 777620300 nebo 777620301
tak zase o kousek dál s pracemi na sdruženém ukazateli. A jelikož se to bez auta dělat nedá, pomalu si doma stavím Astru. Zatím to vypadá velmi nadějně a předpokládám, že displejový teploměr a spol. bude. Tímto bych také chtěl veřejně poděkovat RomanoviK. Bez něj by mi klíčové komponenty chyběly. Takže díky, Romane!
Přílohy
Kousek Astry-H
http://www.PepaS.cz- vše o češtině, slovenštině a o Modulu Komfortní Jednotky pro OPEL