Ahoj.Já mam sice Vectru Z19DTH,ale občas zabloudim i sem na pochytání různých mouder a našem motoru.Chci se s vámi taky podělit o zkušenosti s DPF.Mam najeto 180000km.Auto mam od 130000km.Zatim jsem s DPF neměl problémy.Vypalování u mě probíhá v rozmezí cca 1200-1600km.Na volnoběh je to dobře poznat aktuální spotřebou kolem 4l a hrubším zvukem motoru,někdy taky kolísání otáček.Ale za jízdy to kromě zvýšený spotřeby nijak poznat neni,zvuk se nemění.Když to nehlídam,tak to vůbec nepostřehnu.Někdy pozoruju při vypalování a prudší akceleraci šedomodrej kouř z výfuku.Pokud se
filtr vypaluje při stání na semaforu,je cítit specifickej smrad,kterej jde těžko k něčemu přirovnat-nepodobá se ničemu,co je běžně z aut z výfuku cítit.Nejvíc mi to snad připomíná smrdící obložení brzd nebo spojky.Když se
filtr vypaluje při jízdě,trvá to asi tak kolem 5-10km.Někdy se stane,že se regenerace přeruší při zastavení motoru.Další se pak spustí hned jak se motor ohřeje většinou během 50-200km.Když hned vypálení skontroluju diagnostikou,tak tam taky nikdy neni 0%,ale právě těch 18%.Naopak nejvyšší hodnotu jsem viděl 92% těsně před vypálením.Měl jsem vadnej snímač diferenčních tlaků filtru,ale
filtr se přesto normálně vypaloval,ale to až po ujetí 1600km.Když snímač funguje,vypaluje se i dřív.Naposledy jsem měl prasklej vlnovec.
Filtr se vypaloval,ale asi to nebylo ono,protože přes vlnovec utíkal tlak.Po výměně vlnovce se hned při první jízdě
filtr vypálil,přesto,že se vypaloval před asi 300km.Takže pozor na to,těsnost výfukový soustavy před filtrem má na regeneraci zásadní vliv,pokud budete mít v háji vlnovec,radši hned opravit!Jako zajímavost-při výměně vlnovce jsme museli vyndat rouru už od katalyzátoru a taky
filtr.Přesto,že to bylo asi tři hodiny,co naposledy běžel motor,nedal se
filtr udržet v rukou kvůli teplotě.Uvnitř byl
filtr překvapivě čistej,což mě potěšilo
