Studený start a kouř

Uživatelský avatar
eSumo
Příspěvky: 93
Registrován: 22 črc 2013, 10:57
Bydliště: FnO
Kontaktovat uživatele:

Studený start a kouř

Příspěvek od eSumo » 24 lis 2017, 08:20

Zdravím všechny.
Hledám, hledám a nemohu nic najít... Zkouším, zkouším a žádné úspěchy... :(

Z19DTH s (už před koupí) vykuchaným DPF...
Při studeném startu se vyvalí mrak bílého/šedého smradlavého kouře... Kolem 5-ti vteřin, potom normál...
Děje se tak už asi půl roku (i při teplých letních dnech!), za kterou jsem vyměnil olej (neubýval), vzduchový filtr, palivový filtr (občas bliklo INSP4), vyměnil žhaviče (občas start jakoby na 3 válce), vyčistil EGR, repasoval spadlé táhlo vířivých klapek (mosazné pouzdra), pořídil novou baterku...
Chladící kapalina neubývá, oleje se drží... OP-COM mlčí vyjma takové té chyby, která občas naskočí, když je odstraněn DPF - "rozdíl tlaků ve výfukovém systému"...
Tankoval jsem vždy na Benzině a každé druhé takování dávám deci VIFu. Teď na zkoušku 2x u ÖMW a bez rozdílu.

Jinak jezdí krásně, zvlášť po tom, co mne technik na emisích poučil, že ho mám občas pořádně prohnat do nějakého kopce... ;) Zvlášť před emisemi... ;)

Má te někdo prosím nějakou radu, na co se zaměřit?

Děkuji... 8-)
Zafira 1,9 CDTi Cosmo, r.v. 2007, Panorama, ... alias "Golem"
Nedávno: ZAFIRA 1,6 16V Elegance
Dávno: ASTRA F 1,6 Classic
Kdysi dávno: CORSA A 1,4i
OP-COM Clone

Reklama
 

Hellrider
Příspěvky: 171
Registrován: 20 bře 2015, 20:43

Re: Studený start a kouř

Příspěvek od Hellrider » 24 lis 2017, 16:05

Asi na nic. Mě se to taky děje už od koupi. A to mám DPF funkční.
Prostě se občas vyvalí šedobílý mrak nezávisle na venkovním počasí a to i jestli je krátce po regeneraci či před ní.
Opel Astra Twintop Cosmo 1.9CDTI 110Kw MKJ VCU UHP-4 CID

Uživatelský avatar
eSumo
Příspěvky: 93
Registrován: 22 črc 2013, 10:57
Bydliště: FnO
Kontaktovat uživatele:

Studený start a kouř

Příspěvek od eSumo » 24 lis 2017, 20:22

Mno... A proč to nedělalo ty 4 roky před tím???
Když jsem to koupil, tak mi prý čuraval jeden vstřik a to se vyvalil černý oblak. Budiž...
Ale teď?!? :-( tak najednou...

Odesláno z mého HTC Desire 610 pomocí Tapatalk
Zafira 1,9 CDTi Cosmo, r.v. 2007, Panorama, ... alias "Golem"
Nedávno: ZAFIRA 1,6 16V Elegance
Dávno: ASTRA F 1,6 Classic
Kdysi dávno: CORSA A 1,4i
OP-COM Clone

chegue
Příspěvky: 26
Registrován: 05 zář 2017, 13:00

Re: Studený start a kouř

Příspěvek od chegue » 27 lis 2018, 10:45

ahoj, vyřešilo se to nějak?
co vůle na ventilech?

Uživatelský avatar
eSumo
Příspěvky: 93
Registrován: 22 črc 2013, 10:57
Bydliště: FnO
Kontaktovat uživatele:

Re: Studený start a kouř

Příspěvek od eSumo » 27 lis 2018, 11:03

No vzpomínal jsem, vzpomínal... Co jsem tak před tím kdy všechno dělal... :?
A tak jsem zkusil odpojit a připojit konektor EGR.
Nevím, jestli to zmizelo úplně, ale řekl bych, že je to o 80% lepší! ;)
Tak nevím... Že by to bylo tím a jinak v provozu to nevadilo... :?
Zafira 1,9 CDTi Cosmo, r.v. 2007, Panorama, ... alias "Golem"
Nedávno: ZAFIRA 1,6 16V Elegance
Dávno: ASTRA F 1,6 Classic
Kdysi dávno: CORSA A 1,4i
OP-COM Clone

chegue
Příspěvky: 26
Registrován: 05 zář 2017, 13:00

Re: Studený start a kouř

Příspěvek od chegue » 27 lis 2018, 11:11

hmm,egr mam odpojenej trvale.
zkusim vyhledove zkontrolovat zhavice jesi to nestratne treba jen na 3valce..

jinak na jizde samotne nic zvlastniho nepozoruju.. jen ze to jede moc pekne:) ale ten studenej start se mi moc nelibi no.

Uživatelský avatar
honzap
Příspěvky: 629
Registrován: 14 bře 2014, 14:30

Re: Studený start a kouř

Příspěvek od honzap » 27 lis 2018, 11:24

U mne se to odstranilo po repasi vstřiků.
Jinak se to projevovalo horšími teplými starty a vyšší kouřivostí.. kdybych měl DPF, tak je to prý jeho smrt.
Astra H Z19DT caravan
Astra G Z16XE caravan
Fabia 1,2 HTP - služební
Omega A C24NE caravan
Omega A C20NE

Uživatelský avatar
Jirk4
Příspěvky: 159
Registrován: 01 říj 2017, 14:41
Bydliště: Most

Re: Studený start a kouř

Příspěvek od Jirk4 » 27 lis 2018, 19:33

Bílej kouř a smrad je špatně spálená nafta. Černý kouř je příliš bohatá směs a málo kyslíku. Bílej, šedobílej hustej a smradlavej čoud je nedokonalý spálení směsi. Byl si na vojně? Tam se to dělalo u tanků, jako zadýmování, kdy se do výfuku vstřikovala nafta a pak to bíle hulilo. Ale to jsem odbočil.
Proč to nedělalo předtím nevím, ale u aut, co maj vykuchaný dpf a oxidační katalizátor jde vlastně o normální vlastnost. Prostě je to průchozí a tak to vyletí ven. Možná je to tím, že není už uplně dokonale rozprášená směs nebo komprese v bezvadném stavu nebo kombinace obojího...
Astra H Caravan 1,7 CDTi 81kW
Škoda Fabia Combi 1,9 TDi PD 97kW-chip
Honda XL1000V Varadero


OP- COM 1.70
DELPHI
VCDS

chegue
Příspěvky: 26
Registrován: 05 zář 2017, 13:00

Re: Studený start a kouř

Příspěvek od chegue » 30 lis 2018, 20:26

dneska -3,5°. Motor naskoci na poprve a hned..ale skube sebou jako by bylo -20°C. Po pridani plynu se jeho chod hned srovna.. i kdyz je porad dost hlasity. Zhaveno 2x. Necekam teda az prestane vrcet cerpadlo... to totiz vrci asi 10sekund.

je to normalni?:)

Uživatelský avatar
Jirk4
Příspěvky: 159
Registrován: 01 říj 2017, 14:41
Bydliště: Most

Re: Studený start a kouř

Příspěvek od Jirk4 » 30 lis 2018, 22:31

Normální to není, ale pokud to nemáš od novoty a neznáš uplnou servisní historii, tak se vlastně nemůžeš divit. Nevíš, jak se k tomu kdo choval předtím a co za zradu tam spalo a teď se probudila.
Astra H Caravan 1,7 CDTi 81kW
Škoda Fabia Combi 1,9 TDi PD 97kW-chip
Honda XL1000V Varadero


OP- COM 1.70
DELPHI
VCDS

Odpovědět