tiahlo na sacom potrubi

Odpovědět
fedas
Příspěvky: 9
Registrován: 18 lis 2013, 10:36

Re: tiahlo na sacom potrubi

Příspěvek od fedas » 22 zář 2015, 14:18

Figi, tim chtěl asi říct, že když tam klapky nejsou, tak se auto chová, jako při stále otevřených. Pravdou je, že jisté rozdíly zde jsou, jak jsem psal. Ve výkonu ne, ale je pravda, že auto je schopné se rozjet plynule v extrému už od nějakých 1200 ot. Při nefunkčních klapkách je do 1800 auto temeř mrtvé.

Reklama
 

fedas
Příspěvky: 9
Registrován: 18 lis 2013, 10:36

Re: tiahlo na sacom potrubi

Příspěvek od fedas » 22 zář 2015, 14:29

Moje táhlo na sání bylo spadlé od koupě. Najel jsem ještě asi 25 tis. Pak už to foukalo kolem klapky nejblíže EGR a výměna se stala celkem akutní. Přemýšlel jsem o repasi v Polsku, ale po pravdě mě úplně nenadchlo to plechové provedení klapek, které tam dávali.
Já jsem měl asi kliku, ale podařilo se mi teměř zadarmo přijík k inovovanému sání (vyběhanému po 240 tis.). Naštěstí to asi nebylo zas tak moc (nevím, jak mohou vypadat jiné), ale podařilo se mi jednotlivé klapky rozebrat, nechat udělat "futýrka", a vůli tím zase vymezit. Simerinky byly ještě docela OK. Na ebay jsem koupil nové domečky http://www.swirlrepair.com/index.html za cca 20E. Musel jsem vyzkoušet více O-kroužků, než jsem našel správnou velikost, aby v nich táhlo dobře drželo. Soustružníkovi jsem za jeho práci opravil telefon, sání vyměnil sám. Tím mě repase sání v penězích přišla na cca necelý pětikilo (o času se radši bavit nebudem :D ). Zatím mám najeto asi 8 tis., táhlo drží a motor se chová velmi kultivovaně.
Video po sestavení : https://www.youtube.com/watch?v=c0H52NCEUp0
Finále na motoru: https://www.youtube.com/watch?v=HtMStca0k5Q
Přílohy
Inovované sání po 240 tis. Všichni vědí, co je uvnitř :P
Inovované sání po 240 tis. Všichni vědí, co je uvnitř :P
Po vyčištění. Jiná káva
Po vyčištění. Jiná káva
Rozebraná klapka už s nalisovaným futýrkem.
Rozebraná klapka už s nalisovaným futýrkem.
Naposledy upravil(a) fedas dne 22 zář 2015, 14:58, celkem upraveno 1 x.

fedas
Příspěvky: 9
Registrován: 18 lis 2013, 10:36

Re: tiahlo na sacom potrubi

Příspěvek od fedas » 22 zář 2015, 14:53

Další foto
Přílohy
Dobře viditelné futýrko
Dobře viditelné futýrko
Bylo třeba vybrat správné O-kroužky
Bylo třeba vybrat správné O-kroužky
Sestavené sání
Sestavené sání

fedas
Příspěvky: 9
Registrován: 18 lis 2013, 10:36

Re: tiahlo na sacom potrubi

Příspěvek od fedas » 22 zář 2015, 14:54

Tady je vidět, že klapka na 4 válci už byla ve stavu za 1 minutu 12. Najeto asi 156tis.
Přílohy
IMAG1403_1.jpg

Uživatelský avatar
Figi
Příspěvky: 51
Registrován: 23 lis 2011, 08:03

Re: tiahlo na sacom potrubi

Příspěvek od Figi » 22 zář 2015, 19:26

Přesně jak píše FEDAS chápu to tak, že když jsou ty klapky vykuchané ven, tak se to chová tak jako když je ta klapka otevřená stále... Tedy při vysokých otáčkách pravděpodobně stejný výkon, protože v tomhle případě jsou klapky (když na sání jsou) stejně otevřené a přísun vzduchu je stejný. (nehádám se že to tak je, jen jsem to tak pochopil podle toho co jsem četl...).
Mě jde o ty nízké otáčky kde aktuálně při špatných kapkách cítím, že musím pomaleji pouštět spojku, aby mi to nezdechlo, není to sice žádná hrůza, ale trochu to poznat jde...
Protože nevím co se děje v sání teď, když je sání špatné, tak bych byl rád, když by mi někdo vysvětlil v čem bude sání bez klapek lepší než to, které tam mám.
Já si totiž myslel že je problém v tom že se klapky nezavřou...
Může se stát, že se mi teď klapky třeba nasají do motoru?

SWABEL pokud bych se rozhodl vzít sání bez klapek, jak to uděláme s dopravou, na kolik by to vyšlo? Do Ostravy asi nejezdíš,že?
Astra H Cosmo, rv 2005, 1,9CDTI 16V 88KW

fedas
Příspěvky: 9
Registrován: 18 lis 2013, 10:36

Re: tiahlo na sacom potrubi

Příspěvek od fedas » 22 zář 2015, 19:45

Figi, myslím, že jsem to docela popsal výše. Je to teda spíše pocitové, ale podobně to popisuje více majitelů. Já jsem zatím neslyšel, že by si OPEL nasál nějakou klapku. I když ta moje už k tomu možná neměla daleko. Už byla kousek povysunutá a možná by brzo ztratila vedení spodního čepu a pak by se mohly dít věci. Nasátí je spíš problém BMW, které mají jina řešené sání a tam se tyto případy již staly: http://www.bmwforums.info/general-guide ... flaps.html , tady je taky pekne videt slamastika po nasátí : http://www.bmwforums.info/general-guide ... flaps.html

Uživatelský avatar
swabel
Příspěvky: 2166
Registrován: 14 čer 2009, 02:14
Bydliště: Tvrdošín - SR
Kontaktovat uživatele:

Re: tiahlo na sacom potrubi

Příspěvek od swabel » 22 zář 2015, 21:47

Že sa nasaje do motora nejaká klapka, je veľmi málo pravdepodobné.
Problém je ten, že ak klapka zostane v zaseknutá v zatvorenej polohe, auto nebude mať výkon. To je celá veda. Klapky sú tam len kvôli lepšiemu víreniu vzduchu do valca. Ak tam nie sú, auto ide rovnako dobre.
Niekde dokonca vedia odstrániť v ECU motora aj mapy sania a klapiek.
Insignia ST A20DTH OPC Line AT + Chip, VECTRA C CARAVAN Z19DTH AT - ex, VECTRA C GTS Z19DTH AT - ex , Zafira B OPC - ex, Astra H Caravan OPC Line 2 - ex
Diagnostika GM MDI, pal. PC, SECURITY CODE, RADIO CODE, info@opel-shop.sk, +421 915850900 OPEL-SHOP.SK

Uživatelský avatar
denny
Příspěvky: 532
Registrován: 21 pro 2008, 20:45
Bydliště: Brozany u Kuňky,Pardubice

Re: tiahlo na sacom potrubi

Příspěvek od denny » 23 zář 2015, 07:02

U motorů BMW je to docela běžná šlamastika,Tyto motory byly i v Omegách.
U BMW to vyřešili tak ,že novější modely je již nepoužili a Opel už tyto motory nepoužíval.Za to zase začal montovat ty "super" třílitry od Isuzu :)

Uživatelský avatar
Zdenda
Příspěvky: 81
Registrován: 26 úno 2010, 15:44

Re: tiahlo na sacom potrubi

Příspěvek od Zdenda » 23 zář 2015, 09:45

Cau, já jsem celkem nedávno provedl na mém motoru odstranění klapek a zaslepení dírek :D mám najeto cca 1000 km a všechno ok. Po vymontování dvě klapky zavřené, jedna v pozici na půl a jedna otevřená.. Při plným to teď jede opravdu výborně a v nízkých ot. necítím rozdíl. Jinak moje sání profukovalo dost měl jsem od sazí půl motoru a teď ta čistota 8-)
ASTERIX 1.9 CDTI 110 kW

Uživatelský avatar
pmo
Příspěvky: 178
Registrován: 13 srp 2008, 15:06
Bydliště: Rosice

Re: tiahlo na sacom potrubi

Příspěvek od pmo » 23 zář 2015, 17:09

Můžu také potvrdit, mám zaslepeno přes rok a v pohodě, stejně jako Zdenda v předchozím příspěvku. A to jsem to rozdělával ještě funkční bez nějakého očouzení motoru, táhlo ještě drželo, ale dalo se lehce sundat. Zaslepení jsem dělal při rozvodech.
Opel Astra H Caravan, 1.9CDTI 110kW, 11/2004

Odpovědět