setrvacnik
setrvacnik
Zdravim,
mam Astru H - 1,7 CDTI - 74kW
po cca 270 000 km doslo aj na mna a dal som vymenit zotrvacnik aj so spojkou, resp. celu sadu (L*K)
Po cca 2000 km mi zacala presmykovat spojka pri prudsej akceleracii a pri jazde na dialnici sa spojkovy pedal spraval tak, ze na preradenie rychlosti stacilo spojku jemne zatlacit... po prichode do mesta sa to zacalo spravat naopak a ked som chcel preradit, tak som to robil len tak tak a s uplne zatlacenym spojkovym pedalom. Plus radiaca paka isla dost tazko. Po prichode do servisu sa zistilo, ze praskol nejaky olejovy vak na zotrvacniku (som laik) a doslo v vymene celeho zotrvacnika.
Myslel som, ze sa to tym skoncilo, no po cca dalsich 2000 km mi zase cestou do kopca a pri akceleracii zacala presmykovat spojka, resp. 4 a 5 prevodovy stupen. Spojkovy pedal ide momentalne dobre a radiaca paka tiez. Asi je to len otazka casu, kedy to bude horsie. Este dodam, ze starter pred prvou vymenou aj teraz tesne po nastartovani trocha zaskripe/zasucha. To bude asi tym olejom v nom...
Stretol sa niekto s takymto problemom? Zeby zase zotrvacnik? Je mozne, ze by 2 nove kusy takto odisli? Vyzera to, ze zase ten olej... uvazujem, ze do tretice by som uz dal asi origo, nie L*K...
---
nemooo
mam Astru H - 1,7 CDTI - 74kW
po cca 270 000 km doslo aj na mna a dal som vymenit zotrvacnik aj so spojkou, resp. celu sadu (L*K)
Po cca 2000 km mi zacala presmykovat spojka pri prudsej akceleracii a pri jazde na dialnici sa spojkovy pedal spraval tak, ze na preradenie rychlosti stacilo spojku jemne zatlacit... po prichode do mesta sa to zacalo spravat naopak a ked som chcel preradit, tak som to robil len tak tak a s uplne zatlacenym spojkovym pedalom. Plus radiaca paka isla dost tazko. Po prichode do servisu sa zistilo, ze praskol nejaky olejovy vak na zotrvacniku (som laik) a doslo v vymene celeho zotrvacnika.
Myslel som, ze sa to tym skoncilo, no po cca dalsich 2000 km mi zase cestou do kopca a pri akceleracii zacala presmykovat spojka, resp. 4 a 5 prevodovy stupen. Spojkovy pedal ide momentalne dobre a radiaca paka tiez. Asi je to len otazka casu, kedy to bude horsie. Este dodam, ze starter pred prvou vymenou aj teraz tesne po nastartovani trocha zaskripe/zasucha. To bude asi tym olejom v nom...
Stretol sa niekto s takymto problemom? Zeby zase zotrvacnik? Je mozne, ze by 2 nove kusy takto odisli? Vyzera to, ze zase ten olej... uvazujem, ze do tretice by som uz dal asi origo, nie L*K...
---
nemooo
- Reklama
Re: setrvacnik
Origo v sadě Opel bude nejspíš zase LuK.
Spíš bych se přiklonil k chybné montáži SAC spojky.Musí se montovat s předepnutým přítlačákem.Pokud se namontuje jinak,tak se hned chová jako ojetá spojka.
Tady na foru je dost psáno o SAC spojkách,tak hledej .
Sada nářadí na SAC spojky lze koupit i v Autokelly,má objednací kod GV VS011A.


Spíš bych se přiklonil k chybné montáži SAC spojky.Musí se montovat s předepnutým přítlačákem.Pokud se namontuje jinak,tak se hned chová jako ojetá spojka.
Tady na foru je dost psáno o SAC spojkách,tak hledej .
Sada nářadí na SAC spojky lze koupit i v Autokelly,má objednací kod GV VS011A.
Re: setrvacnik
A může mít špatně předepnutý přítlačák přímou souvislost s vyteklou náplní setrváku a jeho propadnutím? Pokud je špatně nebo vůbec předepnutý, tak nebude mít správný přítlak, tudíž může spojka prokluzovat, ale ovlivní to setrvačník? když vlastně bude zatěžován méně menším přítlakem spojky?
Z původního dotazu jsem pochopil, že spojka začala prokluzovat vlivem znečištění olejem ze setrvačníku.
Z původního dotazu jsem pochopil, že spojka začala prokluzovat vlivem znečištění olejem ze setrvačníku.
Re: setrvacnik
Asi spíš kolegu někdo pěkně lakuje.
V setrváku jsou pružiny a žádná náplň v něm není.Asi mu odešlo centrální vypínací ložisko,které při výměně spojky měli taky vyměnit,a to poprve zřejmě neudělali,tak se mu vysralo a vytekla kapalina z něj.
V setrváku jsou pružiny a žádná náplň v něm není.Asi mu odešlo centrální vypínací ložisko,které při výměně spojky měli taky vyměnit,a to poprve zřejmě neudělali,tak se mu vysralo a vytekla kapalina z něj.
Re: setrvacnik
tento setrvačník, ale není pružinový jako třeba u Z19DT, DTH nebo u koncernu. Místo pružin má v sobě gumové váčky s olejem. Pokud tyto váčky povolí, tak je dost reálné, že zamastí spojku, která pak začne prokluzovat. díky gumě pak ani vyteklý setrvák nerachtá, to začne až když se guma časem rozemele na prášek... už jsem pár takových viděl.
Je ale zajímavé, že se to podle původního dotazu stalo 2x po sobě, po ujetí cca.2000km od výměny... Myslím, že pokud by to způsobilo vadné spojkové ložisko, tak v prvním případě budiž, ale podruhé? to je dost nepravděpodobné...
Je ale zajímavé, že se to podle původního dotazu stalo 2x po sobě, po ujetí cca.2000km od výměny... Myslím, že pokud by to způsobilo vadné spojkové ložisko, tak v prvním případě budiž, ale podruhé? to je dost nepravděpodobné...
Re: setrvacnik
Vau.
To jsem netušil , že 1.7 74kW má setrvák a k tomu ještě hydraulický bez pružin.
To je mají všechny 1.7 CDTI 74kW nebo jen od nějakého roku či země původu.
A co 1.7 81kW a 92kW ty mají také tento dvouhmoťák nebo klasiku pružinový jako má moje 1.9CDTI 88kW 8V.
Dik za nové informace?
Romano.
To jsem netušil , že 1.7 74kW má setrvák a k tomu ještě hydraulický bez pružin.
To je mají všechny 1.7 CDTI 74kW nebo jen od nějakého roku či země původu.
A co 1.7 81kW a 92kW ty mají také tento dvouhmoťák nebo klasiku pružinový jako má moje 1.9CDTI 88kW 8V.
Dik za nové informace?
Romano.
Astra Caravan 2006 1.9CDTI 88kW 8V (Z19DT)
Re: setrvacnik
tak a astra je v servise, ked sa to rozoberie, daju mi vediet...
ak som vas spravne pochopil, tak existuju 2 druhy dvojhmoty, jedna pruzinova a jedna olejova... existuju oba druhy aj pre moj motor 1,7 cdti 74kW s 5 stupnovou prevodovkou?
ak som vas spravne pochopil, tak existuju 2 druhy dvojhmoty, jedna pruzinova a jedna olejova... existuju oba druhy aj pre moj motor 1,7 cdti 74kW s 5 stupnovou prevodovkou?
Re: setrvacnik
Známá má 1.7 CDTI 74kW z roku 2006 v 5-ti kvaltu , a ta by měla mít pevný setrvačník.
Alespoň jsem si to myslel.
Alespoň jsem si to myslel.
Astra Caravan 2006 1.9CDTI 88kW 8V (Z19DT)
Re: setrvacnik
@Romano77: ta tvoja znama ma pevny zotrvacnik od zaciatku, alebo si pri vymene zotrvacnika dala namiesto dvojhmoty pevny? lebo ak to tak mala uz od vyroby, tak uz tu mame pevne a dvojhmotove, olejove a pruzinove... no parada 
ja mam rocnik 2004 s dvojhmotou od zaciatku

ja mam rocnik 2004 s dvojhmotou od zaciatku
- swabel
- Příspěvky: 2166
- Registrován: 14 čer 2009, 02:14
- Bydliště: Tvrdošín - SR
- Kontaktovat uživatele:
Re: setrvacnik
Skor pod slovom pevny myslel pruzinovy (nie olejovy).
Insignia ST A20DTH OPC Line AT + Chip, VECTRA C CARAVAN Z19DTH AT - ex, VECTRA C GTS Z19DTH AT - ex , Zafira B OPC - ex, Astra H Caravan OPC Line 2 - ex
Diagnostika GM MDI, pal. PC, SECURITY CODE, RADIO CODE, info@opel-shop.sk, +421 915850900 OPEL-SHOP.SK
Diagnostika GM MDI, pal. PC, SECURITY CODE, RADIO CODE, info@opel-shop.sk, +421 915850900 OPEL-SHOP.SK