Nafta v oleji
Nafta v oleji
Ahoj,mám podezření,že se mi dostává nafta do oleje,olej mi neubývá,spíš je ho tam možná nepatrně víc.Je to můj dojem,protože tou měrkou se špatně měří,je to ta jako bovden.Dá se nějak zjistit,jestli je nafta v oleji?
Díky moc za odpověď.
Zafira 1,9CDTI 88kW rok 2007 134150km
Díky moc za odpověď.
Zafira 1,9CDTI 88kW rok 2007 134150km
- Reklama
Re: Nafta v oleji
pokud máš filtr pevnejch částic tak ta nafta se tam dostává vlivem nedokončenejch regenerací.
Re: Nafta v oleji
Ahoj, moje astra mě podobným problémem konečně donutila k pořád odkládanému zaregistrování na toto fórum...
Poradí mi někdo, kde by mohl být zakopaný pes s přibývajícím olejem a neubývající vodou?
Situace je následující:
1) Praskla mi jedna z hadic chladícího okruhu, a tak jsem při následné kontrole zaznamenal i zvýšenou hladinu oleje - cca 1,5cm nad horní rysku. (Pozn.: Prasknutí hadice jsem zachytil relativně včas - ten den jsem ujel celkem cca 30km a nějaká kapalina v okruhu pořád ještě byla - (PP mi ohlásil, ať zkontroluju hladinu chladiva). Hadice vyměněna, chladivo neubývá.
Takže první podezření bylo na případně teplem připečené pístní kroužky, kolem kterých by mohla prolínat nafta. Kamarád, který mi auto s jednoduššími věcmi servisuje, zkusil nějaký prostředek na uvolnění připečených pístních kroužků. Vyměněn byl i olej, ale za pár desítek km se hladina oleje vrátila cca 1,5cm nad horní rysku (kde setrvává dodnes).
2) Po prostudování diskuse zde na fóru se dalšími podezřelými staly vstřiky. Následovala repase v TP servisu na Kladně (všechny byly mírně mimo toleranční rozsah - vyměněny všechny čtyři trysky). Olej byl odsát na horní rysku měrky ) (několik dl), ale po cca 30km je hladina zpět o 1,5cm nad horní ryskou... Z oleje není cítit nafta, ale to možná bude tím, že jsem s autem od výměny oleje (viz 1. bod) najel max 200km, tak se tam ještě nemuselo dostat té nafty moc.
A ještě doplňující otázky: Kromě rizika zadření motoru při přílišném naředění oleje naftou a ztrátě mazivosti, jaká hrozí rizika při ježdění s vyšší hladinou oleje? A čím si vysvětlit, že hladina oleje už dál než cca 1,5 cm nad horní rysku měrky nestoupá?
O autě: Astra H Caravan, 1,7 CDTI - 74kW, r,v, 2004; najeto poctivých 127.000 km; pravidelná péče; tankuju jen u značkových pump a dávám VIF. Auto jsem kupoval před pár lety s cca 75.000 km od soukromníka v Německu. Auto nemá filtr pevných částic, takže v tomto případě je z podezření vyloučena nedokončená regenerace DPF.
PS.: Do letoška jsem nemohl říct proti Astře křivého slova, ale letos to začalo: Alternátor; Čidlo polohy klikového hřídele (občas cukla), Přicpané vstřiky a ten nevyřešený problém s přibývajícím olejem...
Poradí mi někdo, kde by mohl být zakopaný pes s přibývajícím olejem a neubývající vodou?
Situace je následující:
1) Praskla mi jedna z hadic chladícího okruhu, a tak jsem při následné kontrole zaznamenal i zvýšenou hladinu oleje - cca 1,5cm nad horní rysku. (Pozn.: Prasknutí hadice jsem zachytil relativně včas - ten den jsem ujel celkem cca 30km a nějaká kapalina v okruhu pořád ještě byla - (PP mi ohlásil, ať zkontroluju hladinu chladiva). Hadice vyměněna, chladivo neubývá.
Takže první podezření bylo na případně teplem připečené pístní kroužky, kolem kterých by mohla prolínat nafta. Kamarád, který mi auto s jednoduššími věcmi servisuje, zkusil nějaký prostředek na uvolnění připečených pístních kroužků. Vyměněn byl i olej, ale za pár desítek km se hladina oleje vrátila cca 1,5cm nad horní rysku (kde setrvává dodnes).
2) Po prostudování diskuse zde na fóru se dalšími podezřelými staly vstřiky. Následovala repase v TP servisu na Kladně (všechny byly mírně mimo toleranční rozsah - vyměněny všechny čtyři trysky). Olej byl odsát na horní rysku měrky ) (několik dl), ale po cca 30km je hladina zpět o 1,5cm nad horní ryskou... Z oleje není cítit nafta, ale to možná bude tím, že jsem s autem od výměny oleje (viz 1. bod) najel max 200km, tak se tam ještě nemuselo dostat té nafty moc.
A ještě doplňující otázky: Kromě rizika zadření motoru při přílišném naředění oleje naftou a ztrátě mazivosti, jaká hrozí rizika při ježdění s vyšší hladinou oleje? A čím si vysvětlit, že hladina oleje už dál než cca 1,5 cm nad horní rysku měrky nestoupá?
O autě: Astra H Caravan, 1,7 CDTI - 74kW, r,v, 2004; najeto poctivých 127.000 km; pravidelná péče; tankuju jen u značkových pump a dávám VIF. Auto jsem kupoval před pár lety s cca 75.000 km od soukromníka v Německu. Auto nemá filtr pevných částic, takže v tomto případě je z podezření vyloučena nedokončená regenerace DPF.
PS.: Do letoška jsem nemohl říct proti Astře křivého slova, ale letos to začalo: Alternátor; Čidlo polohy klikového hřídele (občas cukla), Přicpané vstřiky a ten nevyřešený problém s přibývajícím olejem...
Re: Nafta v oleji
pro Martyse: olej v tomto motoru se musí měřit u zahřátého motoru do provozní teploty po stečení do vany což je za cca 5minut. U studenýho motoru to ukazuje na rysce vysokou hladinu oleje v motoru.. nevim proč?? U astry G to tak nebylo.. Jo ty mas ale 1,7 cdti tak to nevim nemam zkušenost.
ASTERIX 1.9 CDTI 110 kW
- vojtavojta
- Příspěvky: 3778
- Registrován: 14 dub 2010, 18:41
- Bydliště: Vsetín
Vysoká hladina oleje
Řeším stejný problém, vysoká hladina oleje v motoru.
Vím, že při nedokončené regeneraci se může dostat nafta do oleje.
Jezdím teď přes zimu krátké trasy, cca 10km denně a 1x týdně 30km ke tchýni a 30 zpět.
V servisu mi odsáli olej na optimální úroveň a dneska jsem na to koukal cca 1hod. po odstavení auta a olej byl zase 2 cm nad maximem.
Na oleji není znát žádná degradace. Jaký doporučujete postup, zkontrolovat olej cca 5min. po příjezdu a když bude hladina vysoká co pak? Řešila by to intalace MKJ
Motor je Z19DT, najeto 48tis.km, motor má filtr pevnách částic.
Díky za rady.
Vím, že při nedokončené regeneraci se může dostat nafta do oleje.
Jezdím teď přes zimu krátké trasy, cca 10km denně a 1x týdně 30km ke tchýni a 30 zpět.
V servisu mi odsáli olej na optimální úroveň a dneska jsem na to koukal cca 1hod. po odstavení auta a olej byl zase 2 cm nad maximem.
Na oleji není znát žádná degradace. Jaký doporučujete postup, zkontrolovat olej cca 5min. po příjezdu a když bude hladina vysoká co pak? Řešila by to intalace MKJ
Motor je Z19DT, najeto 48tis.km, motor má filtr pevnách částic.
Díky za rady.
Opel Zafira B 1.9CDTI 88KW, r.v.2010, edice 111
ex. Opel Zafira A 2.2 16V LPG, r.v.2003
ex. Opel Astra G Caravan 1.6 16V, r.v.1999, edice 100
ex. Opel Kadett 1.6 8V, r.v.1989
ex. Opel Zafira A 2.2 16V LPG, r.v.2003
ex. Opel Astra G Caravan 1.6 16V, r.v.1999, edice 100
ex. Opel Kadett 1.6 8V, r.v.1989
Re: Nafta v oleji
Hodinu po odstavení auta bude olej vždy vysoko.
Doporučuji jediné - měřit cca 5 minut po vypnutí motoru dle návodu výrobce a ¨myslím, že hladina bude ok..
Doporučuji jediné - měřit cca 5 minut po vypnutí motoru dle návodu výrobce a ¨myslím, že hladina bude ok..