Nafta v oleji

Odpovědět
milankon
Příspěvky: 70
Registrován: 09 úno 2010, 13:18

Nafta v oleji

Příspěvek od milankon » 27 bře 2010, 13:50

Ahoj,mám podezření,že se mi dostává nafta do oleje,olej mi neubývá,spíš je ho tam možná nepatrně víc.Je to můj dojem,protože tou měrkou se špatně měří,je to ta jako bovden.Dá se nějak zjistit,jestli je nafta v oleji?
Díky moc za odpověď.
Zafira 1,9CDTI 88kW rok 2007 134150km

Reklama
 

11roman11
Příspěvky: 159
Registrován: 04 kvě 2009, 20:26

Re: Nafta v oleji

Příspěvek od 11roman11 » 10 dub 2010, 16:51

pokud máš filtr pevnejch částic tak ta nafta se tam dostává vlivem nedokončenejch regenerací.

Martys
Příspěvky: 1
Registrován: 14 črc 2013, 00:06

Re: Nafta v oleji

Příspěvek od Martys » 14 črc 2013, 00:48

Ahoj, moje astra mě podobným problémem konečně donutila k pořád odkládanému zaregistrování na toto fórum...

Poradí mi někdo, kde by mohl být zakopaný pes s přibývajícím olejem a neubývající vodou?
Situace je následující:

1) Praskla mi jedna z hadic chladícího okruhu, a tak jsem při následné kontrole zaznamenal i zvýšenou hladinu oleje - cca 1,5cm nad horní rysku. (Pozn.: Prasknutí hadice jsem zachytil relativně včas - ten den jsem ujel celkem cca 30km a nějaká kapalina v okruhu pořád ještě byla - (PP mi ohlásil, ať zkontroluju hladinu chladiva). Hadice vyměněna, chladivo neubývá.
Takže první podezření bylo na případně teplem připečené pístní kroužky, kolem kterých by mohla prolínat nafta. Kamarád, který mi auto s jednoduššími věcmi servisuje, zkusil nějaký prostředek na uvolnění připečených pístních kroužků. Vyměněn byl i olej, ale za pár desítek km se hladina oleje vrátila cca 1,5cm nad horní rysku (kde setrvává dodnes).

2) Po prostudování diskuse zde na fóru se dalšími podezřelými staly vstřiky. Následovala repase v TP servisu na Kladně (všechny byly mírně mimo toleranční rozsah - vyměněny všechny čtyři trysky). Olej byl odsát na horní rysku měrky ) (několik dl), ale po cca 30km je hladina zpět o 1,5cm nad horní ryskou... Z oleje není cítit nafta, ale to možná bude tím, že jsem s autem od výměny oleje (viz 1. bod) najel max 200km, tak se tam ještě nemuselo dostat té nafty moc.

A ještě doplňující otázky: Kromě rizika zadření motoru při přílišném naředění oleje naftou a ztrátě mazivosti, jaká hrozí rizika při ježdění s vyšší hladinou oleje? A čím si vysvětlit, že hladina oleje už dál než cca 1,5 cm nad horní rysku měrky nestoupá?

O autě: Astra H Caravan, 1,7 CDTI - 74kW, r,v, 2004; najeto poctivých 127.000 km; pravidelná péče; tankuju jen u značkových pump a dávám VIF. Auto jsem kupoval před pár lety s cca 75.000 km od soukromníka v Německu. Auto nemá filtr pevných částic, takže v tomto případě je z podezření vyloučena nedokončená regenerace DPF.

PS.: Do letoška jsem nemohl říct proti Astře křivého slova, ale letos to začalo: Alternátor; Čidlo polohy klikového hřídele (občas cukla), Přicpané vstřiky a ten nevyřešený problém s přibývajícím olejem...

Uživatelský avatar
Zdenda
Příspěvky: 81
Registrován: 26 úno 2010, 15:44

Re: Nafta v oleji

Příspěvek od Zdenda » 14 črc 2013, 01:07

pro Martyse: olej v tomto motoru se musí měřit u zahřátého motoru do provozní teploty po stečení do vany což je za cca 5minut. U studenýho motoru to ukazuje na rysce vysokou hladinu oleje v motoru.. nevim proč?? U astry G to tak nebylo.. Jo ty mas ale 1,7 cdti tak to nevim nemam zkušenost.
ASTERIX 1.9 CDTI 110 kW

Uživatelský avatar
vojtavojta
Příspěvky: 3778
Registrován: 14 dub 2010, 18:41
Bydliště: Vsetín

Re: Nafta v oleji

Příspěvek od vojtavojta » 14 črc 2013, 06:53

Kniha "Jak na to"str 19.
Astra H 1,6 16V 77kW 10/2005
OP-COM

Uživatelský avatar
Roman ST1
Příspěvky: 34
Registrován: 16 lis 2013, 17:46

Vysoká hladina oleje

Příspěvek od Roman ST1 » 25 pro 2013, 18:40

Řeším stejný problém, vysoká hladina oleje v motoru.
Vím, že při nedokončené regeneraci se může dostat nafta do oleje.
Jezdím teď přes zimu krátké trasy, cca 10km denně a 1x týdně 30km ke tchýni a 30 zpět.
V servisu mi odsáli olej na optimální úroveň a dneska jsem na to koukal cca 1hod. po odstavení auta a olej byl zase 2 cm nad maximem.
Na oleji není znát žádná degradace. Jaký doporučujete postup, zkontrolovat olej cca 5min. po příjezdu a když bude hladina vysoká co pak? Řešila by to intalace MKJ
Motor je Z19DT, najeto 48tis.km, motor má filtr pevnách částic.
Díky za rady.
Opel Zafira B 1.9CDTI 88KW, r.v.2010, edice 111
ex. Opel Zafira A 2.2 16V LPG, r.v.2003
ex. Opel Astra G Caravan 1.6 16V, r.v.1999, edice 100
ex. Opel Kadett 1.6 8V, r.v.1989

salám
Příspěvky: 166
Registrován: 14 dub 2012, 20:44

Re: Nafta v oleji

Příspěvek od salám » 25 pro 2013, 21:24

Hodinu po odstavení auta bude olej vždy vysoko.
Doporučuji jediné - měřit cca 5 minut po vypnutí motoru dle návodu výrobce a ¨myslím, že hladina bude ok..

Odpovědět