Zafira B Z18XER PCV ventil, tyc riadenia, chladic oleja

Odpovědět
matot
Příspěvky: 1
Registrován: 19 bře 2019, 13:19

Zafira B Z18XER PCV ventil, tyc riadenia, chladic oleja

Příspěvek od matot » 24 bře 2019, 22:49

Zdravim v rodine sa objavila Zafira B a je na nej roboty ako na kostole.

Dnes som vymenil poskodenu membranu na PCV ventile a ventil vobec nefungoval. Myslel som si, ze som ho zle poskladal. Znovu som ho rozobral, pozrel som 2 videa na youtube ako to typci skladaju a znovu poskladal. Nechapem, vzduch cez ventil prechadza bez odporu. Je mozne, ze som taka trupka, ze som ho zle zlozil? Podla mna sa ani inak zlozit neda.

Tyc riadena je mokra okolo nastavovacej skrutky. Je tam kruzkove tesnenie, alebo staci silikon?

Mam podozrenie, ze tecie chladic oleja. Na vnutornych stenach veka ventilov sa vyskytuje smalec, sadlo ( mix vody a oleja ) Motor je mokry od oleja, ale tieklo aj tesnenie na veku ventilov tak uvidim o 2 dni ci tecie aj on.
Co vseko treba demontovat, aby som ho vybral von?

Konrtoloval som aj sviecky a maju asi 2mm zlty pasik od teploty na izolatoroch, tak predpokladam, ze uz su na vymenu.
Jedna bola do cierna, ostatne 3 palia pekne.
Teraz ma napadlo, ze som ju mohol hodit na iny valec a cas ukaze.
Pomoze vycistenie vstrekov, ci nema vyznam sa s tym zabavat?

Klepanie ventilov.
Dnes dostal olej 5w30 G M-LL-A-025, neviem co tam bolo pred tym, ale mysilm ze tak neklepal.
Zmeni to 5w40?
Nevedel som, ze som mal skotrolovat sitka solenoidov vaciek. Vykonam pri najblizsej prilezitosi.
Co este sposobuje klepanie ventilov u tohoto motora?

Si borec ze si sa docital az sem. 8-)

Za pomoc vopred dakujem.

Reklama
 

Stan.
Příspěvky: 1519
Registrován: 16 pro 2010, 18:58
Bydliště: Jižní Čechy

Re: Zafira B Z18XER PCV ventil, tyc riadenia, chladic oleja

Příspěvek od Stan. » 25 bře 2019, 08:33

1) Výměna membrány PCV https://www.youtube.com/watch?v=vGfDPbnGi4o
2) Rozkreslené náhradní díly řízení https://opel.7zap.com/cs/car/a05/l/0/
Jsou dva druhy posilovačů řízení typ TRW nebo ZF (pro variabilní převod)
Jaký máš typ zjistíš podle nádržky posilovače. Typ TRW má válcovitou nádobku pozice č.1 a typ ZF má sploštělou nádobku pozice č.15
https://opel.7zap.com/cs/car/a05/l/0/12-2/
3) Chladič oleje položka č. 1x https://opel.7zap.com/cs/car/a05/e/3/31-0/
Vypustit chladící kapalinu - plastový výpustný šroub dole na chladiči (na výpustnou trubku nasadit kousek hadice na nasměrování při vypouštění)
Odmontovat potrubí chladící kapaliny od termostatu
Odmontovat Lambda sondu u katalyzátoru
Odmontovat tepelný štít výfukového potrubí (parohů)
Odmontovat výfukové potrubí (parohy) s katalyzátorem
Uvolnit potrubí chladící kapaliny z modulu (skříně čističe oleje)
Chladič oleje odmontovat
4) Svíčka zapalovací typ č. katalogu 12 14 120 je do konce modelového roku 2009 a pak typ č. 12 14 112 je od začátku modelového roku 2010
5) Vůle ventílů se má kontrolovat (seřizovat) při 150 000 km.
Jelikož tyto motory již nemají hydraulické vymezování vůle ventilů, ale mají již kalibrovaná zdvihátka (hrníčky) ventilů, které se podle vůle ventilů mění.
Viz položka č. 35 https://opel.7zap.com/cs/car/a05/e/3/24-0/
Je to poměrně náročná práce, jak časově pracná tak i finančně podle počtu měněných zdvihátek.
Nejdříve se musí změřit vůle ventilů, potom se musí vyndat vačkové hřídele, spočítat rozdíl podle původní hodnoty zdvihátka, objednat a vyměnit.
Viz manual: https://workshop-manuals.com/vauxhall/a ... nd_adjust/
Na práci toho máš dost. :o
Astra H Z16XEP HB 10/2006 / Astra F X16SZ HB 5/1993

Odpovědět