tiahlo na sacom potrubi

Odpovědět
Uživatelský avatar
Halis
Příspěvky: 209
Registrován: 30 srp 2011, 20:51
Bydliště: Mělník

Re: tiahlo na sacom potrubi

Příspěvek od Halis » 07 říj 2015, 20:15

a jelikož se jedná (alespoň ten můj) o motor z Alfy, tak zde o tom alfisti píšou:
http://www.alfisti.cz/forum/viewtopic.p ... 0&start=25
Opel Zafira B, Z19DTH, 2006

Obrázek

Reklama
 

chegue
Příspěvky: 26
Registrován: 05 zář 2017, 13:00

Re: tiahlo na sacom potrubi

Příspěvek od chegue » 24 črc 2018, 22:27

dovolím si oživit téme:

popátral jsem a pod kodem: 46823848 jsem našel zmiňovaný modul sání pro Alfu 156 originálně BEZ klapek.
Otázka: bude kompatibilní s naší Z19DTH?

viz např. https://www.proxyparts.com/car-parts-st ... d/5961303/

Hellrider
Příspěvky: 171
Registrován: 20 bře 2015, 20:43

Re: tiahlo na sacom potrubi

Příspěvek od Hellrider » 26 črc 2018, 18:05

Ano je kompatibilní s Z19DTH. Ale to originálně sis přidal před jejich BEZ KLAPEK.
Oni tím mysleli že je vymontovali a můžeš si je koupit zvlášť za další peníze.
Vidíš ty čtvercové otvory vedle těch kruhových? To jsou otvory klapek. https://www.google.cz/search?q=wireless ... tdEyswzptM:
A proč to chceš vyměnit? Kůli upadajícímu táhlu? Na to existuje řešení.
Opel Astra Twintop Cosmo 1.9CDTI 110Kw MKJ VCU UHP-4 CID

chegue
Příspěvky: 26
Registrován: 05 zář 2017, 13:00

Re: tiahlo na sacom potrubi

Příspěvek od chegue » 26 črc 2018, 18:58

pochopil jsem to tak, že to tak vyjelo z automobilky.. saní pro 16V ale bez klapek. Díry pro klapky tam jsou, ale otvory na osy klapek už ne. Netřeba tedy nic zaslepovat a lepit/zavařit. Na tom odkazu co jsem postnul to je docela zřetelné. Co sem se dočetl tak se to dávalo na 156/147 a GT.. cca 2004-2005.

A ano, chci se do budoucna vyhnout možnýmu problému. Ideálně originálním řešením. EGR jsem sice odstavil takže by se to sani již zasirat víc nemělo, ale až dojde na rozvody, tak bych nejraději nasadil i krásně čistý sání ideálně už bez klapek a bude klid jednou pro vždy.

Hellrider
Příspěvky: 171
Registrován: 20 bře 2015, 20:43

Re: tiahlo na sacom potrubi

Příspěvek od Hellrider » 04 srp 2018, 14:10

Ahoj neuvedl jsi kůly čemu tohle všechno děláš. Domnívám se že je to kůly chybě 2279.
Jestli ano tak výměna sání (manifoldu) ti nepomůže. Protože na vině je toho víc.
A jestli uděláš jen to, tak ti bude auto skákat do nouzáku. Vím to, taky jsem to udělal.
Doporučuji to udělat i když to není kůly té chybě.
Za tenhle postup jsem zaplatil.
A protože jsem čekal na rozvody tak mi to zatím propálilo katalyzátor v DPF.
Uvolněné chuchvalce sazí se připlácli na katík a při regeneraci propálili díry.
Takže postup: Vyndat chladič výfukových plynů, vede z levé přední strany motoru k EGRku, EGRko,
sání (manifold) je pouze přišroubovaný k víku a tedy NENÍ POTŘEBA SUNDAVAT ROZVODY!!!
Dále výfukový svod, turbo a výfuk trubku. Vše vyčistit od sazí. Je tam toho za tech 10+let moc.
U mě toho byly 2/3 průměru trubek. V servise ti můžou říct že turbo buďto je v pořádku a nebo je rozbitý.
Trvej na sundání a vyčištění. Mně potom dali za pravdu jak u sání tak u turba a divili se že to ještě trochu fungovalo.
Tímto postupem pokud nemáš chybu v trubičce od DPF k senzoru tlaku výfukových plynů, nebo mechanické poničení těchto dílů si odstranil tuto chybu na takových 7-8let.
A také můžeš znova zprovoznit EGR protože snižuje obsah NOX ve výfukových plynech.
A ty vířívé klapky ti pomáhají při akceleraci v nízkých otáčkách než zabere turbo.
A na víc odstranění nebo odstavení funkčních dílů automobilu je nedovolený zásah do konstrukce a funkčnosti automobilu a je zakázán pod vysokou pokutou a odebrání techničáku na místě.
A možná to znáš - milion aut projede a jen mávnou rukou, ale zrovna tebe zastaví a zkontrolují.


Jo a pokud tvůj problém byl to táhlo tak se podívej sem:
http://www.ebay.com/itm/High-Grade-Bar- ... m570.l1313

https://www.ebay.com/itm/Drallklappen-A ... SwX0Fa1fqV
Opel Astra Twintop Cosmo 1.9CDTI 110Kw MKJ VCU UHP-4 CID

chegue
Příspěvky: 26
Registrován: 05 zář 2017, 13:00

Re: tiahlo na sacom potrubi

Příspěvek od chegue » 13 srp 2018, 21:23

ahoj, omlouvam se za zpozdeni - dovolena.
Ano chyba 2279 a nouzak - netesnost v sacim potrubi, me donutila trochu se ponorit do problematiky.
Auto bylo v servisu, kde vycistili klapku(chybelo tesneni misto nekho tam bylo jakysi lepidlo nebo co) a EGR(podle vseho bez solenoidu). Sani samozrejme zaneseny sazema. Klapky zatim funkcni.
DPF v aute nemam z tovarny.
Nicmene po oprave auto sice nepadalo do nouzaku, ale kolem 2tis ot. to zase semtam sporadicky zacukalo. Taky celkem bezny priznak odchazejiciho EGR ventilu jak jsem se docetl. Vyhlidka na blizkou budoucnost: vymena EGR + sani nebo oprava klapek + cisteni.
Takze tam sel polskej emulator a pro jistotu plna zaslepka EGR. Auto od te chvile jede naprosto OK.. uz pres 2tis km zadnej problem. Ani pri zkousce 180km/h na DE dalnici.
Puvodni sani by slo samozrejme v prihodny okamzik vycistit ovsem se trochu bojim, aby pak tesnily ty klapky. Dalsi efektivni moznost je pak rovnou vymena za pripraveny krasne cisty sani originalne bez klapek z te alfy. Tim by se vyresilo sani jednou pro vzdy. Toho ze to hur pojede v nizkych otackach se moc nebojim.. nic podobneho/konkretniho jsem se nikde nedocetl. Prinos klapek asi nebude zrovna markatni, kdezto riziko, ze se podelaj, je bezna realita.
Kazdopadne diky zrusenzmu EGR by se stav zhorsovat jiz nemel. Klapky tedy jiz nejsou akutni problem.
Zasah do auto to je.. ale osobne s tim nemam moralni problem. Naopak mam lepsi pocit z toho, ze se mi motor nebude zasirat sazema.

Uživatelský avatar
Halis
Příspěvky: 209
Registrován: 30 srp 2011, 20:51
Bydliště: Mělník

Re: tiahlo na sacom potrubi

Příspěvek od Halis » 16 srp 2018, 20:31

RE chegue:
buď v klidu, taky mám plnou záslepku EGRu (před tím jsem i zkoušel restriktor) a zapojený EGR emulator. Na měření emisí jsem s ním byl již dvakrát a prošel jsem bez problému. Krabičku mám pod deklem. Auto jezdí bez problémů v celé škále otáček a i když mám DPF, tak regenerace probíhá bez problému po cca 450km.
Opel Zafira B, Z19DTH, 2006

Obrázek

chegue
Příspěvky: 26
Registrován: 05 zář 2017, 13:00

Re: tiahlo na sacom potrubi

Příspěvek od chegue » 04 led 2019, 10:28

ještě dotaz k odstraněným klapkám asi na: Kesi, Pmo, Signum, Zdenda
stačí odtsranit/zaslepit díry po klapkách anebo ste i nechali preprogramovat jednotku?

díky.

Uživatelský avatar
Halis
Příspěvky: 209
Registrován: 30 srp 2011, 20:51
Bydliště: Mělník

Re: tiahlo na sacom potrubi

Příspěvek od Halis » 10 říj 2019, 11:59

Jelikož mi opět spadlo táhlo i na již vyměněném modulu sání, které by již mělo být modifikované, tak se ptám:
jak jezdí nyní auto po zaslepených klapkách? Neprojevily se nyní nějaké chyby nebo nedostatky? Již mám bypass mezi váhou vzduchu a egrem. Pod egrem záslepky, takže předpokládám, že je modul sání bez sazí.
Opel Zafira B, Z19DTH, 2006

Obrázek

Odpovědět