Vynechávající válec

patejl
Příspěvky: 5
Registrován: 27 úno 2017, 09:14

Vynechávající válec

Příspěvek od patejl » 27 úno 2017, 09:52

Ahoj,

mám Astru H 2009 s 1.8 benzín (103kW) s motorem Z18XER. Koupil jsem ji na podzim. Má nalítáno necelých 100k. Před pár měsíci jsem do ní nechal dát ještě plyn (což však podle mě nebude příčina mých potíží) a všechno šlapalo jako hodinky. Problém se objevil až v zimě. Zrovna když byly ty nejtužší mrazy.

Poprvé mi začal motor vynechávat při jízdě po dálnici s lehce zahřátým motorem (3km) asi při 2900 otáčkách. Několikrát škytnul, ztratil výkon, ale při změně otáček jel opět normálně. Vypozoroval jsem, že se problém objevuje pouze mezi 2800 a 3000 rpm. Zejména když motor není v tahu. Problém se objevuje jak na plyn tak na benzín, takže je možné vyloučit špatné palivo. Mohl jsem jezdit do 2500 rpm nebo přes 3k rpm. Pokud jsem se však začal pohybovat v kritických otáčkách mezi nimi, motor sem tam škubnul. Někdy došlo i k serii škubnutí po sobě, což vyústilo v chybu - Rozsvítily se kontrolky, musel jsem zastavit, vypnou a zapnout motor a zase to jelo. Problém se objevoval i při přejetí nerovnosti.

Diagnostika hlásila, že nedochází k výbuchu na prvním válci. Když došlo k sérii škubnutí a auto se zastavilo a bylo nutné jej "restartovat", našel jsem i chyby "Vyměnit řídící jednotku" a "Uzel sběrnice CAN nekomunikuje".

Jel jsem do servisu a nechal vyměnit svíčky. To bohužel vůbec nepomohlo. Vyměnili jsme tedy na zkoušku i zapalovací modul, což však opět nepomohlo. Po výměně modulu zpět za starý však problém na nějakou dobu zmizel. Měl jsem tedy podezření na elektroinstalaci v blízkosti zapalovacího modulu. Pokoušel jsem se hledat nějaký studený spoj, ale neúspěšně. Pro jistotu jsem nechal změřit i tlak ve válcích, ale byl v pořádku.

Jel jsem tedy do opel servisu. Tam měli podezření na chybnou řídící jednotku, ale nenašli problém. Takže podle jejich "příručky" pouze napružili piny u řídící jednotky. Po tomto zákroku jsem zaznamenal výrazné zlepšení. Asi 100km to bylo skoro v pořádku. Válec vynechával pouze v kritických otáčkách na nerovnostech. Nyní se to však opět zhoršuje. Něco se však změnilo, protože motor vynechává pouze za studena. Po zahřátí už jen zřídka.

Byl jsem ještě na diagnostice u plynaře, kde jsme mohli za jízdy zkoumat výbuchy jednotlivých válců a zjistili jsme, že kromě prvního, který vynechává nejčastěji, občas vynechají i některé další. Také jsme zjistili, že válce pravidelně vynechávají při vyšším výkonu (rozjezdy). Jsou to však pouze dílčí selhání, která řidič nepocítí.

Jak už tedy asi tušíte. Jsem v pěkné šlamastyce. Najít totiž problém, který se objevuje pouze za určitých okolností je velice obtížné a nikdo si s tím moc neví rady. Navíc mi teď už při ohřátém motoru nejde vada ani vyvolat. S autem se bojím jezdit, protože může kdykoli hodit error ( což třeba na dálnici nebo ve městě není příjemné ) a navíc bych si mohl kvůli nespálené směsi zničit katalizátor.

Chtěl bych vás tedy poprosit o radu, případně zkušenost s něčím podobným.
Také by mi pomohlo, když bych mohl dát na zkoušku jinou řídící jednotku, protože mám podezření, že problémy tropí ona, nebo její zapojení.
Nevíte o něčem?

Díky za pomoc

Matěj

Reklama
 

Stan.
Příspěvky: 1519
Registrován: 16 pro 2010, 18:58
Bydliště: Jižní Čechy

Re: Vynechávající válec

Příspěvek od Stan. » 27 úno 2017, 11:13

Nenapsal jsi bydliště, ale kdo by Ti mohl kvalifikovaně pomoci
http://www.ase-dedic.com/ (Brozany u Pardubic)
http://carteam.cz/ (Brno) mají sice v popisu diagnostiku, ale dělají vše.
Astra H Z16XEP HB 10/2006 / Astra F X16SZ HB 5/1993

patejl
Příspěvky: 5
Registrován: 27 úno 2017, 09:14

Re: Vynechávající válec

Příspěvek od patejl » 28 úno 2017, 08:08

Bydlím u Mladé Boleslavi.
Dnes ráno když jsem jel do práce tak už to bylo výrazně horší. Vynechává už nad 2,5k rpm a při jakémkoli prudším přidání plynu. Dokonce i za teplého motoru.

Ty pardubice bych možná dal, ale i to je celkem z ruky.

Neznáte někoho blíž?

Díky

Uživatelský avatar
milosh
Administrátor
Příspěvky: 6143
Registrován: 02 kvě 2008, 21:03
Bydliště: Ústecko

Re: Vynechávající válec

Příspěvek od milosh » 28 úno 2017, 09:02

Kdyz chces problem VYRESIT a ne ho jen docasne odstranit, coz delaji mnohe servisy, rozhodne vyber jeden z tech zminovanych. Ja do Brozan take obcas jezdim a to mam 200km !!!
SLEDUJ MŮJ OPEL YOUTUBE KANÁL ať ti neutečou nová videa, která budou letos pravidelně vycházet

Uživatelský avatar
denny
Příspěvky: 532
Registrován: 21 pro 2008, 20:45
Bydliště: Brozany u Kuňky,Pardubice

Re: Vynechávající válec

Příspěvek od denny » 28 úno 2017, 18:44

Pozor,do aut s domontovaným LPG se nemontuji.Dělá to jen problémy a hlavně XER ,jestli 1,6 nebo 1,8 nerozhoduje.

Uživatelský avatar
milosh
Administrátor
Příspěvky: 6143
Registrován: 02 kvě 2008, 21:03
Bydliště: Ústecko

Re: Vynechávající válec

Příspěvek od milosh » 28 úno 2017, 19:34

Tak v tom pripade bych doporucil web meho znameho https://www.lpg-obchod.cz/kontakt-lpg/ kde problem s lpg urcite vyresi.
SLEDUJ MŮJ OPEL YOUTUBE KANÁL ať ti neutečou nová videa, která budou letos pravidelně vycházet

patejl
Příspěvky: 5
Registrován: 27 úno 2017, 09:14

Re: Vynechávající válec

Příspěvek od patejl » 02 bře 2017, 09:57

Všechno nasvědčuje tomu, že v tomto případě problém není v LPG.
Můžu se zeptat, jaké problémy LPG u tohoto modelu dělá?

Díky

Stan.
Příspěvky: 1519
Registrován: 16 pro 2010, 18:58
Bydliště: Jižní Čechy

Re: Vynechávající válec

Příspěvek od Stan. » 02 bře 2017, 14:42

patejl píše:Všechno nasvědčuje tomu, že v tomto případě problém není v LPG.
Můžu se zeptat, jaké problémy LPG u tohoto modelu dělá?

Díky
Nemám sice z plynem zkušenosti, ale na polském webu jsem před delší dobou četl, že motory XEP a XER nejsou vhodné na plyn. Z důvodu, že se do těchto motorů již nedávalo hydraulické seřizování ventilů a tak u těchto motorů na plyn je nutná kontrola a případné seřízení ventilů již po ujetí 30 000-40 000km. Jelikož je toto seřízení ventilů poměrně časově pracné a drahé, tak se často opomíjí. Viz kalibrovaná podložka (hrníček) položka č.36 http://ecat24.com/opel/catalog/part/1/9 ... 3,578,579/ . Při výměně je nutné změřit ventilové vůle, potom sundat vačkové hřídele změřit rozdíl mezi naměřenou vůlí a číslem podložky a teprve pak objednat správnou hodnotu podložky (hrníčku), cena 1 kusu podložky přibližně 500kč. Při provozu na benzín je stanovená kontrola po 150 000km. Viz článek, kde popisuje že po ujetí 35 000km na plyn má jeden výfukový ventil již na hraně. https://translate.google.cz/translate?h ... rev=search ale při pohledu na tabulku je vidět, že sací ventily nebyly v toleranci mimo druhého válce již při kontrole po 20tkm i po 35 tkm. (sací ventil 0,25+/-0,04mm, výfukový ventil 0,31+/-0,04mm)
Viz seznam vozidel a motorů které měly problémy s ventily a sedly při provozu na plyn do 100 000km
http://lpghodslavice.cz/wp-content/uplo ... ry-LPG.pdf
Astra H Z16XEP HB 10/2006 / Astra F X16SZ HB 5/1993

Uživatelský avatar
denny
Příspěvky: 532
Registrován: 21 pro 2008, 20:45
Bydliště: Brozany u Kuňky,Pardubice

Re: Vynechávající válec

Příspěvek od denny » 03 bře 2017, 21:45

Jak píše Stan,problémy,problémy,problémy.Sedla ,ventily ,vodítka,stále dokola.Proto se do toho nebrabu,ne že bych to neuměl,ale to auto bude zase dál jezdit na lpg a já už na to nemám nervy,zase to po pár desítkách tisíc znovu a znovu vysvětlovat,že oprava se povedla,ale jen na cca 30-40 tis.km.

patejl
Příspěvky: 5
Registrován: 27 úno 2017, 09:14

Re: Vynechávající válec

Příspěvek od patejl » 20 dub 2017, 10:38

Tak už je problém vyřešen. Nakonec to byla špinavá škrtící klapka. Z nějakého důvodu řídící jednotka chybu nikdy neuložila. Za jízdy při projevu problému však vyskočila. Nechápu, proč to v Oplu takhle nastavili. Jako by pár kB paměti něco stálo...

S tím plynem jste mě každopádně vystrašili. Myslíte, že by bylo lepší jej demontovat/nepoužívat? Nebo je možné problémům nějak předejít? Dělají se prý např. nějaké kvalitnější venitly z ušlechtilých materiálů atd.

Děkuji za rady

Odpovědět