Touch & Connect zmena podsvietenia den/noc

Vše co se týká palubního počítače, navigace, zapojení repro, radia atd..
Uživatelský avatar
mironto
Příspěvky: 927
Registrován: 08 lis 2013, 10:28

Touch & Connect zmena podsvietenia den/noc

Příspěvek od mironto » 15 bře 2014, 23:11

Mam v Zafire navigaciu Touch & Connect, ktora ma moznost zmeny podsvietenia DEN/NOC/AUTO. V polohe AUTO to vsak vyzera, ze je to naviazane na to, ci svietia stretavacie (alebo obrysove?) svetla. Kedze mam naprogramovane denne svietenie (varianta tusim 1), tak navigacia v mode AUTO akonahle otocim klucikom sa prepne do podsvietenia NOC. Vedel by mi niekto poradit, ci je nejako mozne naprogramovat riadiacu jednotku alebo navigaciu, aby sa prepinala do rezimu DEN/NOC automaticky podla svetelneho senzora, tak ako to robi GID displej (mam svetla s detekciou tunela a prepinacom s polohou AUTO)? Lebo momentalne ju musim stale prepinat rucne, nakolko je v mode AUTO cez den nepouzitelna a v noci to taha oci.

Reklama
 

Uživatelský avatar
Jakub
Příspěvky: 115
Registrován: 07 říj 2011, 20:30
Bydliště: Martin

Re: Touch & Connect zmena podsvietenia den/noc

Příspěvek od Jakub » 16 bře 2014, 10:48

Myslím že tento problém by ti poriešilo nastavenie denného svietenie na variantu č.5-tam nesvietia parkovačky ani podsvietenie budíkov -tým pádom pracuje interiér v dennom režime. Ale je zaujímavé prečo to nemáš aktivovane teraz na variantu č.5 keď máš svetelný senzor.
Škoda Octavia III kombi 1.8 Tsi 4x4 DSG
EX:Astra H Caravan 1.9 CDTI,Z19DTH,2008

power2
Příspěvky: 2959
Registrován: 17 bře 2011, 22:03

Re: Touch & Connect zmena podsvietenia den/noc

Příspěvek od power2 » 16 bře 2014, 12:59

protože si nepročetl forum ;)

Uživatelský avatar
mironto
Příspěvky: 927
Registrován: 08 lis 2013, 10:28

Re: Touch & Connect zmena podsvietenia den/noc

Příspěvek od mironto » 16 bře 2014, 15:46

Mam tam variantu 1, lebo tak mi to nastavili pri kupe auta. Varianta 5 je podla toho, co som vydedukoval z vyhlasky, proti predpisom - vysvetlim, ako som k tomu dosiel.
a) Podla vyhlasky, ked svietia stretavacie svetla, musia spolu s nimi svietit aj obrysove svetla.
b) Ak by to bolo myslene tak, ze pri variante 5 sluzia stretavacie svetla ako denne svetla, museli by byt splnene dve podmienky 1) pouzitie stretavacich svetiel ako dennym musi mat Opel homologizovane 2) pri zapnutych dennych svetlach nesmu svietit zadne obrysove svetla (ani osvetlenie SPZ).

Takze varianta 5 nesplna ani jednu z moznosti a) alebo b). Alebo mi skuste povedat, kde som v mojej uvahe spravil chybu a preco je pouzitie varianty 5 na Slovensku legalne.

Kazdopadne dakujem za tip, vyzera to, ze pri variante 5 by skutocne mohla funkcia AUTO na navigacii pracovat spravne, len by som nerad platil pokutu za svietenie. Skoda, ze neexistuje varianta 1, kde by nesvietili budiky. Toto by sa nedalo nejako preprogramovat?

Stan.
Příspěvky: 1519
Registrován: 16 pro 2010, 18:58
Bydliště: Jižní Čechy

Re: Touch & Connect zmena podsvietenia den/noc

Příspěvek od Stan. » 16 bře 2014, 16:34

Nevím jak na Slovensku, ale u nás musí svítit obrysová světla i vzadu, bez SPZ při denním svícení. Pokud nejsou uvedena v činnost samostatná světla určená pouze pro denní osvětlení (dodělávaná LED a pod), což potkávací světla nejsou. Pokud jsou uvedena tato světla pouze pro denní osvětlení v činnost, tak nesmí svítit žádná jiná světla. Tak-že varianta 5 splňuje přesně předpis, jelikož Opel Astra H ani Zafira B toto pouze denní osvětlení z výroby nemá. Když začali dávat do Škodovek pouze denní svícení, tak s tím měl kolega nedorozumění, když jej zastavila policie která nevěděla, že toto již Škodovka dosazuje již z výroby (novější typy) a tudíž nemusí svítit obrysová zadní světla.
Astra H Z16XEP HB 10/2006 / Astra F X16SZ HB 5/1993

Uživatelský avatar
mironto
Příspěvky: 927
Registrován: 08 lis 2013, 10:28

Re: Touch & Connect zmena podsvietenia den/noc

Příspěvek od mironto » 16 bře 2014, 17:52

Stan. píše:Nevím jak na Slovensku, ale u nás musí svítit obrysová světla i vzadu, bez SPZ při denním svícení.
No a presne o tom hovorim - ked nie su stretavacie svetla homologizovane ako denne svetla/nie su instalovane osobitne denne svetla (vacsinou LED), je potrebne svietit stretavacimi svetlami. A vyhlaska dalej hovori, ze ked sa svieti stretavacimi svetlami, musia sucasne svietit aj obrysove svetla, co variant 5 splna vzadu, ale nie vpredu (kde nesvietia obrysove/parkovacie svetla).

Stan.
Příspěvky: 1519
Registrován: 16 pro 2010, 18:58
Bydliště: Jižní Čechy

Re: Touch & Connect zmena podsvietenia den/noc

Příspěvek od Stan. » 16 bře 2014, 21:12

Ono to bude pouze slovíčkaření a nevím proč by tě měli buzerovat, že ve dne nesvítíš potkávacýma světly společně s b]předníma parkovačkama[/b]
Citace předpisu z autoškoly: 2) Vyjmenujte osvětlení vozidla:
PŘEDNÍ: 1. obrysová (parkovací) světla, 2. potkávací (tlumená) světla, 3. dálková světla, 4. směrová světla, 5. mlhová světla (nepovinná)
ZADNÍ : 1. obrysová (koncová) světla, 2. brzdová světla, 3. mlhová světla (povinná), 4. směrová světla,
5. zpětné světlo (couvačka), 6. osvětlení SPZ nebo reg. značky.
Tak-že vzadu zároven s předníma potkávacíma světly nesvítíš obrysovýmy, ale svítíš koncovýmy světly.
Astra H Z16XEP HB 10/2006 / Astra F X16SZ HB 5/1993

power2
Příspěvky: 2959
Registrován: 17 bře 2011, 22:03

Re: Touch & Connect zmena podsvietenia den/noc

Příspěvek od power2 » 16 bře 2014, 22:09

já mám jen přední potkávačky ve dne a nikdy problém nebyl. Ani na technické

Uživatelský avatar
mironto
Příspěvky: 927
Registrován: 08 lis 2013, 10:28

Re: Touch & Connect zmena podsvietenia den/noc

Příspěvek od mironto » 16 bře 2014, 22:13

Asi sa nerozumieme. Mne nejde o zadne svetla, ale o predne. Na viacerych miestach (zatial sa mi nepodarilo najst konkretnu vyhlasku, takze to zatial beriem s rezervou) sa pise, za stretavacie svetla musia svietit spolu s obrysovymi. Napr. tu http://auto.sme.sk/c/6306653/kedy-musia ... nesmu.html
Technické predpisy neumožňujú, aby stretávacie, diaľkové svetlá alebo hmlovky svietili bez obrysových svetiel.

Ak zákon prikazuje, aby svietili stretávacie svetlá, nie je možné, aby obrysové nesvietili. V opačnom prípade by auto malo poruchu.
Pri variante 5 nesvietia predne obrysove svetla. Cize podla mna to nie je ok. A to znamena, ze sa moze najst cast policajtov, ktorym sa to nebude pacit.

@power2 - tiez som jazdil 6 rokov na Punte s 15" elektronmi a zapisane som mal 14". Az som raz isiel 57 na 50ke a odchadzal som bez technicaku. ;)

Uživatelský avatar
wiki133
Příspěvky: 128
Registrován: 12 črc 2013, 23:33
Bydliště: Topoľčany

Re: Touch & Connect zmena podsvietenia den/noc

Příspěvek od wiki133 » 16 bře 2014, 23:54

mironto:

za rozmery diskov a pneu buzerujú všade. Pri svietení neverím tomu, že by si trafil na policajta, ktorý by vedel ktoré svetlo je homologizované alebo nie. Ak by si náhodou stretol takého tak prepneš z polohy AUTO do polohy Zapnuté svetlá a závadu si odstránil na mieste a pokutovať ťa nemôže. Pri variante 5 je len na tebe či si zapneš aj svietenie zadných svetiel. Inak ku tomuto neviem, čo blábolíš o homologizácii denného svietenia, pretože je to asi tak svietiš je všetko OK a nikoho nezaujíma či je to alebo nie odobrené. Homologizácia policajtov zaujíma len ak trafíš blba a aj to len LED prirábaných svetiel, aby nesvietil kde kto len pásikmi za 3€.
Z praxe aj Octávie si všimni majú denné svietenie ako ktorá jedna hmlovkami, druhá stretávačkami a v zadu tma alebo alebo je xy variant, preto neverím, že by to nejaký policajt ovládal čo pri akom modele a značke je OK a čo nie - hlavne že sa svieti.
EX Opel kadett 1,6D, Opel vectra B 1,6 16V CD, Opel astra H caravan 1,9CDTI 74KW 11/2009 (elegance)

Odpovědět