Benzín 1,6 85kW - otáčky, rychlost, spotřeba

Odpovědět
DaPr
Příspěvky: 4
Registrován: 21 pro 2010, 14:29

Benzín 1,6 85kW - otáčky, rychlost, spotřeba

Příspěvek od DaPr »

Ahoj všem, mám dotaz k benzínovému motoru 1,6 85kW (combi). Nezkoušel jste někdo porovnávat spotřebu například při rychlosti 50 km/h (90 km/h), zda je spotřeba nižší při třetím, čtvrtém nebo pátém rychlostím stupni ? Kdy je spotřeba při padesátce nejnižžší (jet na 3ku,4ku nebo 5tku) ? A kdy při devadesátce ? Nedělal jste někdo nějaká měření ? Podělte se o zkušenosti a poznatky ? Děkuji ...
Reklama
 

Uživatelský avatar
milosh
Administrátor
Příspěvky: 6143
Registrován: 02 kvě 2008, 21:03
Bydliště: Ústecko

Re: Benzín 1,6 85kW - otáčky, rychlost, spotřeba

Příspěvek od milosh »

Dle TP logicky cim vyssi rychlostni stupen tim nizsi spotreba, pokud mas palubni pc dej si aktualni spotrebu a koukej na to 8-)
SLEDUJ MŮJ OPEL YOUTUBE KANÁL ať ti neutečou nová videa, která budou letos pravidelně vycházet
Uživatelský avatar
Dalik
Příspěvky: 671
Registrován: 01 led 2009, 17:16
Bydliště: Kroměříž
Kontaktovat uživatele:

Re: Benzín 1,6 85kW - otáčky, rychlost, spotřeba

Příspěvek od Dalik »

Jak říká milosh.
Dělal jsem srovnání při tom městském provozu a o moc míň to na čtverku oproti trojce nežralo (pětku ani neuvažuju :twisted:), ale tu čtverku tam dávám až když jedu opravdu 50 km/h (tachometrových asi 54 km/h) a ne do kopečka, motor tak točí 2000 ot./min.
Uživatelský avatar
jour
Příspěvky: 657
Registrován: 26 říj 2010, 14:17
Bydliště: Bratislava, Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: Benzín 1,6 85kW - otáčky, rychlost, spotřeba

Příspěvek od jour »

ja sice nemam BC, ale co som sledoval na inych autach, niekedy nizsi rychlostny stupen (napr 50 kmh do mierneho kopca) dava rovnaku alebo aj nizsiu spotrebu ako vyssi stupen. vsetko ale zalezi od konkretnych okolnosti. ja do toho kopca davam nizsi (napr 3. namiesto 4.) este pred kopcom, aby motor bol v otackach. ale napr dole kopcom tu istu trasu davam nizsi, teda 4-ku. lebo mam napr. motor este studeny a treba ist s miernym plynom, alebo ziadnym. benzinovy motor sa musi drzat v otackach, ci je novy alebo stary. robi mu to dobre. snazim sa to drzat od 2000 do 2500-2800. Vyuzivam vacsi potencial z tych 85kW, lebo inac to je povedzme si pravdu ajtak lenive, a namaha sa viac klukovy hriadel. pocul som ze ten trpi najviac (napr: ist 50 kmh na 5-ke je peklo).

skus sam robit experimenty co ti viac vyhovuje. mne otacky, teda vykon a rovnaka spotreba. samozrejme nie ze budes slapat stale na plyn :) treba vyuzivat aj zotrvacnost, teda rychlost co som nabral udrziavat. plynula jazda je najlepsia co sa spotreby tyka. s autom sa treba vediet pohrat :)

ja si ratam spotrebu tak ze tankujem vzdy do plna, viem kolko mi ostalo v nadrzi litrov, cize viem kolko som spalil na dany pocet km. vsetko zapisem na spotreby.cz a tam mi to vyhodi. len teraz to uz asi tyzden nefunguje..
Melanie - Astra Classic III. 5-dv. A16XER
Georga
Příspěvky: 80
Registrován: 11 bře 2012, 14:12
Bydliště: Plzeň

Re: Benzín 1,6 85kW - otáčky, rychlost, spotřeba

Příspěvek od Georga »

Pozoruji zajímavou věc při brzdění motorem. Pokud se jede klidně, tak při brzdění motorem je spotřeba 0 - uzavře se přívod paliva. Pokud se ale na to trochu šlape, tak při následném brzdění motorem je spotřeba 2-3l/100km a až po chvíli klesne na nulu.
Motor má najeto zatím pouze 3tkm. Je to vlastnost pro záběh nebo to bude dělat stále? A neznáte někdo důvod?
clasic III car. 1.6
Uživatelský avatar
Nerez
Příspěvky: 1885
Registrován: 20 úno 2011, 15:37
Bydliště: Haná

Re: Benzín 1,6 85kW - otáčky, rychlost, spotřeba

Příspěvek od Nerez »

Taky pozoruju, že při vyšších rychlostech kdy jsou potřeba vyšší otáčky motoru se při brždění motorem přívod paliva zceka neuzavře, ale motor si něco málo bere. Mám najeto téměř 20 tisíc, ale motor 1.4
Antero
Příspěvky: 83
Registrován: 26 lis 2009, 09:41
Bydliště: Plzeň

Re: Benzín 1,6 85kW - otáčky, rychlost, spotřeba

Příspěvek od Antero »

myslim ze se v tomhle pripade privod neuzavre, aby nedoslo k prehrati katalyzatoru
Opel Astra H Caravan, Z16XEP, MR 2006
Odpovědět