recenze Astra H OPC

Co se jinam nehodí pište sem
Odpovědět
Uživatelský avatar
Samothe
Moderátor
Příspěvky: 4098
Registrován: 13 črc 2008, 09:34
Bydliště: Vratimov

recenze Astra H OPC

Příspěvek od Samothe »

Opel Astra OPC se poprvé představila na autosalonu v Ženevě v březnu 2005. Technicky vychází z modelu Astra GTC. Pro Astru OPC jsou charakteristické mimořádné výkony a dynamika, výrazný design a špičkové technologie.

Obrázek
By samothe

Motor o výkonu 240k!

Díky přeplňovanému zážehovému motoru 2.0 Turbo o výkonu 176 kW/240 k je Astra OPC, vyvinutá divizí OPC, jedním z nejvýkonnějších kompaktů s pohonem předních kol dostupných na automobilovém trhu. Turbodmychadlem přeplňovaný zážehový čtyřválec se chlubí točivým momentem až 320 Nm a mohutným zátahem už z nízkých otáček. Nová Astra OPC, standardně vybavovaná manuální šestistupňovou převodovkou, zrychluje z 0 na 100 km/h za méně než sedm sekund a dosahuje rychlosti přes 240 km/h. "Nová Astra je prvním z řady špičkových sportovních modelů, které budeme v následujících měsících postupně představovat," říká Hans H. Demant, generální ředitel automobilky Opel. "Škála nových OPC modelů zvýrazní dynamický potenciál značky Opel."

Obrázek
By samothe

Motor nové Astry OPC technicky vychází z přeplňovaného dvoulitru 2.0 Turbo o výkonu 200 k, který disponuje točivým momentem až 262 Nm a jež završuje výkonovou škálu pohonných jednotek připravených pro modely Astra. Přepracovaný agregát Astry OPC má optimalizované sací i výfukové potrubí, využívá ještě kvalitnějších komponentů a má sofistikovanější systém přeplňování a vstřikování paliva.

Vysokému výkonu motoru 2.0 Turbo/176 kW je přizpůsobena charakteristika interaktivního podvozku IDSPlus se systémem elektronické regulace tlumičů pérování CDC (Continuous Damping Control). Podvozek IDSPlus elektronicky propojuje všechny stěžejní komponenty a prvky, které jsou důležité pro dosažení špičkových jízdních vlastností modelu řady OPC.

Obrázek
By samothe

Dynamicky laděný exteriér.

Astra OPC vyjíždí standardně na speciálních osmnáctipalcových litých kolech s pneumatikami 225/45 R18, na přání mohou zájemci získat i devatenáctipalcová litá kola unikátního designu, s jakými se na loňském autosalonu v Paříži představil koncept Astra HPC. Dynamický image nového modelu Astra OPC zvýrazňují i dobře viditelné třmeny kotoučových brzd vyvedené v charakteristické "OPC" modré barvě. Astra OPC má vpředu ventilované disky o průměru 321 mm, vzadu pak kotouče o průměru 278 mm.

Na svoje vysoké výkony upozorňuje Astra OPC na první pohled celou řadou originálních designerských detailů - přední partie jsou ještě "svalnatější" než u Astry GTC, mohutné otvory pro přívod vzduchu k motoru jsou ještě širší a protažené více dolů, maska chladiče má charakteristickou strukturu včelí plástve, do masivních nárazníků se spojlerem jsou začleněná světla do mlhy. Otvory u krajů spojleru, kterými proudí chladný vzduch ke kotoučovým brzdám, tvoří harmonický přechod do dveřních prahů, které jsou směrem dozadu výrazně tvarované.

Obrázek
By samothe

Zadní partie Astry OPC působí neméně dynamicky, což je zásluha především střešního spojleru, který zvyšuje přítlak k vozovce ve velmi vysokých rychlostech, dvou postranních výřezů s mřížovitou strukturou a centrálně umístěné lichoběžníkové koncovky výfuku

Obrázek
By samothe

Interiér.

S dynamicky laděným exteriérem dobře koresponduje i interiér Astry OPC. Nejvýraznějším prvkem jsou bezesporu sportovní sedadla Recaro, která poskytují maximální boční oporu těla. Sedadla jsou k dispozici ve dvou verzích čalounění - buď v kombinaci kůže/textil, nebo v celokoženém provedení. Zájemci mohou zvolit modrý nebo stříbřitý odstín čalounění sedáků a zad, boční partie a hlavové opěrky jsou černé. K dalším originálním detailům interiéru Astry OPC patří nová kůží obšitá hlavice řadicí páky, chromové rámečky palubních přístrojů (s modrou ručkou a černými číselníky) a kryty dveřních prahů z leštěného nerezového plechu s gravírovaným logem "OPC". Palubní deska a výplně dveří mohou být vyvedeny v modré, stříbřité nebo černé barvě.
Reklama
 

Odpovědět