Stránka 1 z 1

Opel Meriva 1.3 CDTi 55kW DPF-núdzový režim

Napsal: 24 dub 2016, 21:52
od stanislav013
Zdravím, kúpil som O Meriva 1.3 cdti 55kw, r.v.2007, 48.000km, motor keď je studený, tak klepe, zrejme 1 tryska KO, po zohriati to stíchne. Problém je v tom, že motor na voľnobeh nejde vytočiť na viac ako 3000 otáčok, svieti oranžový kľúčik-žhavenie nesvieti. Na diagnostike mi vypisuje P1901 tlakový snímač čističe částic-vysoký rozdílový tlak-stály/trvalý. Je možné, že mám upchatý dpf filter? Keď som s tým chvíľu jazdil, kľúčik niekedy zhasol a potom sa objavil , ale už mi vypísalo chybu P1901-vysoké napätie. Nemám origo diagnostiku, iba delphy. Hadičku od dpf filtru som skontroloval, nie je poškodená. Dá sa to nejak staticky vyčistiť? Ďakujem za cenné rady.

Re: Opel Meriva 1.3 CDTi 55kW DPF-núdzový režim

Napsal: 25 dub 2016, 08:03
od Bubu
ahoj,
Při napojené diagnostice přece někde půjde vidět absolutní naplnění DPF v % vypočítané z rozdílu tlaku před a po.
Ke statické regeneraci - jde spustit z diagnostiky (jestli z Delphi-to nevím), ale I ta má nějaké svoje omezení, pokud je např. DPF už extra moc ucpaný, tak už nelze spustit a pak už zbývá jen mechanická sborka/rozborka a manuální čištění.

Re: Opel Meriva 1.3 CDTi 55kW DPF-núdzový režim

Napsal: 25 dub 2016, 16:55
od honzap
Vstriky jsem měl taky špatné, auto mělo najeto 2x tolik, jezdilo krátké městské cesty. Nevím, kolik stojí servis na 1.3, teď bych se asi vykaslal na repasi a koupil nové.
DPF asi blbne kvůli vstrikum, a jestli auto jezdilo krátké trasy (nájezd 50 000 za 10 let je i tak divnej) tak může být regenerace problémová.

Já bych to auto vrátil.

Re: Opel Meriva 1.3 CDTi 55kW DPF-núdzový režim

Napsal: 25 dub 2016, 21:26
od mironto
honzap píše:... (nájezd 50 000 za 10 let je i tak divnej)...
Mam kolegu s 11rocnou Oktavkou diesel a nedavno prekonal 50 tisic ;)

Re: Opel Meriva 1.3 CDTi 55kW DPF-núdzový režim

Napsal: 26 dub 2016, 10:17
od Bubu
Jo, a ještě doplním to, co jsem napsal výše - já bych nejdříve udělal kompletní diagnostiku celého auta pomocí TECHu či OP-COMu. Jiné diagnostiky nemusí vidět některé jednotky či nezobrazí nějaká data. Pak udělat testy důležitých akčních členů a korekce vstřiků určitě něco napoví. At víš, co se děje.
Kromě nasycení DPF v % uvidíš I průměrný interval mezi regeneracemi. Udělal bych i diag s odstupem 1 týden, jestli se mění % zaplnění DPF s najetými kilometry.
O přepálené hadičce od DPF k snímači tlaku se tu už napsalo hodně, sám jsem ji měl taky přepálenou. Nevím, jak jen to u Merivy, ale u mě to normálně nešlo vidět - jen zespoda či hodně zboku. Takže neuškodí detailní opakovaná kontrola.